گوناگون

پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ چه کسانی هستند؟

پولدارترین افراد جهان 2018

ثروت وسیله ای است که بسیاری از افراد در دنیا به کمک آن به درجات بسیاری دست پیدا می کنند. پول دارترین افراد دنیا امپراطوری های تجاری و کسب و کار متناسب با علاقه و نوع زندگی خود را دارند. تعدادی از میلیاردهای دنیا که از پول دارترین افراد دنیا به شمار می روند این ثروت هنگفت را از مشارکت های اقتصادی خانواده اشان به ارث برده اند و هیچ گونه تلاشی برای رسیدن به آن نداشته اند و برخی از پول دارترین افراد دنیا نیز تلاش های بسیاری در طی سالیان طولانی متحمل شده اند تا به این مقام و منزلت دست پیدا کرده اند.

۴+

ثروت وسیله ای است که بسیاری از افراد در دنیا به کمک آن به درجات بسیاری دست پیدا می کنند. پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ امپراطوری های تجاری و کسب و کار متناسب با علاقه و نوع زندگی خود را دارند. تعدادی از میلیاردرهای دنیا که از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می روند این ثروت هنگفت را از مشارکت های اقتصادی خانواده شان به ارث برده اند و هیچ گونه تلاشی برای رسیدن به آن نداشته اند و برخی از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ نیز تلاش های بسیاری در طی سالیان طولانی متحمل شده اند تا به این مقام و منزلت دست پیدا کرده اند. در این مقاله، نت نوشت شما را با چند تن از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ آشنا می سازد.

پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ چقدر سرمایه دارند ؟

اگر تصمیم داشته باشید اطلاعاتی در مورد پول دارترین افراد دنیا کسب کنید و بدانید که این افراد چه کسانی هستند می توانید طبق شاخص اخبار بلومبرگ Bloomberg LP این اطلاعات را به صورت دقیق و به روز به دست آورید. از آن جایی که بلومبرگ با استفاده از ارزش خالص و طبق تمامی معاملاتی که روزانه در نیویورک صورت می گیرد این لیست را در اختیار شما قرار می دهد، کاملا دقیق و به روز است. لیستی از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ برای شما تهیه کرده ایم.

بیشتر بخوانید: با ارزشمندترین برند های جهان در سال ۲۰۱۸ آشنا شوید: آمازون، اپل و گوگل را پشت سر گذاشت!

۵۰ . Tadashi Yanai

Tadashi Yanai

این فرد که پنجاهمین فرد از پول دارترین افراد دنیا به شمار می رود از بنیانگذاران شرکت Uniqlo بوده که البته این کار را از خرده فروشی شروع کرده است. در حال حاضر ریاست این شرکت را به عهده دارد.

ارزش خالص دارایی : ۱۹٫۸ میلیارد دلار

سن : ۶۸ ساله

شهروند : ژاپن

صنعت : شرکت صنعتی

منبع ثروت : خود ساخته

  1. Vladimir Potanin

Vladimir Potanin

ولادیمیر پاتانین در اوایل دهه ۱۹۹۰ یک شرکت خصوصی را سرمایه گذاری و راه اندازی کرد. شرکت ولادیمیر پاتانین در رابطه با معدن فلزات، انرژی و در این زمینه فعالیت می کند. این شرکت ۳۰ درصد از سهام شرکت نیکل نوریل را خریداری کرده است. ولادیمیر پاتانین در بخش امور مالی، املاک و مستغلات این شرکت سرمایه گذاری کرد تا این که به عنوان رئیس بانک و نخستین معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه انتخاب شد. او در حال حاضر ریاست شورای ملی مدیریت دولتی را نیز به عهده دارد.

ارزش خالص دارایی : ۱۹٫۹ میلیارد دلار

سن : ۵۷ ساله

شهروند : روسیه

صنعت : شرکت نیکل

منبع ثروت : خود ساخته

بیشتر بخوانید:  کمیاب ترین و خاص ترین عقاب های کنونی جهان را بشناسید!

  1. Robert Kuok

Robert Kuok

چهل و هشتمین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ رابرت کووک است. این فرد مالزیایی – چینی می باشد که کسب و کاری در مالزی و هنگ کنگ و همچنین سنگاپور دارد. کسب و کار رابرت کووک در زمینه تجارت روغن، شکر و البته هتل داری است. بیشتر درآمد رابرت کووک صرف مصارف خصوصی شده و در نزد خانواده اش می باشد.

ارزش خالص دارایی : ۱۹٫۹ میلیارد دلا

سن : ۹۴ سال

شهروند : مالزی

صنعت : تجارت متنوع

منبع ثروت : خود ساخته

بیشتر بخوانید: کم ارزش ترین پول دنیا در سال ۲۰۱۸

۴۷ .    Lashmi Mittal

Lashmi Mittal

نفر چهل و هفتم از لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Lashmi Mittal  است. پدر میتال بزرگ ترین تولید کننده فولاد در جهان است که کارخانه فولاد خود را در سال ۱۹۷۶ در اندونزی تأسیس کرد. پس از چند سال این کارخانه با کارخانه بزرگ دیگری در همین زمینه ادغام شد و در حال حاضر شرکت کارخانه فولاد Mittal  ۱۰ درصد از فولاد جهان را تولید می کند که صاحب آن یکی از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می رود.

ارزش خالص دارایی : ۱۹٫۹ میلیارد دلار

سن : ۶۷ سال

شهروند : هند

صنعت : کارخانه فولاد

منبع ثروت : خود ساخته

بیشتر بخوانید: با ارزش ترین پول دنیا در سال ۲۰۱۸

  1. Lee Kun Hee

Lee Kun Hee

این فرد رئیس شرکت سامسونگ الکترونیک است و در سال ۲۰۱۴ یک مرتبه به علت حمله قلبی در بیمارستان بستری شده است.

ارزش خالص دارایی : ۲۰٫۳ میلیارد دلار

سن : ۷۵ سال

شهروند : جمهوری کره

صنعت : شرکت خصوصی

منبع ثروت : شرکت سامسونگ الکترونیک برای او به ارث رسیده است.

بیشتر بخوانید: با ثبات ترین ارز دنیا در سال ۲۰۱۸

  1. Alexey Moradashov

Alexey Moradashov

Alexey Moradashov چهل و پنجمین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می رود. او یک روسی تبار است که سهامدار شرکت های خودرو سازی می باشد. Alexey Moradzhev مدیر عامل این شرکت نیز می باشد که علاوه بر این تجارت دارای معادن بسیاری نیز می باشد. او در زمینه رسانه، بانکداری و مخابرات نیز مشغول به فعالیت است.

ارزش خالص دارایی : ۲۰٫۵ میلیارد دلار

سن : ۵۲ سال

شهروند: روسیه

منبع ثروت : خود ساخته

بیشتر بخوانید: زیباترین پول دنیا ؛ اسکناس‌هایی که هم اعتبار دارند و هم فرهنگ!

  1. Elon Musk

Elon Musk

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا می باشد. این مدیر عامل نیز از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می رود و شرکت او در زمینه ماشین های الکتریکی فعالیت و تولیدات دارد. Elon Musk شرکت های SpaceX، Neuralink و OpenAI را نیز تأسیس کرده است.

ارزش خالص دارایی : ۲۰٫۵ میلیارد دلار

سن : ۴۶ ساله

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته

بیشتر بخوانید: تاثیر نرخ بهره بر عرضه پول

  1. Len Blavatnik

Len Blavatnik

Len Blavatnik یکی دیگر از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ می باشد که در جماهیر شوری متولد شده او توانسته در بخش صنایع دستی در روسیه اقداماتی انجام دهد. این کار در سال ۱۹۸۶ تاسیس و سرمایه گذاری شد. Len Blavatnik نمونه های بسیار متنوعی از صنایع دستی را به صورت منحصر به فرد تولید کرده است که در حال حاضر بسیار متنوع و کمیاب هستند. Len Blavatnik در حال حاضر یک نیروگاه را اداره می کند که در سال ۲۰۰۴ راه اندازی شده است.

ارزش خالص دارایی : ۲۰٫۸ میلیارد دلار

سن : ۶۰ سال

شهروند : ایالت متحد امریکا

صنعت : متنوع

منبع ثروت : خود ساخته صنایع دستی

  1. Michael Dell

Michael Dell

مایکل دل چهل و دومین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸  می باشد. مایکل بنیانگذار شرکت Dell است. او در سال ۱۹۸۴ تنها یک دانشجو بود که در ساعات آزاد خود خارج از دانشگاه به ساخت کامپیوتر می پرداخت. مایکل در سن ۲۳ سالگی یک فرد مشهور شناخته شد.

ارزش خالص دارایی : ۲۱ میلیارد دلار

سن : ۵۲ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته

بیشتر بخوانید: تعریف سهام شناور

  1. Thomas Peterffy

Thomas Peterffy

Thomas Peterffy چهل و یکمین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ است. او مدیر عامل و بنیانگذار گروه تعاملی کارگزاران است. در حقیقت Thomas Peterfuffy یک کارگزار بزرگ و موفق الکترونیکی است.

ارزش خالص دارایی : ۲۱٫۳ میلیارد دلار

سن : ۷۳ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : امور مالی

منبع ثروت : کارگزار خود ساخته

  1. Yang Huiyan

Yang Huiyan

Yang Huiyan کنترل کننده املاک و مستغلات چینی است این فرد که در رده چهلم پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می رود در زمینه دارایی های مربوط به باغ های چینی فعالیت می کند. طبق تحقیقات پدر او نیز در سال ۱۹۹۲ شرکت مستغلاتی را تأسیس کرده و سپس در سال ۲۰۰۵ سهام آن را به Yang Huiyan واگذار کرده است.

ارزش خالص دارایی : ۲۱٫۶ میلیارد دلار

سن : ۳۶ سال

شهروند : چین

صنعت : مستغلات

منبع ثروت : به ارث رسیده

  1. Stefan Quandt

Stefan Quandt

سی و نهمین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Stefan Quandt است. او یک سهام دار در Bayerische Motoren Werke می باشد که شرکت های BMW و همچنین Rolls-Royce را به ارث برده است.

ارزش خالص دارایی : ۲۱٫۷ میلیارد دلار

سن : ۵۱ سال

شهروند : آلمان

صنعت : صنعتی

منبع ثروت : وارث شرکت BMW

بیشتر بخوانید: آیا سکه های رایج در ایران ارزش ذوب کردن دارند ؟

  1. Leonardo Del Vecchio

Leonardo Del Vecchio

Leonardo Vecchio در سال ۱۹۶۱ در میلان یک کارخانه با نام Luxottica تأسیس و راه اندازی کرد که در زمینه ساخت و تولید عینک فعالیت می کند. او صاحب شرکت هایی از جمله Oakley و Ray- Ban و همچنین Sunglass است که همگی در زمینه تولیدات عینک های بسیار لوکس فعالیت دارند.

ارزش خالص دارایی : ۲۲٫۷ میلیارد دلار

سن : ۸۲ سال

شهروند : ایتالیا

صنعت : کالاهای مصرفی

منبع ثروت : خود ساخته شرکت Luxottica

  1. Dieter Schwartz

Dieter Schwartz

Dieter Schwartz نفر بعد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ است. Dieter Schwartz در سال ۱۹۷۳ به کسب و کار پدرش مشغول شد. او توانست در اولین فرصت یک سوپر مارکت که به ارائه اجناس تخفیف دار می پردازد، راه اندازی کند. پس از مرگ پدرش نیز او به عنوان مدیر عامل شرکت پدرش مشغول فعالیت شد و توانست آن را خارج از آلمان نیز گسترش دهد. شرکت او lIDL است که از جمله فروشگاه های زنجیره ای به شمار می رود.

ارزش خالص دارایی : ۲۳٫۵ میلیارد دلار

سن : ۷۸ سال

شهروند : آلمان

صنعت : خرده فروشی

منبع ثروت : خود ساخته شرکت Schwarz Gruppe

  1. Giovanni Ferrero

Giovanni Ferrero

جیووانی دارنده شرکت FERRORO می باشد که شکلات های برند Nutella  و همچنین Kinder و البته Tic Tacs را راه اندازی کرده است. این فرد یکی از شیرین ترین و پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ می باشد.

ارزش خالص دارایی : ۲۳٫۸ میلیارد دلار

سن : ۵۳ سال

شهروند : ایتالیا

صنعت : غذا و نوشیدنی

منبع ثروت : به ارث رسیده

  1. Li Shau Kee

Li Shau Kee

Li Shau Kee نیز نفر سی و پنجم از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ است. او شرکت Landendors Land Development را در سال ۱۹۷۳ تأسیس کرد که یک شرکت توسعه دهنده بسیار بزرگ در زمینه املاک در هنگ کنگ و چین است.

ارزش خالص دارایی : ۲۳٫۹ میلیارد دلار

سن : ۸۹ سال

شهروند : هنگ کنگ

صنعت : املاک و مستغلات

منبع ثروت : خود ساخته

۳۴ . Susanne Klatten

Susanne Klatten

سی چهارمین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ یک خانم با نام Susanne Klatten است. او یک سهام دار در شرکت Bayerische Motoren Werke می باشد که بخشی از سهام BMW و همچنین Rolls-Royce را به ارث برده است.

ارزش خالص دارایی : ۲۴٫۲ میلیارد دلار

سن : ۵۵ سال

شهروند : آلمان

صنعت : صنعتی

منبع ثروت : وارث شرکت BMW

۳۳ . Serge Dassault

Serge Dassault

نفر سی وسوم از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Serge Dassault می باشد که مدیر اجرایی گروه Dassault است. او سهام دار در شرکت هواپیمایی جاسوسی نظامی می باشد.

ارزش خالص دارایی : ۲۴٫۵ میلیارد دلار

سن : ۹۲ سال

شهروند : فرانسه

صنعت : صنعتی

منبع ثروت : وارث گروه Dassault

۳۲ . Georges Schaeffler

Georges Schaeffler

Georges Schaeffler پس از خدمت در ارتش آلمان به کار در رابطه با قوانین شرکت های بسیار بزرگ در ایالت متحده امریکا مشغول شد. او در شرکت Schaeffler Group که از پدرش به ارث رسیده کار می کند. زمینه فعالیت شرکت او در زمینه تولید توپ بلبرینگ برای ماشین های هوا فضا و صنعتی است.

ارزش خالص دارایی : ۲۴٫۶ میلیارد دلار

سن : ۵۳ سال

شهروند : آلمان

صنعت : صنعتی

منبع ثروت : بخشی به ارث رسیده شرکت Schaeffler Group و بخشی خود ساخته

 ۳۱ . Paul Allen

Paul Allen

پل آلن سی و یکمین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ است. او یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت است. پیش از این که این شرکت عمومی و شناخته شوند Paul Allen آن جا را ترک کرد و تا سال ۲۰۰۰ عضو هیئت مدیره این شرکت بود. در طول آن سال ها Paul Allen سهام خود را در این شرکت کاهش داد. او همچنین شرکت خصوصی Vulcan را نیز سرمایه گذاری و تأسیس کرد.

ارزش خالص دارایی : ۲۴٫۶ میلیارد دلار

سن : ۶۴ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته مایکروسافت

۳۰ . Francois Pinault

Francois Pinault

نفر سی ام از لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ شخصی به نام Francois Pinault است. این شخص کارخانه لوکس KEIRNG را تأسیس کرد که گوچی و پوما نیز تحت نظارت این شرکت به فعالیت مشغول هستند.

ارزش خالص دارایی : ۲۶٫۲ میلیارد دلار

سن :۸۱ سال

شهروند : فرانسه

صنعت : مصرف کننده

منبع ثروت : خود ساخته

۲۹ . Wang jianlin

Wang jianlin

Wang jianlin مدیر گروه Dalian Wanda است که تعداد زیادی از شرکت ها از جمله املاک و فروشگاه ها زیر نظر این شرکت به فعالیت می پردازند.

ارزش خالص دارایی : ۲۷٫۵ میلیارد دلار

سن : ۶۳ سال

شهروند : چین

صنعت : املاک و مستغلات

منبع ثروت : خود ساخته

۲۸ . Jorge Paulo Lemann

Jorge Paulo Lemann

بیست و هشتمین نفر از لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Jorge Paulo Lemann است که این فرد به عنوان یک خبرنگار و همچنین یک تنیسور حرفه ای به فعالیت می پرداخته. در سال ۱۹۷۱ به امور مالی مشغول کار شده و در سال ۲۰۰۴ شرکت خصوصی تأسیس کرده است که در حال حاضر نیز در همین شرکت به ادغام و جذب سرمایه مشغول به فعالیت می باشد.

ارزش خالص دارایی : ۲۷٫۸ میلیارد دلار

سن : ۷۸ سال

شهروند : برزیل

صنعت : غذا و نوشیدنی

منبع ثروت : خود ساخته سرمایه داری

۲۷ . Phil Knight

Phil Knight

فیل نویت نفر بیست و هفتم از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ می باشد. Phil Knight شرکت Knight  را دهه ۱۹۶۰ تأسیس و راه اندازی کرد. در این شرکت کفش های ژاپنی تولید می شد که در ایالت متحده امریکا با نام نایک معروف شد. او علاقمند به ساخت کفش های کتانی ضد آب مخصوص ورزشکاران بود که توانست این ابداع را انجام دهد.

ارزش خالص دارایی : ۲۸٫۹ میلیارد دلار

سن : ۷۹ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : مصرف کننده

منبع ثروت : خود ساخته شرکت نایک

۲۶ . Hui Ka Yan

Hui Ka Yan

بیست و هشتمین نفر از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Hui Ka Yan می باشد. Hui Ka Yan مدیر هیئت مدیره شرکت چینی Evergrande می باشد. این شرکت یک توسعه دهنده ملک است که صدها پروژه را در ۲۰۰ شهر چین برپا کرده است.

ارزش خالص دارایی : ۳۰٫۳ میلیارد دلار

سن : ۵۸ سال

شهروند : چین

صنعت : املاک و مستغلات

منبع ثروت : خود ساخته گروه مستغلات Evergrande

۲۴ و ۲۵ . Jojn Mars and Jacqueline Mars

Jojn Mars and Jacqueline Mars

بیست و چهارمین و بیست و پنجمین نفر در لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ این دو برادر زاده هستند. که پس از مرگ پدرانشان در سال ۱۹۹۹ سهم به ارث برده اشان را به دست آوردند. شرکت Forrest  یک شرکت خصوصی است که زیر نظر این دو برادر زاده فعالیت هایی در زمینه زیست محیطی و همچنین فرهنگی و بهداشتی انجام می دهد.

ارزش خالص دارایی : هر کدام از برادر زاده ها ۳۲٫۵ میلیارد دلار

سن : ۷۸ و ۸۲ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : غذا و نوشیدنی

منبع ثروت : به ارث رسیده

۲۳ . Li Ka-Shing

Li Ka-Shing

بیست و سومین نفر از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Li Ka-Shing است. او از ۱۶ سالگی به کار کردن پرداخته است. فعالیت خود را با کار در کارخانه گلدان های پلاستیکی شروع کرد. سپس توانست خودش کارخانه ای را در همین زمینه راه اندازی کند. در حال حاضر نیز در بخش املاک و مستغلات و انرژی و مخابرات فعالیت هایی دارد.

ارزش خالص دارایی : ۳۳٫۹ میلیارد دلار

سن : ۸۹ سال

شهروند : هنگ کنگ

صنعت : املاک و مستغلات

منبع ثروت : خود ساخته CK Hutchinson Holdings

۲۲ . Steve Ballmer

Steve Ballmer

Steve Ballmer از مدرسه کسب و کار در استنفورد اخراج شد تا این که توانست اولین مدیر تجاری مایکروسافت شود. اولین حقوق او ۵۰۰۰۰ دلار و سهام شرکت مایکروسافت بود. او در نهایت توانست بعد از بیل گیتس مدیر عامل این شرکت شود و در سال ۲۰۱۴ این سمت را برای خود به دست آورد.

ارزش خالص دارایی : ۳۶٫۹ میلیارد دلار

سن : ۶۱ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته، شرکت مایکروسافت

۲۱ . Shedon adelson

Shedon adelson

بیست و یکمین نفر از لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Shedon adelson می باشد. او و همکارانش صاحب یکی از بزرگ ترین نمایشگاه های تجاری در لاس و گاس هستند. Shedon adelson در لاس و گاس نمایشگاه COMDEX را برپا کردند. در سال ۱۹۹۵ او توانست نرم افزار نمایشگاهی اش با نام Softbank را به ارزش ۸۶۰ میلیون دلار به فروش برساند. در سال ۲۰۱۵ توانست مرکز کازینو رسمی خود با نام Sands Expo  را رسما بسازد.

ارزش خالص دارایی : ۳۸ میلیارد دلار

سن : ۸۴ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : سرگرمی و املاک و مستغلات

منبع ثروت : خود ساخته

۲۰ . Mukesh Ambani

Mukesh Ambani

بیستمین فرد در بین پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Mukesh Ambani است. او پس از مرگ پدرس در سال ۲۰۰۲ به عنوان رئیس صنایع پالایش نفت  مورد انتخاب قرار گرفت. اکنون در حدود ۴۰ درصد از مجتمع های پالایش نفت جهان را در اختیار دارد و تحت کنترل خود قرار داده است.

ارزش خالص : ۴۰٫۴ میلیارد دلار

سن : ۶۰ سال

شهروند : هند

صنعت : انرژی

منبع ثروت : خود ساخته

۱۹ . Pony Ma

Pony Ma

یکی دیگر از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Pony Ma است. او به عنوان Ma Huateng شناخته می شود. در سال ۱۹۹۸ زمانی که تنها ۲۶ سال داشت این شرکت را تأسیس کرد. که نام این شرکت Tencent Holdings بود. شرکت او چندین پلت فرم اینترنتی و ارتباطات را در مجموعه خود گنجانده است. در بین سایر پلت فرم های شرکت Pony Ma می توان نام WeChat و همچنین QQ را مشاهده کرد.

ارزش خالص دارایی : ۴۳٫۵ میلیارد دلار

سن : ۴۶ سال

شهروند : چین

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته شرکت Tencent Holdings

۱۸ . Francise Bettencourt Meyers

Francise Bettencourt Meyers

Francise Bettencourt Meyers نام زنی است که در رده نوزدهم پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ قرار گرفته است. این شخص دارنده برند لوازم آرایش لورئال است. او این ثروت را پس از مرگ مادرش به ارث برده است.

ارزش خالص دارایی : ۴۳٫۹ میلیارد دلار

سن : ۶۳ سال

شهروند : فرانسه

صنعت : مصرف کننده

منبع ثروت : به ارث رسیده از مادر

۱۷ . Alice Walton

Alice Walton

هفدهمین نفر در لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ هم یک خانم با نام  Alice Walton است. او جوان ترین ثروتمند وارث در خانواده والتون ها  است. که نقش بسیار به سزایی در وراثت خانواده والتون داشته است. آلیس یکی از وارثین والتون های اصلی یعنی هلن و سام است. آلیس والتون مدیریت شرکت Enterprises را به عهده دارد.

ارزش خالص دارایی : ۴۶٫۶ میلیارد دلار

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : خرده فروشی

منبع ثروت : به ارث رسیده

۱۶ . David Koch

David Koch

یکی دیگر از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ David Koch است. او به عنوان معاون اجرایی شرکت Koch شناخته می شود. این شرکت را همراه با برادرانش اداره می کنند. صنایع تولیدی، تصفیه و توزیع بخشی از عملکرد های شرکت David Koch است. طیف گسترده ای از مواد شیمیایی، انرژی و مواد معدنی در لیست کارکرد های او قرار می گیرند.

ارزش خالص دارایی : ۴۷٫۲ میلیارد دلار

سن : ۷۷ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : صنعتی

منبع ثروت : خود ساخته

  1. Charles Koch

Charles Koch

چارلز نیز پانزدهمین فرد در لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ می باشد که برادر David Koch است. این شخص نیز رئیس و مدیر عامل شرکت Koch است که با برادرش شریک هستند. این دو برادر از نفوذگران سیاسی نیز می باشند.

ارزش خالص دارایی : ۴۷٫۲ میلیارد دلار

سن : ۸۲ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : صنعتی

منبع ثروت : خود ساخته

۱۴ . Jim Walton

Jim Walton

جمیز یا جیم والتون جوان ترین بنیانگذار والتون ها است. او نیز که از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می رود مدیر شرکت Walmart  است که بر دارایی هایی Walton Enterprises که خانواده والتون ها می باشد، مدیریت دارد.

ارزش دارایی خالص : ۴۷٫۲ میلیارد دلار

سن : ۶۹ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : خرده فروشی

منبع ثروت : به ارث رسیده

  1. Jack Ma

Jack Ma

سیزدهمین نفر در لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Jack Ma است که تجارت الکترونیک انجام می دهد. جک فقط از طریق سایت Alibaba توانسته است تجارت الکترونیک خود را گسترش دهد. او با سرمایه ای نزدیک به ۶۰۰۰۰ دلار در سال ۱۹۹۹ این تجارت را شروع کرد و توانست این مبلغ را ۲۵ میلیارد دلار افزایش دهد.

ارزش خالص دارایی : ۴۷٫۷ میلیارد دلار

سن : ۵۳ سال

شهروند : چین

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته در سایت Alibaba

۱۲ . Rob Walton

Rob Walton

ساموئل رابسون یا نام اختصار ” راب ” نیز شخصی است که از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ به شمار می رود. او یکی از بزرگ ترین پسر های هلن و سام والتون است. که در سال ۱۹۶۹ فعالیت خود را در خانواده والتون ها به طور رسمی شروع کرد. راب والتون در سال های ۱۹۹۲ الی ۲۰۱۵ نیز به عنوان رئیس جمهور به فعالیت پرداخته است.

ارزش خالص دارایی : ۴۷٫۸ میلیارد دلار

سن : ۷۳ سال

شهروند : ایالت متحده

صنعت : خرده فروشی

منبع ثروت : به ارث رسیده از خانواده والتون

۱۱ . Michael Bloomberg

Michael Bloomberg

نفر یازدهم در لیست پول دارترین افراد دنیا مایکل بلومبرگ است. او پس از اخراج شدن توسط برادرش توانست در سال ۱۹۸۱ شرکت مالی – اطلاعاتی خد را تأسیس کند. در سال ۱۹۹۰ نیز خبرگزاری و همچنین رسانه های وابسته را به رده شغلی و فعالیتی خود اضافه کرد. بیشتر درآمد این شخص از طریق فروش پایانه های Bloomberg LP است. Michael Bloomberg توانسته است به عنوان شهردار نیویورک نیز خدمت کند.

ارزش خالص دارایی : ۵۱٫۸ میلیارد دلار

سن : ۷۵ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : خدمات مالی – رسانه ای

منبع  ثروت : خود ساخته

۱۰ . Sergey Brin

Sergey Brin

دهمین نفر در بین پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Sergey Brin است. در سال ۱۹۹۸ همراه با لری پیتر توانستند شرکت گوگل را تأسیس کنند. او در حال حاضر رئیس شرکت گوگل است.

ارزش خالص دارایی : ۵۱٫۹ میلیارد دلار

سن : ۴۴ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته شرکت گوگل

۹ . larry Page

larry Page

نفر نهم نیز همکار و شریک Sergey Brin است. larry Page در سال ۱۹۹۸ توانست شرکت گوگل را تأسیس کند و اکنون مدیر عامل این شرکت است که توانسته در رده پولدارترین افراد دنیا قرار گیرد.

ارزش خالص دارایی : ۵۳٫۲ میلیارد دلار

سن : ۴۴ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته شرکت گوگل

۸ . larry Ellison

larry Ellison

لری الیسون نیز نفر هشتم لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ است. او در سال ۱۹۹۷ همراه با دو همکارش یک شرکت الکترونیکی راه اندازی کردند سپس او با وضع یک قرار داد برای ایجاد یک سیستم مدیریت پایگاه داده ارتباطی برای سازمان سیا توانست پیشرفت قابل ملاحظه ای در زندگی اش ایجاد کند. این پروژه بعد ها با استقبال زیادی مواجه شد. لری الیسون توانسته است نرم افزار Oracle Corp را نیز تحت مایکروسافت ابداع کند. در سال ۲۰۱۴ توانست مدیر عامل این شرکت شود.

ارزش خالص دارایی : ۵۵٫۱ میلیارد دلار

سن : ۷۳ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته شرکت Oracle

۷ . Bernard Arnault

Bernard Arnault

هفتمین نفر در لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Bernard Arnault است. او سهام یک شرکت لوکس با نام LVMH Moet Hennessy را خریداری کرد و به فعالیت های کاری خود افزود. Bernard Arnault توانسته است در احیای این شرکت نقش به سزایی داشته باشد.

ارزش خالص دارایی : ۶۴٫۷ میلیارد دلار

سن : ۶۸ سال

شهروند : فرانسه

صنعت : مصرف کننده

منبع ثروت : خود ساخته و وارث شرکت LVMH

۶ . Carlos Slim

Carlos Slim

از دیگر افرادی که می توان در رده پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ حساب کرد Carlos Slim است. این شخص تعداد زیادی از شرکت های مکزیک را تحت مالکیت خود در آورده است. شرکت هایی مانند Movil  و یا GrupoCarso شرکت هایی هستند که تحت سلطه او می باشند.

ارزش خالص دارایی : ۶۶٫۲ میلیارد دلار

سن : ۷۷ سال

شهروند : مکزیک

صنعت : متنوع

منبع ثروت : خود ساخته

۵ . Amancio Ortega

Amancio Ortega

پنجمین نفر در لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ Amancio Ortega می باشد. این شخص مدعی غول بزرگ Inditex است. که می توان گفت بخش بزرگی از موفقیت کسب و کارش را به برند زارا نسبت داده است.

ارزش خالص دارایی : ۷۱٫۳ میلیارد دلار

سن : ۸۱ سال

شهروند : اسپانیا

صنعت : خرده فروشی

منبع ثروت : خود ساخته شرکت Inditex

۴ . Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg

Mark Zuckerberg موسس شرکت فیس بوک است. او نیز در رده پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ قرار دارد. او زمانی که در کالج تحصیلات ابتدایی خود را شروع کرد به کار تمام وقت در زمینه سایت نیز مشغول بود.

ارزش خالص دارایی : ۷۴ میلیارد دلار

سن : ۳۳ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : تکنولوژی

منبع ثروت : خود ساخته شرکت فیس بوک

۳ . Warren Buffett

Warren Buffett

نفر سوم لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ نام Warren Buffett قرار می گیرد. Warren Buffett از مدرسه اخراج شد ولی توانست در هاروارد به فعالیت بپردازد. و با نام بنیامین گراهام تحصیلات خود را ادامه داد. او یک مربی شد و در سال ۱۹۶۹ توانست یک شرکت با نام Berkshire Hathaway تأسیس کرد و در آن پیشرفت های قابل توجهی داشت.

ارزش خالص دارایی : ۸۶٫۱ میلیارد دلار

سن : ۸۷ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : متنوع

منبع ثروت : خود ساخته

  1. Bill Gates

Bill Gates

بیل گیتس دومین فرد از پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ است. او شرکت مایکروسافت را با همکاری پل آلن تأسیس کرد و تا سال ۲۰۰۰ به عنوان مدیر عامل شرکت مایکروسافت فعالیت داشت. بیل در معاملات روزانه این شرکت فعالیت نمی کند ولی همچنان در هیئت مدیره این شرکت مشغول فعالیت است.

بیشتر بخوانید: مروری بر زندگی بیل گیتس ؛ کسی که عاشق چیزبرگر است و هر شب ظرف­‌ها را می‌­شوید..

بیشتر بخوانید: ۵ کتاب مورد علاقه بیل گیتس در سال ۲۰۱۷

ارزش خالص دارایی : ۹۱٫۱ میلیارد دلار

سن : ۶۲ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته شرکت مایکروسافت

۱ . Jeff Bezos

Jeff Bezos

Jeff Bezos نفر اول لیست پولدارترین افراد جهان ۲۰۱۸ محسوب می شود. جف زمانی که در سیاتل زندگی می کرد در گاراژ خانه اش Amazon.com را راه اندازی کرد. سه سال بعد این برنامه آنلاین به بازار آمد و همه چیز را تغییر داد. از فن آوری گرفته تا مواد غذایی در این سایت خرید و فروش می شود.

بیشتر بخوانید: آمازون چقدر بزرگ است؟ ۷ نکته جالب که عظمت و بزرگی آمازون را به تصویر می‌کشد!

ارزش خالص دارایی : در ۲۴ نوامبر ۲۰۱۷ – جمعه سیاه – ۱۰۰ میلیارد دلار

ارزش خالص دارایی : ۱۲۱ میلیارد دلار

سن :۵۳ سال

شهروند : ایالت متحده امریکا

صنعت : فن آوری

منبع ثروت : خود ساخته

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا