علمی

خطای دایناسور موجود در موزه تاریخ طبیعی لندن ؛ موضوعی که چارلی ۱۰ ساله پی به آن برد!

خطای دایناسور موجود در موزه تاریخ طبیعی لندن ؛ موضوعی که چارلی ۱۰ ساله پی به آن برد!

این کودک به گفته مادرش دارای سندرم اسپرگر است. بنابراین زمانی که چیزی را دوست داشته باشد سعی میکند همه چیز آن را بفهمد. او اخیرا از موزه تاریخ طبیعی بریتانیا دیدن کرد و دانش دایناسورشناسی موزه‌داران را به چالش کشید.

۰

چارلی ۱۰ ساله علاقه زیادی به دانش دیرینه‌شناسی دارد. به گفته مادرش او دارای سندرم آسپرگر است. بنابراین زمانی که چیزی را دوست داشته باشد سعی میکند همه چیز آن را بفهمد. او اخیرا از موزه تاریخ طبیعی بریتانیا دیدن کرد و دانش دایناسورشناسی موزه‌داران را به چالش کشید.

بیشتر بخوانید: یخ های ۷۲۰٫۰۰۰ ساله درباره ی تغییرات آب و هوای زمین چه اطلاعاتی به ما می دهند!

چارلی در اوایل این ماه طی رویدادی خاص که یک مهمانی شبانه از سوی موزه‌ها در این روزهاست به همراه خانواده خود از موزه لندن دیدن میکند. این موقعیت به چارلی فرصتی داد تا با دقت و علاقه وصف‌ناپذیری برچسب هایی که بر روی دیوارهای موزه چسبانده شده را بخواند و زمانی که او نشانه‌های اوویرپتور – Oviraptor یک دایناسور گیاه‌خوار مربوط به دوره کرتاسه پسین متعلق به ۷۵ میلیون سال پیش – را مطالعه می کند متوجه خطای کارکنان موزه میشود.

یک تصویر بر روی برچسب راهنما اندازه مورد انتظار این دایناسور در مقایسه با انسان را نشان میداد که در واقعیت مشخصه‌های دایناسور دیگری تحت عنوان Protoceratops – دایناسوری در حد و اندازه یک گوسفند – را بیان میکرد. چارلی ۱۰ ساله این موضوع را به مادرش گفت، او در ابتدا اهمیت نداد و شکاکانه به این موضوع نگاه کرد. بعدها در گفتگوی با شبکه BBC مادر چارلی عنوان کرد «وقتی چارلی این موضوع را به ما گفت، ما به او گفتیم، بسیار خب، ما میدانیم اطلاعات تو در این زمینه خوب است ولی اینجا یک موزه تاریخ طبیعی است».

بیشتر بخوانید: دانشمندان بدون استخوان، DNA انسان های باستانی را مرور می کنند!

دایناسور

با این حال، خانواده این کودک ۱۰ ساله وقتی این موضوع را به مسئولین موزه اعلام کردند، پس از بررسی لازم توسط تیم نمایشگاه و دیرینه‌شناس علوم زمین، مدیران ناچار شدند اشتباه خود را بپذیرند. روز سه‌شنبه موزه به صورت رسمی از چارلی برای کمک به آموزش علمی تشکر کرد. برای مقایسه میتوانید تصویر واقعی که بایستی به جای آن تصویر اشتباه قرار میگرفت را ببینید.

بیشتر بخوانید: ذخیره عکس و gif در DNA یک باکتری زنده ؛ ایده و حرکتی انقلابی در ذخیره دیتا

دایناسور

شاید با دیدن این تصاویر فکر کنید که این دو دایناسور به صورت واضحی با هم تفاوت دارند، شاید چنین باشد ولی احتمالا نمیتوانید آنها را همانند چارلی همراه با نام ذکر کنید. موزه، اشتباه صورت گرفته را ناشی از مرمت چندین باره آن منطقه عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: خرس آبی ؛ این حیوان زشت و ترسناک پس از مرگ خورشید هم در کره زمین زنده می‌ماند!

بیشتر بخوانید: هایپرلوپ چیست ؟ حمل و نقل در آینده نزدیک، روی زمین با سرعت فضا رفت و آمد خواهیم کرد!

بیشتر بخوانید: این تتو طلایی انتقال داده روی پوست را ممکن می کند!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا