آموزشی

پروسس Registry در ویندوز ۱۰ چیست!

پروسس Registry در ویندوز ۱۰ چیست ؟

در بیلد جدید ویندوز ۱۰، عنوان جدیدی در Task Manager به نام پروسس Registry ظاهر شده است. اگر کنجکاوید که بدانید چیست با ما همراه باشید تا جزییات قابل توجهی از این پردازش را برای شما شرح دهیم.

۰

در بیلد جدید ویندوز ۱۰، عنوان جدیدی در Task Manager به نام پروسس Registry ظاهر شده است. در این مطلب برای شما خواهیم گفت که پروسس Registry در ویندوز ۱۰ چیست و چه کاربردی دارد.

پروسس Registry در ویندوز ۱۰ ، بعد از بیلد ۱۷۰۶۳ ویندوز اینسایدر در Task Manager ایجاد شده است که ممکن است برخی از کاربران با دیدن آن نگران شوند ولی جای نگرانی وجود ندارد و این فقط پروسس جدید سیستمی در سیستم عامل شما می باشد.

بیشتر بخوانید: هک مودم وایرلس خانگی با اپ اندروید + راهکار ارتقاء امنیتی

اگر بیلد ۱۷۰۶۳ ویندوز و یا بالاتر آن را نصب کرده اید Task Manager را باز کنید به تب process نگاهی بیندازید در زیر قسمت Background process گزینه Registry دیده می شود.

پردازش جدید Registry در تب process

پروسس جدید Registry در تب process

به تصویر زیر نگاهی بیندازید، مشاهده می شود که این ورودی در تب Details نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: چه کسانی از وایرلس من استفاده می کنند و چگونه آنها را بلاک کنیم؟

پردازش جدید Registry در تب Detail

پردازش جدید Registry در تب Detail

برنامه مدیریت Task هیچ جزئیاتی در مورد این روند ارائه نمی دهد. اما تغییرات ورود به سیستم برای ویندوز ۱۰ Build 17063 برخی از نور در این ورودی جدید را از بین می برد.

پروسس Registry در ویندوز ۱۰ چیست ؟

همانطور که از قبل می دانید، اطلاعات رجیستری ویندوز در تعدادی فایل ذخیره می شوند و یک پایگاه داده با ساختار سلسله مراتبی تشکیل می دهند. ویندوز در هنگام راه اندازی رجیستری را می خواند و سیستم عامل و نرم افزار های مختلف عملیاتشان را به طور مداوم روی رجیستری می خوانند و می نویسند.

پروسس Registry یک تغییر معماری است که توسط مایکروسافت معرفی شده است تا با دسترسی سریع تر و مدیریت حافظه موثرتر، اطلاعاتی راجع به کلیدهای ریشه و شاخه های رجیستری را در حافظه ذخیره کند. آنها ادعا می کنند این امر باعث کاهش مصرف حافظه رجیستری در آینده می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه به راحتی امنیت مودم وایرلس خانگی را بالا ببریم؟

مایکروسافت این ویژگی جدید را به شرح زیر عنوان می کند:

این پروسس مشابه فرایند ذخیره سازی و فشرده سازی حافظه است؛ زیرا این یک پروسس مینیمال است که فضای آدرس آن برای نگهداری داده ها از طرف کرنل استفاده می شود. با این وجود، مادامی که فرآیند فشرده سازی حافظه برای نگهداری صفحات فشرده استفاده می شود، پروسس Registry برای نگهداری اطلاعات کلیدهای ریشه رجیستری (از جمله HKEY_LOCAL_MACHINE SOFTWARE، HKEY_CURRENT_USER) مورد استفاده قرار می گیرد.

ذخیره داده های رجیستری در پروسس Registry، دسترسی رجیستری به قابلیت های مدیریت حافظه قوی تر را امکان پذیر می کند تا بتوانیم استفاده از حافظه رجیستری را در آینده کاهش دهیم.

بنابراین، این یک فرآیند بومی سیستم است که شما باید آن را به عنوان یک ویژگی جدید از ویندوز ۱۰ در نظر بگیرید و نگران نباشید.

بیشتر بخوانید: آموزش نرم‌ افزار Lastpass ، تنها یک رمز کافیست!

بیشتر بخوانید: مهمترین کارهای قبل از فروش کامپیوتر مجهز به ویندوز ۱۰ ؛ نکات ضروری و کلیدی

بیشتر بخوانید: اتصال به وایرلس بدون پسورد در ویندوز ۱۰ اینگونه ممکن است!

بیشتر بخوانید: آموزش غیر فعال کردن برنامه ها در ویندوز ۱۰

بیشتر بخوانید: با ویژگی Near Share در ویندوز ۱۰ به آسانی فایل‌ها را بین کامپیوتر‌های اطراف جابجا کنید!

بیشتر بخوانید: چرا باید وب کم لپ تاپ تان را بپوشانید!

بیشتر بخوانید: چگونه سرویس های ویندوز ۱۰ را متوقف، اجرا و یا Restart کنیم؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا