آموزشی

مشکل پر شدن حافظه آیفون را اینگونه حل کنید! ۹ روش استاندارد و کاربردی

پر شدن حافظه آیفون

یکی از معضلاتی که کاربران آیفون همیشه با آن روبرو هستند کمبود فضا است. این مشکل مخصوصا زمانی شما را دچار سردرگمی می کند که در لحظه ای که نیاز به ثبت تصاویر و یا ویدیوی جدید دارید با اروری مبنی بر عدم وجود فضای کافی مواجه می شوید.

متاسفانه در آیفون امکان افزایش فضای ذخیره سازی وجود ندارد، ای کاش این امکان بود و کاربر می توانست به آسانی مثل باقی تلفن های هوشمند با نصب کارت های حافظه این مشکل را حل کند.

۴+

یکی از معضلاتی که کاربران آیفون همیشه با آن روبرو هستند کمبود فضا است. این مشکل مخصوصا زمانی شما را دچار سردرگمی می کند که در لحظه ای که نیاز به ثبت تصاویر و یا ویدیوی جدید دارید با اروری مبنی بر عدم وجود فضای کافی مواجه می شوید. متاسفانه در آیفون امکان افزایش فضای ذخیره سازی وجود ندارد، ای کاش این امکان بود و کاربر می توانست به آسانی مثل باقی تلفن های هوشمند با نصب کارت های حافظه این مشکل را حل کند. اگر شما هم مثل خیلی ها حین خرید با توجه به کمبود بودجه بیخیال خرید گوشی با حجم های بالاتر شده اید نگران نباشید، این مشکل گریبانگیر تعداد بیشماری از آیفون داران است، در این مطلب و مطلب دیگری که بزودی در نت‌نوشت منتشر خواهد شد به بررسی راه های ساده و در عین حال کاربردی در زمینه استفاده بهینه و افزایش حجم در گوشی های آیفون خواهیم پرداخت. در این مطلب با به شما خواهیم گفت مشکل پر شدن حافظه آیفون را چگونه رفع کنید.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن پورت شارژ آیفون را به روش صحیح بیاموزید!

بیشتر بخوانید: مشکل خالی شدن باتری آیفون را با این روش ها حل کنید!

متد هایی که در ادامه برای حل مشکل پر شدن حافظه آیفون به شما ارائه می شود، تاثیر بسزایی در بخش مورد نظر ما یعنی Settings > General > Storage & iCloud Usage خواهد داشت. با ما همراه باشید و نگران مدل و سال تولید دستگاهتان نباشید، متد هایی که با هم مرور می کنیم برای  iPhone 7/6/6s/5/5s/4/4s و iPad mini/Air/Pro کارساز هستند!

مشکل پر شدن حافظه آیفون را اینگونه حل کنید!

یکی از ارور های متداول وقتی که حافظه آیفون شما پر شده است!

یکی از ارور های متداول وقتی که حافظه آیفون شما پر شده است!

متد ۱: تهیه آرشیو از تصاویر و ویدیوها در آیفون و آیپد

در اولین روش برای حل مشکل پر شدن حافظه آیفون باید گفت از مهمترین مواردی که حجم بالایی از فضای ذخیره سازی را اشغال کرده و همواره ایجاد مشکل می کنند تصاویر و ویدیو هایی هستند که با دوربین آیفون ثبت کرده اید.ارور “Not Enough Available Storage” از منفور ترین آلرت هایی است که کاربران آیفون را نا امید میکند. پیشنهاد می کنیم حتما به صورت هفتگی و یا حداکثر ماهیانه با اتصال دستگاه به کامپیوتر از تمامی تصاویرتان بک آپ تهیه کرده و سپس تصاویر و ویدیو را از گوشی کاملا حذف کنید. این حرکت بدون شک عمده مشکلات شما را حل خواهد کرد!

بیشتر بخوانید: آموزش جفت کردن اپل واچ با گوشی اندرویدی !

حذف برنامه های بلا استفاده

حذف برنامه های بلا استفاده

متد ۲: حذف یا یا نصب دوباره اپ ها در آیفون و آیپد

هر برنامه ای که روی آیفون یا آیپد نصب می کنید بدون شک حجمی را به خودش و فایل هایش اختصاص می دهد. پیش از هر چیز برای حل مشکل پر شدن حافظه آیفون باید بدانید که شما ناخواسته با نصب هر برنامه قطعه ای از حافظه را برای همیشه در اختیار یک اپ قرار می دهید پس دقت کنید هر اپ بدون کاربردی که حداقل در یک ماه گذشته کاری با آن نداشته اید را کاملا حذف کنید.

بیشتر بخوانید: مشکل اتصال آیفون به ویندوز ۱۰

بیشتر بخوانید: ترفند آیفون ؛ حقه هایی که هر آیفون بازی باید بداند!

برای این کار به Settings > General > Usage > Manage Storage رفته و لیست بلند بالای اپ های نصب شده روی دستگاهتان را ببینید. خوشبختانه در مقابل هر اپ در این لیست میزان فضایی که به خودش اختصاص داده قابل مشاهده است. نکته مهم اینکه برنامه هایی که استفاده زیادی دارند معمولا فضای زیادی را بابت کش به خودشان اختصاص می دهند، این فضا را به این راحتی ها نمی توانید بازیابی کنید و تنها راه حل حذف برنامه و نصب دوباره است! راجع به تلگرام این ترفند بسیار کاربردی است و البته نگران اطلاعات و فایلهایتان در اپ تلگرام نباشید هر وقت به آنها نیاز داشته باشید توسط کلود در دسترس هستند!

نکته: مراقب باشید اپ هایی که اطلاعاتی در آنها دارید را حذف نکنید، بازگرداندن اطلاعات در اپ های حذف شده کار غیر ممکنی نیست اما شک نکنید که آنقدر سخت است که بدون شک بیخیالش خواهید شد! پس حتما اطلاعاتتان را در برنامه های مختلف ذخیره کنید و سپس برنامه را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای خالی کردن حافظه آیفون و آیپد برای آپدیت !

حذف فایل های صوتی دانلود شده در آیفون و آیپد

حذف فایل های صوتی دانلود شده در آیفون و آیپد

متد ۳: حذف فایل های صوتی دانلود شده در آیفون و آیپد

موزیک هایی که توسط آیتونز دانلود می شوند و یا خود شما بر روی دستگاه کپی میکنید می توانند حجم بسیار بالایی را ناخواسته به خودشان اختصاص دهند، یکی از آسان ترین روش های حل مشکل پر شدن حافظه آیفون یا افزایش فضا پاک کردن فایل های صوتی و موزیک هاست.

برای این کار اپ Music را باز کرده و روی موزیک مورد نظر رفته و عنوان موزیک را به سمت راست بکشید، روی گزینه قرمز رنگ ظاهر شده که Delete نام دارد تپ کنید.

برای حذف تمامی فایل های صوتی به Settings > General > Storage & iCloud Usages > Manage Storage > Music > رفته و روی دکمه Edit سمت بالا راست تپ کنید، گزینه All Songs را یافته و پس از تایید تمامی فایل های صوتی را حذف کنید!

بیشتر بخوانید: میانبر مخفی آیفون برای مرتب سازی آیکون های چیده شده در صفحه نمایش +ویدیو

حذف پادکست ها و سایر فایل های صوتی در آیفون و آیپد

حذف پادکست ها و سایر فایل های صوتی در آیفون و آیپد

متد ۴: حذف پادکست ها و سایر فایل های صوتی در آیفون و آیپد

اگر اهل شنیدن پادکست ها باشید مسلما بیش از یکبار گوش داده هر یک را نمی پسندید، جالب است بدانید که هر ۳۰ دقیقه پادکست حداقل حجم ۲۵ مگابایت را به خودش اختصاص می دهد و مسلما حذف پادکست ها یکی از راه های حل مشکل پر شدن حافظه آیفون می باشد.

با باز کردن اپ پادکست و رجوع به قسمت My Podcast خواهید توانست تمامی فایل های دانلود شده را حذف کنید.

بیشتر بخوانید: تعویض ایمیل اپل ایدی بدون از دست دادن خرید ها و اپ ها

غیر فعال کردن Photo Stream برای افزایش فضا در آیفون و آیپد

غیر فعال کردن Photo Stream برای افزایش فضا در آیفون و آیپد

متد ۵: غیر فعال کردن Photo Stream برای افزایش فضا در آیفون و آیپد

امکان فتو استریم به شما توانایی سینک کردن ۱۰۰۰ تصاویر آخر را در تمامی دستگاه های اپلی می دهد و بدون اینکه بدانید همیشه فضای ۱ گیگابایتی از دستگاه شما را به خودش اختصاص می دهد تا در حین اتصال به Wifi اطلاعات و تصاویر شما را بین سایر آیفون ها و یا آیپد هایتان یکپارچه کند.

برای در اختیار گرفتن این فضای ۱ گیگابایت و حل مشکل پر شدن حافظه آیفون پیشنهاد می کنیم این گزینه را حذف کنید. برای این منظور به Settings > Photos & Camera رفته و گزینه My Photo Stream را غیر فعال کنید.

کوکی ها و دیتا های Safari را حذف کنید

کوکی ها و دیتا های Safari را حذف کنید

متد ۶: کوکی ها و دیتا های Safari را حذف کنید

اگر از مرورگر پیشفرض آیفون یا آیپد برای مرور اینترنت استفاده می کنید شک نکنید که حجم بسیاری از اطلاعات صفحات وب در کش این اپ ذخیره خواهد شد. برای دستیابی به حجم فضای مورد نظر و حل پر شدن حافظه آیفون به Settings > Safari رفته و روی Clear History and Website Data > Clear History and Data تپ کنید تا اطلاعات اضافی و کش شده را به آسانی حذف کنید.

بک آپ تصاویر در Dropbox یا Google +

بک آپ تصاویر در Dropbox یا Google +

متد ۷: بک آپ تصاویر در Dropbox یا Google +

معمولا حجم فضای iCloud یا iTunes برای کاربرانی که به عکاسی علاقه مند هستند بسیار کم است و همانطور که در بالا گفتیم تصاویر فضای بسیار زیادی از گوشی را به خودش می دهد، برای حل مشکل پر شدن حافظه آیفون می توانید از حجم نامحدود کلود هایی نظیر Dropbox یا Google + استفاده کنید . توجه داشته باشید که با نصب هر یک از این دو اپ ها خواهید توانست به این فضا برای ذخیره سازی تصاویر دسترسی داشت باشید.

حذف پیام ها iMessages را در آیفون و آیپد

حذف پیام ها iMessages را در آیفون و آیپد

متد ۸: حذف پیام ها iMessages را در آیفون و آیپد

اگر از iMessages برای پیام رسانی استفاده می کنید باید بدانید که این اپ محبوب برای هر نوع فایلی که با آن انتقال می دهید حجم و فضای داخلی دستگاه شما را اشغال می کند.  برای حذف فایل هایی که تاکنون توسط این اپ ارسال کرده و یا دریافت کرده اید به Messages App > Delete iMessages رفته و روی گزینه Delete تپ کنید.

تنها تصاویر HDR را روی دستگاهتان ذخیره کنید

تنها تصاویر HDR را روی دستگاهتان ذخیره کنید

متد ۹: تنها تصاویر HDR را روی دستگاهتان ذخیره کنید

اگر در تنظیمات دوربین عکاسی مد HDR را فعال کرده اید باید بدانید که به صورت پیش فرض با ذخیره هر تصاویر دو نسخه از آن ذخیره می شود، یکی نسخه اصلی و دیگری نسخه HDR. پیشنهاد می کنیم برای حل این مشکل به  Settings > Photos & Cameras رفته و گزینه “Keep Normal Photo” را غیر فعال کنید.

در این مطلب ۹ روش استاندارد و کاربردی برای رفع مشکل پر شدن حافظه آیفون را برای شما بازگو کردیم، سوالی بود با کمال میل در خدمتیم.

۲ دیدگاه

2 دیدگاه

  1. Avatar

    مسعود

    ۹ آذر ۱۳۹۹ at ۶:۴۲

    سلام با تشکر از توضیحات عالی
    ایفن من مشکل پر شدن حافظه و عدم اجازه دسترسی به ستینگ یا هر بخش دیگر را میدهد و صفحه سیاه میشود و حتی app ها را هم پاک نمیکند راه چاره ای هست ؟
    Rah5151@gmail.com
    با تشکر مجدد

    ۰
    • Avatar

      barbod

      ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ at ۹:۰۴

      حافظه گوشی ایفون اس من پر شده و تا قسمت اول بالا میاد ولی اونجایی که بهش پس ورد میدم که باز بشه و به ایکون ها دسترسی داشته باشن یهو حالتی مثل ری استارت پیدا میکنه و چند دقیقه طول میکشه که گوشی بالا بیاد تا همون مرحله اول . حالا نمیدونم چیکار کنم و چز.رگوشی را خالی کنم .
      ممنون میشن که یه راهنمایی کارگشا بفرمایید

      ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا