علمی

پنجره های هوشمند آینده ؛ ارزانتر، قابل برنامه ریزی، رنگ بندی و البته انعطاف پذیر

پنجره های هوشمند آینده

از محققان و دانشمندان دانشگاه تگزاس بسیار سپاسگزاریم، چرا که در نتیجه تحقیقات انجام شده احتمالا با توجه به پیشرفتی که صورت گرفته شیشه های اتومبیل و یا منزل مسکونی آینده شما تفاوت بسیاری با کنونی خواهد داشت، هزینه بسیار کمتر برای تولید، مقاوت در برابر انتقال دما و حرارت قابلیت کنترل رنگ و شفافیت و توانایی کنترل از راه دور!

۰

از محققان و دانشمندان دانشگاه تگزاس بسیار سپاسگزاریم، چرا که در نتیجه تحقیقات انجام شده احتمالا با توجه به پیشرفتی که صورت گرفته شیشه های اتومبیل و یا منزل مسکونی آینده شما تفاوت بسیاری با کنونی خواهد داشت، هزینه بسیار کمتر برای تولید، مقاومت در برابر انتقال دما و حرارت قابلیت کنترل رنگ و شفافیت و توانایی کنترل از راه دور! در ادامه با مروری بر پنجره های هوشمند آینده با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: کشف قدیمی ترین آب توسط دانشمندان با قدمت ۲ میلیارد ساله!

پنجره های هوشمند آینده

طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه تگزاس به سرپرستی Delia Million، دانشمندان واحد شیمی این دانشگاه موفق به طراحی و ابداع موادی شده اند که می تواند پنجره های هوشمند آینده را شکل دهد! هر کسی می تواند با هزینه بسیار کم و اتصال به برق میزان نوردهی و شفافیت پنجره ابداعی را کنترل کند، همچنین توانایی کنترل دما و حرارت پنجره برای کنترل دمای محیط از طریق اتصال به برق نیز ممکن خواهد بود.

بیشتر بخوانید: کشف مکانیزم چهره انسان ؛ تحقیقات دانشمند فرانسوی مربوط به سال ۱۸۶۲

شیشه هایی که در پنجره های ایداعی یا همان پنجره های هوشمند آینده این گروه قرار گرفته اند از کریستال مایع تشکیل شده اند و جلد روی آنها از الکتروکرومیک تشکیل شده است. مواد شیمیایی به کار گرفته شده در این متریال از اکسید نیوبیم بوده و دارای ساختاری با تراکم کمتر از مواد کنونی هستند، همین نکته باعث شده تا هم در مقابل انرژی توانایی مقاومت و کنترل داشته باشند و هم خاصیت انعطاف پذیری داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اولین برج چرخشی در دبی تا ۲۰۲۰ ساخته می شود +ویدیو

s.aolcdn.com

هزینه تولید این نوع متریال برای پنجره های هوشمند آینده با توجه به ساختار غیر شیشه ای و شفافی که دارد به نسبت از نمونه های قدیمی پایین تر بوده و حتی می تواند با هزینه بسیار کم در رنگها و طرح های قابل برنامه ریزی در زیبایی محیط هم موثر باشد.

پیشنهاد می کنیم برای مطالعه و اطلاعات بیشتر به وبسایت دانشگاه تگزاس مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: سکونت در مریخ ؛ امارات متحده عربی قصد دارد تا ۲۱۱۷ بر روی مریخ یک شهر راه اندازی کند!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا