اخبار تکنولوژی

ویندوز ۱۰با باگ‌های بزرگ در بخش مدیریت پسورد‌ها مقابله می کند!

امروزه دلایل قابل قبولی وجود دارد که باعث شده تحلیلگران امنیتی در مورد نرم افزارهای جانبی ویندوز از جمله ابزار شخص ثالث نگران باشند. این موضوع معرف ضعف هایی است که شرکت ها نمی توانند آن را کنترل کنند، با این وجود شرکت مایکروسافت به خوبی می داند راه سختی در پیش دارد.

۰

امروزه دلایل قابل قبولی وجود دارد که باعث شده تحلیلگران امنیتی در مورد نرم افزارهای جانبی ویندوز از جمله ابزار  شخص ثالث نگران باشند. این موضوع معرف ضعف هایی است که شرکت ها نمی توانند آن را کنترل کنند، با این وجود شرکت مایکروسافت به خوبی می داند راه سختی در پیش دارد.
بر اساس گزارش یکی از محققان گوگل بنام (Tavis Ormandy) ویندوز ۱۰ مجهز به ابزارهای شخص ثالث و همچنین windows keeper می باشد، او همچنین ادعا می کند ویندوز ۱۰ با یک پلاگین ناقص در مرورگر ظاهر خواهد شد، این درحالی است که یک وبسایت مخرب میتواند براحتی کلمه عبور را سرقت کرده و از حفره های امنیتی این سیستم عامل عبور کند.

اورمندیا یک نسخه از MSDN که برای کاربران طراحی شده بود، اما کاربران Reddit اعلام کردند که keeper آسیب پذیر و غیر قابل اعتماد است.

سخنگوی مایکروسافت در مصاحبه با وبسایت Ars Technica  گفت ضعف هایی که در مورد Keeper وجود داشت رفع شده است (در پاسخ به افشای خصوصی اورمندیا)، بنابراین اگر نرم افزار شما به روز باشد، جای هیچ گونه نگرانی ای نیست.

با این حال، وجود ضعف در حفره های امنیتی باعث نگرانی بسیاری از کاربران شده است و سوالی که در ذهن کاربران ایجاد می شود شاید این باشد که، آیا تست های امنیتی مایکروسافت برای برنامه های شخص ثالث به عنوان نرم افزار خاص خود، کامل است؟
شرکت اظهار نظر و انتقادات را رد کرده است، اما این نوع تست های امنیتی ممکن است ثابت کند که مایکروسافت اعتماد کاربران ویندوز را حفظ خواهد کرد.

منبع

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا