تلفن همراه

پیشی گرفتن هواووی از اپل! هواووی در جایگاه دوم پرفروش ترین تلفن همراه جهان قرار دارد.

huawei-vs-apple
۰

برای سال ها سامسونگ و اپل در صدر جدول پرفروش ترین تلفن های همراه قرار داشتند. اما در طی این سال ها کمپانی چینی هواوی به آرامی به پیشرفت خود ادامه داده تا اینکه سرانجام توانست از اپل پیشی گرفته و مقام دومین پرفروش ترین تلفن همراه جهان را به دست آورد.

با مراجعه به آمار گوشی های فروخته شده هواوی تا ماه جولای، به سادگی متوجه میشویم که فروش این شرکت از اپل بیشتر بوده است.

احتمالاً این مهم، تنها یک پیروزی موقت باشد. چون همانطور که اطلاع دارید، آیفون در نظر دارد تا از گوشی جدید خود یعنی آیفون۸ (که ممکن است Iphone X یا Iphone Edition نیز نام داشته باشد) در هفته بعد رونمایی کند.

قاعدتاً هواوی تا پایان سال میلادی، گوشی های جدیدتری را نیز روانه بازار خواهد ساخت. اما به نظر میرسد که همه آنها پشت سر آیفون۸ قرار گرفته و بنابراین جایگاه دوم هواوی از دست خواهد رفت.

huawei-vs-apple

huawei-vs-apple

شایان به ذکر است که اپل در مقایسه با شرکت های دیگر همچون هواوی و سامسونگ، تنها دو یا سه گوشی در سال معرفی میکند. و با اصول خاص اپل، آیفون همچنان محبوب ترین برند در بازار تلفن همراه است.

در حقیقت نمیتوانیم هواووی را جزء ۱۰ اسمارت فون برتر دنیا بدانیم. آن چیزی که سبب شده است هواوی به چنین آماری از فروش برسد، ساخت و معرفی گوشی های متعدد است. به جرات میتوان گفت تعداد کسانی را که بتوانیم طرفدار صرف برند هواوی بدانیم، بسیار اندک اند. همین مورد، یکی از مشکلات مهم پیش روی هواووی برای وارد شدن به بازار آمریکاست.

در مقابل، هنگامی که مردم برای معرفی پرچمدار جدید سامسونگ و یا آیفون بعد انتظار میکشند، میدانند با گوشی همه چیز تمام طرف خواهند بود. تنوع بسیار زیاد گوشی های هواووی، صرف نظر از این که چه مقدار خوب هستند، کمی انتخاب را مشکل میکند.

احتمالاً هواووی به زودی از تولید گوشی های متعدد و مختلف خود کم کرده و از شیوه ای متفاوت برای معرفی و تولید گوشی های قدرتمند خود استفاده کند. اگر هواووی چنین رویه ای را پیش بگیرد و در نتیجه به بازار ایالات متحده وارد شود، آن هنگام است که اپل و سامسونگ، نگرانی بابت به خطر افتادن جایگاه خود خواهند داشت.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا