اخبار تکنولوژی

پخش زنده Google Earth از زیبایی های طبیعت را از دست ندهید!

گوگل ارث در اقدامی جالب شروع به پخش زنده تصاویر از منابع بکر طبیعی کرده که بدون شک برای علاقه مندان به طبیعت قابل چشم پوشی نیست!

۶+

می‌دانیم که معمولا تصاویر Google Earth و Google Maps، تازه‌ای نیستند و بسته به منطقه‌ای که مشاهده می‌کنید، این عکس‌ها و تصاویر می‌توانند، متعلق به حتی یکی دو سال پیش هم باشند.

اما گویا گوگل از ابتدای سال میلادی جاری به فکر تغییراتی در گوگل ارث افتاد و در نخستین گام ترتیبی داده شده که بتوان با مرورگر اینترنتی کروم هم از گوگل ارث استفاده کرد. این اتفاق یک برآیند خوب را برای کاربران به همراه داشت چرا که بدون معطلی و نصب برنامه اجرایی روی سیستم عامل به آسانی با مرورگر می توانستند از گشت و گذار در کره زمین لذت ببرند. تغییرات بزرگ دیگر، یکی نقشه‌های سه‌بعدی بود و دیگری «کارت‌های دانش».

گوگل ارث بخشی به نام «وُیجر» هم دارد که به کاربران امکان می‌دهد در گشت‌ها یا تورهای تعاملی شرکت کنند. این بخش اخیر، در حال مجهز به پخش زنده است و در نخستین گام کاربران می‌توانند تصاویر زنده از پارک ملی کاتامی آلاسکا را مشاهده کنند.

به این ترتیب حالا می‌توان خرس‌های قهوه‌ای را در حال برخاستن از خواب زمستانی در بهار مشاهده کرد و به صورت عینی دید که چطور آنها ماهی سالمون صید می‌کنند.

گوگل برای این امکان جالب ۵ دوربین در محل تعبیه کرد که یکی از آنها در زیر آب قرار داده شده است و بدون شک این امکان بازخورد های هیجان انگیزی را به همراه خواهد داشت.

شما می‌توانید با رفتن به این لینک در مرورگر کروم، تصاویر زنده را ببینید. دقت کنید با توجه به فیلتر بودن یوتیوب باید از ابزار های مناسب برای مشاهده این ویدیو های ارزشمند استفاده کنید!

منبع +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا