روانشناسی و موفقیت

صبح زیبا را با انجام این کارها در ابتدای روزتان تجربه کنید و روزی پرانرژی داشته باشید!

صبح زیبا

اگر صبح را با انرژی و شاد شروع کنید بی شک آن روز برای شما خیلی بهتر خواهد بود با رعایت چند نکته ساده می توانید روز شاد و سر شار از انرژی داشته باشید

۰

برای داشتن یک صبح زیبا باید از برخی کارها اجتناب کنید. حتما این جمله را شنیده اید که می گویند فلانی از دنده چپ بلند شده ! برخی از عوامل در اولین ساعات روز سبب می شوند که شما روزتان را به خوبی شروع نکنید و کل آن روز را به نحسی بگذرانید. اگر شما صبح اول وقت خواب بمانید و یک دفعه متوجه شوید که حسابی دیرتان شده و به سرعت به داخل حمام بپرید و دوش آب سرد گرفته و خود را به سر کارتان برسانید بی  شک یک روز کسل کننده خواهید داشت. چند اشتباه متداول در رفتار انسان ها هست که اگر صبح ها انجام شود بی شک روزشان را خراب می کند. بد نیست بدانید که چه کارهایی بعد از بیدار شدن روز شما را بهم می ریزد و چه کارهایی برای شروع یک صبح زیبا عالی است!

راه های داشتن یک صبح زیبا و پر انرژی :

۱- چرت اول صبح

بیشتر متخصصین روانشناس معتقدند که چرت زدن یک نعمت بسیار بزرگ برای هر انسانی است. هر بار که شما یک چرت کوتاه می زنید گویا ساعتی طولانی خوابیده اید. فقط یک چرت چند دقیقه ای کافیست که چرخه خواب شما تکمیل شود و شما کاملا سرحال شوید. اولین مرتبه که زنگ ساعت خود را خاموش می کنید یک فرصت کوتاه دارید تا چرتی کوتاه در حد چند دقیقه بزنید. این کار سبب می شود با کمی کشش بازوها و پاها در رختخواب، خود را برای روز پر انرژی آماده کنید.

۲- برای داشتن یک صبح زیبا رسانه های اجتماعی ممنوع

بعد از بیدار شدن وسوسه بررسی ایمیل و رسانه های اجتماعی دارید؟ به محض بیدار شدن از رسانه ها اجتماعی کاملا دور باشید. چک کردن تلفن، ایمیل، انواع صندوق های ورودی ارتباطی و . . . سبب می شود مغز شما تمرکز کافی برای یک روز شاد را از دست بدهد. به جای این کارها ذهن خود را بر روی کارهای روزتان متمرکز سازید. شما در طی روز فرصت رسیدگی به تمام اخبار و ایمیل و . . . را دارید.

بیشتر بخوانید: نشانه های اعتیاد به شبکه های اجتماعی

۳- قهوه بنوشید

صبح زیبا

صبح زیبا

مطالعات نشان داده است که نوشیدن قهوه در اولین ساعات صبح و برای داشتن یک صبح زیبا یعنی در حدود ساعت ۸ الی ۹ صبح می تواند مقادیر زیادی کورتیزول تولید کند. کورتیزول سبب تولید انرژی در بدن می شود. البته توجه داشته باشید که قهوه بعد از ساعت ۹:۳۰ صبح این خاصیت را ندارد و کاهش کورتیزول به همراه خواهد داشت. سعی کنید اول وقت قهوه بنوشید تا روز شاد و پر انرژی برای شما فراهم شود.

بیشتر بخوانید: خواص قهوه

۴- قبل از خروج از خانه آن را مرتب کنید

اگر صبح ها برای ترک خانه و رفتن به محل کار بسیار عجله دارید سعی کنید خانه و به خصوص اتاق خوابتان را بهم ریخته ترک نکنید. فقط کافیست پنج دقیقه زودتر بیدار شوید و با یک مرتب سازی سطحی اتاق خواب و خانه را نظم دهید. این کار یک آرامش ذهنی و یک صبح زیبا را برای شما ایجاد می کند که در طی روز ضمیر ناخود آگاهتان به سمت نامنظمی خانه و اتاق نمی رود.

۵- در تاریکی بیدار نشوید

ساعات داخلی سیستم بدن شما تفاوت بین نور و تاریکی را خوب می شناسد. بیدار شدن صبح در یک اتاق سیاه و تاریک می تواند مغز  شما را به اشتباه بیندازد و خستگی مدام مغز را به همراه داشته باشد. هنگامی که بیدار می شوید پرده ها را کنار بزنید و اجازه دهید نور طبیعی به داخل اتاق شما بتابد و حس روشنایی روز را به مغز خود هدیه  دهید. این کار سبب می شود مغز بسیار راحت تر از خواب بیدار شود.

به جای اینکه صبح خواب آلود و خسته از خواب بیدار شوید و کسل و گله کنان به سراغ کارهای تان بروید با رعایت چند نکته روز خود و دیگران را شاد و یک صبح زیبا را آغاز کنید. این چند کار سبب می شود صبح ها بسیار بهتر و با انرژی تر از خواب بیدار شوید و به راحتی یک روز پر انرژی و شاد را پیش رو داشته باشید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا