تکنولوژی

چگونه پهپادها در ۵ سال آینده جهان ما را تغییر خواهند داد؟

ما در حال ورود به دوره ی جدیدی از توسعه صنعت پهپاد های تجاری هستیم. توسعه فناوری ها و کاربردهای تجاری پهپادها در دنیا روز به روز در حال گسترش است.2

ما در حال ورود به دوره ی جدیدی از توسعه صنعت پهپاد های تجاری هستیم. توسعه فناوری ها و کاربردهای تجاری پهپادها در دنیا روز به روز در حال گسترش است.

۱+

ما در حال ورود به دوره ی جدیدی از توسعه صنعت پهپاد های تجاری هستیم. توسعه فناوری ها و کاربردهای تجاری پهپادها در دنیا روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش BI Intelligence، از سرویس تحقیقاتی وب‌گاه خبری بیزینس اینسایدر ، صنعت رو به رشد پهپاد منتظر سیاست‌گذاری دولت‌ها باقی نمانده و فعالان این عرصه سرمایه‌گذاری و تلاش بسیاری را صرف توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این صنعت کرده‌اند.

پهپاد در فارسی مخفف عبارت پرنده‌ی هدایت‌پذیر از راه دور (Unmanned Aerial Vehicle) یا UAV‌ به معنی هواپیمای فاقد خلبان است. سرمایه گذاران حوزه ی پهپاد، از استارتاپ ها و شرکت های خصوصی کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ متمرکز در زمینه های دفاعی و سازه های صنعتی، در حال سرمایه گذاری گسترده در به کارگیری پهپادها در زمینه های کاربردی متنوع نظیر کشاورزی، مدیریت زمین، انرژی، ساخت و ساز و … هستند.

 

چگونه پهپادها در 5 سال آینده جهان ما را تغییر خواهند داد؟

این گزارش فرصت پیش روی کسب و کار ها در حوزه ی تکنولوژی پهپاد های تجاری را، در کنار پیشرفت ها و موانع پیش رو بررسی کرده و میزان رشد بازار تبادلات تجاری در این صنعت را پیش بینی می کند. همچنین لیستی از ده ها شرکت مهم که در حال حاضر در این عرصه فعال هستند را ارائه می دهد.

در نهایت، وضعیت فعلی مقررات ایالات متحده در حوزه پهپادهای تجاری را بیان می کند. در حال حاضر مقررات سازمان هوایی فدرال ایالات متحده (FAA) استفاده از پهپادهای تجاری را به کاربردهایی نظیر نظارت هوایی در بخش های کشاورزی، معدنکاری و نفت و گاز محدود کرده است. همچنین بسیاری از شرکت ها، مجوز پرواز پهپادهای کوچک را به صورت تجاری، تحت برنامه “معافیت” دولت ایالات متحده دارند.

چگونه پهپادها در 5 سال آینده جهان ما را تغییر خواهند داد؟

 

آینده صنعت پهپاد

در ادامه پیش بینی های BI Intelligence از آینده این صنعت قابل توجه می باشد:

  • سرمایه گذاری در زمینه پهپاد که در سال ۲۰۱۵ بیش از ۸ میلیارد دلار بوده تا سال ۲۰۲۱ به ۱۲ میلیارد دلار خواهد رسید.
  • از آن جایی که مقررات استفاده از پهپادها در کاربرد های جدید در ایالات متحده و اتحادیه اروپا، آزاد است؛ استفاده از آن ها در بخش سازمانی از بخش تجاری سبقت خواهد گرفت.
  • فن آوری هایی مانند تکنولوژی حصارکشی جغرافیایی (geo-fencing) و تکنولوژی جلوگیری از برخورد، به کمک پهپادها خواهند آمد و کاربری آن ها را ایمن تر و آسان تر خواهند کرد.
  • با توجه به احتمال افزایش قیمت ها در زمینه حمل و نقل و همچنین ورود فن آوری های جدید که کاربرد پهپاد ها را آسان تر خواهد کرد؛ حمل و نقل کالا توسط پهپاد های تجاری در طی پنج سال آینده بیش از چهار برابر رشد خواهد داشت.
  • سرمایه گذاری بخش نظامی در طول دوره پیش بینی این گزارش با توجه به هزینه بالای تولید پهپادهای نظامی و افزایش روز افزون کشورهایی که به دنبال خرید آنها هستند، افزایش خواهد یافت.

چگونه پهپادها در 5 سال آینده جهان ما را تغییر خواهند داد؟

در این گزارش موارد زیر نیز بیان شده است:

  • کاربرد پهپادها در بخش های تجاری، سازمانی و بخش های دولتی مورد مقایسه قرار می گیرد.
  • نحوه تغییر مقررات پهپاد در چندین بازار کلیدی و نحوه تاثیر گذاری آن ها بر تصویب قوانین بیان می شود.
  • موارد استفاده از پهپادها در بخش سازمانی و همچنین موارد تجاری مورد بحث قرار می گیرد.
  • قابلیت پرواز مستقل به صورت هوشمند، در پهپادها بررسی شده و چگونگی رقابت تولید کنندگان پهپاد، با بهبود کیفیت اجزای سخت افزاری و نرم افزاری بیان می شود.

منبع: businessinsider

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا