آموزشی

آموزش راه اندازی Mixed Reality در ویندوز ۱۰ + رفع مشکل اتصال میکروفن رومیزی

Mixed Reality در ویندوز ۱۰

واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) معرفی شده در ویندوز ۱۰ بیلد ۱۷۰۹ ترکیبی از واقعیت مجازی با واقعیت افزوده می باشد. این ویژگی با پیشرفت های تکنولوژی، بهبود پردازش گرافیکی، تکنولوژی پیشرفته نمایش و سیستم های ورودی امکان پذیر شده است. شما می توانید از بخش تنظیمات به آن دسترسی پیدا کنید. با این حال، اگر این تنظیم وجود ندارد، می توانید آن را اضافه کنید. شما همچنین می توانید  تنظیمات واقعیت ترکیبی را از صفحه Settings مخفی کنید.

۴+

مجموعه امکانات واقعیت ترکیبی Mixed Reality که ترکیبی از واقعیت مجازی با واقعیت افزوده است به تازگی در ویندوز ۱۰ بیلد ۱۷۰۹ در دسترس کاربران قرار گرفته است. این ویژگی با پیشرفت های تکنولوژی، بهبود پردازش گرافیکی، تکنولوژی پیشرفته نمایش و سیستم های ورودی امکان پذیر شده است. شما می توانید از بخش تنظیمات به آن دسترسی پیدا کنید. با این حال، اگر این تنظیم وجود ندارد، می توانید آن را اضافه کنید. شما همچنین می توانید تنظیمات واقعیت افزوده را از صفحه Settings مخفی کنید. در این مطلب به شما آموزش راه اندازی Mixed Reality در ویندوز ۱۰ را ارائه خواهیم کرد، با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: اموجی در ویندوز ۱۰ ؛ آموزش استفاده، مدیریت و غیرفعال کردن پنل ویندوزی اموجی

تنظیمات مربوط به راه اندازی واقعیت ترکیبی در ویندوز ۱۰

تنظیمات مربوط به راه اندازی Mixed Reality در ویندوز ۱۰

بگذارید ببینیم چگونه واقعیت ترکیبی را فعال یا غیرفعال کنیم، حذف یا نصب مجدد کنیم و چطور به منظور به دست آوردن بهترین تجربه واقعیت ترکیبی میکروفون دسکتاپ را به درستی متصل کنیم.

تنظیمات Mixed Reality در ویندوز ۱۰

واقعیت ترکیبی ویندوز

Mixed Reality در ویندوز ۱۰

قبل از شروع راه اندازی Mixed Reality در ویندوز ۱۰ ، باید بررسی کنید که آیا کامپیوتر شما از واقعیت ترکیبی پشتیبانی می کند یا نه. اگر پشتیبانی می کند، باید بتوانید تنظیمات واقعیت ترکیبی را ببینید. ولی اگر به هر دلیلی آن را نتوانستید ببینید، با تغییراتی در  رجیستری ویندوز می توانید آن را دریافت کنید. اما اگر کامپیوتر شما از Windows Mixed Reality پشتیبانی نمی کند، ممکن است نتوانید تنظیمات آن را  که شامل گزینه هایی ذیل می باشد باز کنید:

بیشتر بخوانید: راهنمای تفکیک و مدیریت شبکه‌های Public و Private در ویندوز ۱۰

Audio and speech

Environment

Headset display

Uninstall

هم اکنون برای انجام تغییرات رجیستری، ویرایشگر آن را باز کنید (برای باز کردن رجیستری کلید ویندوز + R را فشار دهید تا منوی Run باز شود.  regedit را تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.)

سپس به مسیر زیر در ویرایشگر رجیستری بروید.

HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionHolographic

بیشتر بخوانید: حذف فایل آپدیت ویندوز ۱۰ را به سادگی انجام دهید!

بر روی کلید (پوشه) Holographic راست کلیک کنید، «New» را انتخاب کنید و روی DWORD (32 bit) Value کلیک کنید و نام آن را  FirstRunSucceeded بگذارید.

رجیستری ویندوز

حالا روی کلید جدید ایجاد شده دوبار کلیک کنید و مقدار آن را از ۰ به ۱ تغییر دهید. اگر DWORD از قبل وجود داشته باشد، باید فقط مقدار آن را به ۱ تغییر دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش فعال سازی نوار جستجو شناور ویندوز ۱۰ (Immersive Cortana)

رجیستری ویندوز

روی OK کلیک کنید، به برنامه تنظیمات برگردید،  می بینید که واقعیت ترکیبی (Mixed Reality) در مجاورت “Update & Security” اضافه شده است.

تنظیمات مربوط به راه اندازی Mixed Reality در ویندوز ۱۰

شما می توانید تنظیمات آن را تغییر دهید و همچنین می توانید آن را سفارشی کنید. اما همانطور که گفتم، کامپیوتر شما باید حتما از واقعیت ترکیبی پشتیبانی کند.

به طور پیش فرض، اگر ویندوز ۱۰ تشخیص دهد که رایانه شما از Windows Mixed Reality پشتیبانی می کند، مقدار FirstRunSuccess را ۱ قرار می دهد در غیر این صورت آن را به ۰ تنظیم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اضافه کردن افکت اسلوموشن به ویدیوها در ویندوز ۱۰

اتصال میکروفون رومیزی با Mixed Reality در ویندوز ۱۰

هر بار که شما  هدست را وصل میکنید، صدا بطور اتوماتیک به هدست می رود. با این حال، اگر شما می خواهید بجای هدست از یک هدفون با یک میکروفون استفاده کنید، باید میکروفن به کامپیوتر شما متصل شود. در اینجا چگونگی انجام این کار را شرح خواهیم داد.

Mixed Reality Portal را در کامپیوتر خود باز کنید. settings را انتخاب کنید و برای انتخاب Audio and speech در منوی کناری حرکت دهید.

در حال حاضر، به سادگی می توان گزینه “When I wear my headset, switch the headset mic”  را به off تغییر داد.

بیشتر بخوانید: چگونه از لاک اسکرین ویندوز ۱۰ عکس بگیریم؟

همچنین، اگر می خواهید صفحه نمایش هدست را کالیبره کنید،”Headset Display” را انتخاب کنید و به سمت پانل سمت راست بروید. در اینجا می توانید دو تغییر انجام دهید:

۱- Visuals quality

۲-Calibration

تنظیمات Mixed Realty

ما ترجیح می دهیم گزینه دوم را تغییر. بنابراین به راحتی لغزنده را به موقعیت دلخواه حرکت دهید.

Mixed Reality را Uninstall کنید

اگر  Mixed Reality در ویندوز ۱۰ به خوبی کار نمی کند یا اگر می خواهید فضای دیسک را آزاد کنید، می توانید آن را حذف کنید. با حذف آن همچنین برخی از اطلاعات مرتبط حذف خواهد شد اما برنامه های از پیش نصب شده Mixed Reality در کامپیوتر شما باقی خواهد ماند. برای حذف، تب Uninstall را انتخاب کنید و سپس دکمه Uninstall را کلیک کنید. اما قبل از این که این کار را انجام دهید، هدست خود را قطع کنید و Mixed Reality Portal را ببندید

اگر مجددا تصمیم به نصب Mixed Reality گرفتید، به Start>  Mixed Reality Portal بروید و Run را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اجرای برنامه‌ها در قالب یک پنجره با Groupy در ویندوز ۱۰

بیشتر بخوانید: هم اکنون می توانید ویژگی جدید Timeline ویندوز ۱۰ را تست کنید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا