خودرو

پژو ۵۰۸؛ آیا پژو با سدان جدیدش جذابیت را به بازار برمی‌گرداند؟

پژو ۵۰۸

کمپانی پژو قصد دارد تا با عرضه نسل جدید پژو ۵۰۸ به بازار سهم از دست رفته خود را از بازار خودروهای سدان اروپایی دوباره به دست بیاورد.

۱+

کمپانی پژو طی سالهای گذشته مدلهای بسیار متفاوتی را به بازار عرضه کرده است. از خودورهای اسپرت GTi و خودروهای مسابقات رالی گرفته تا مدلهای بسیار معمولی مثل هاچ ۳۰۷ و سدان ۴۰۷.

با اینکه مدل قبلی پژو ۵۰۸ خودروی بدی نبود، ولی بازار خودروهای سدان اروپایی دارد جای خود را به مدلهای شاسی بلند و Crossover (ترکیبی از سدان و مدلهای شاسی بلند) از کمپانی‌های معتبر‌تری مثل BMW و Audi می دهد.

پژو قصد دارد این روند را با عرضه نسل جدید پژو ۵۰۸ با و طراحی جذابش، متوقف کند.

پژو ۵۰۸

هنر طراحی فرانسوی

پژو برای جذب مشتریان جوانتر این بار یک خودرو چهار سرنشین سیاه رنگ طراحی کرده است که شباهت زیادی به خودروهای کوپه دارد. این طراحی به نظر شما هم آشنا می‌آید؟ دلیلش این است که طراحی ۵۰۸ از طرح مفهومی Peugeot Exalt در سال ۲۰۱۴ الهام گرفته شده است. پس می‌دانیم که پنجره‌های براق و بدون قاب و سقف منحنی و صندوق عقب جمع و جورش از کجا آمده است.

طراحی جلوی این خودرو هم با لامپهای چهارگانه‌ و قاب جلویی قدرتمندش به نظر ماجراجویانه می‌رسد و چراغهای عقب عریض آن با LED های عمودی، بی شباهت به چراغهای عقب فورد موستانگ نیست.

طراحی آوانگارد کابین

اگر فکر می‌کنید که بدنه خارجی این خودرو جذاب است به احتمال زیاد نمای داخلی آن شما را شگفت زده خواهد کرد. بهینه سازی‌های زیادی در طراحی کابین پژو ۵۰۸ صورت گرفته و باعث شده که فضای داخلی خودرو  مدرن‌تر به نظر برسد که البته شباهت زیادی به Crossover 5008 این شرکت دارد.

پژو ۵۰۸

پژو ۵۰۸ همچنین از داشبورد i-Cockpit پژو استفاده می کند که دارای چند نمایشگر دیجیتالی است و برای یک خودرو مدرن مناسبتر به نظر می‌رسد.

قطعات داخلی

پژو ۵۰۸ که بوسیله پلاتفورم انعطاف‌پذیر EMP2 این شرکت تولید می‌شود، بسیار سبکتر، پایدارتر است و نسبت به مدلهای قدیمی پژو در هنگام تصادف مقاومتر است.

پژو ۵۰۸

قدرت محرکه این خودرو همانند ۵۰۰۸ توسط یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۱.۶ لیتری توربو شارژ به علاوه دو موتور ۱.۶ و ۲ لیتری دیزل تامین می شود. قدرت این موتورها توسط یک سیستم انتقال اتوماتیک به چرخهای جلو منتقل می‌شود و بسیار محتمل است که سیستم کنترل فرمان پیشرفته ۵۰۰۸ در این مدل هم به کار برده شود. این احتمال هم وجود دارد که پژو در آینده مدل الکتریکی این خودرو را هم به بازار عرضه کند.

رقابتی فشرده در بازاری رو به زوال

این تنها پژو نیست که برای حفظ این قسمت از بازار خودرو باید مبارزه کند بلکه کمپانی‌های معتبر دیگری هم مدلهای جدیدی برای حفظ سهم خود از بازار خودروهای سدان به بازار عرضه کرده‌اند. پژو برای پس گرفتن سهمش از این بازار باید رقبایی مثل Ford Mondo(Fusion) ، Opel Insignia، Mazda6، WV Passat و Skoda Superb را کنار بزند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا