تکنولوژی

گوشی های تلفن های همراه در سال ۲۰۵۰ چه شکلی خواهند بود؟

پیش بینی تلفن همراه 2050

پیش بینی ها از احتمال یک محصول و تکنولوژی انقلابی خبر می دهد که سبک و سیاق گوشی های تلفن همراه را در همین چند سال آینده به کلی تغییر خواهد داد.

۱+

چیزی حدود ۸ سال از زمانی که اولین گوشی اندرویدی وارد بازار تلفن های همراه شد می گذرد، اولین تلفن همراه اندرویدی همانطور که میدانید HTC Dream بود. طی این سالها در بازار تلفن های همراه طراحی های متفاوتی ارائه شدند که می توان در میان تمامی انها تعداد اندکی را به عنوان پیشرو معرفی کرد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید درسال ۲۰۵۰ میلادی تلفن های همراه دارای چه شمایلی بوده و چه پیشبینیی راجع به این نوع تجهیزات وجود دارد.

با نت نوشت همراه باشید.

گذشت زمان در دنیای فناوری از عواملی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، هر روز اتفاق جدید، هر ساعت دستگاهی با هدفی جدید، ایده ها و اهداف در کنار توانایی های بیشتر هر روز در دنیای تکنولوژی متولد می شوند و هر روز توانایی های تجهیزات افزایش یافته و در عین حال ابعاد آنها کوچکتر خواهد شد.

خیلی ساده اگر بخواهیم به سیر صعودی پیش رو برای تلفن های همراه نگاه کنیم به این نتیجه می رسیم که احتمالا گوشی های موبایل با شمایل کنونی در سال ۲۰۵۰ وجود نخواهند داشت!

موبایل های کنونی چند سالی است که در یک بن بست قرار گرفته اند و ایده های تکراری و محصولاتی که آنچنان تفاوتی نسبت به قبلی ها نداشته و تنها در سرعت و عملکرد بهبود یافته اند، این خود به معنای انقلابی است که در همین سالهای نزدیک باید منتظرش باشیم، تولیدکنندگان می دانند که کسالت بار بودن محصولاتشان مساوی است با فروش کمتر، و فروش کمتر هم سود کمتری را برایشان در پی دارد.

پیش بینی ها از احتمال یک محصول و تکنولوژی انقلابی خبر می دهد که سبک و سیاق گوشی های تلفن همراه را در همین چند سال آینده به کلی تغییر خواهد داد.

تقریبا اکثر تولید کنندگان کنونی دستگاه های تلفن همراه راجع به تولید گوشی های تلفن همراه با صفحه نمایش خمیده و قابلیت انعطاف کارهایی انجام داده اند، در میان انبوه ایده ها و خلاقیت هایی که تا کنون به نمایش در امده محصول تولیدی از سوی شرکت لنوو یکی از انقلابی ترین هاست، محصولی که با صفحه ای انعطاف پذیر به آسانی بر روی مچ دست کاربر چفت شده و همیشه و بدون هر گونه مزاحمتی همراه فرد خواهد بود.

مسلما در صورتی که بر روی این تکنولوژی وقت و سرمایه گذاری های بیشتری صورت گیرد شاهد اتفاق های بیشتر و پیشرفت های بیشتری در آن خواهیم بود.

همه چیز در دست هوش مصنوعی

این مورد انکار نا پذیر است، بزودی همه دستگاه ها و تجهیزات اطراف ما، از سماور گرفته تا تلویزیون، هواپیما گرفته تا دوچرخه، همه و همه تحت تاثیر تشخیص هایی که به صورت اتوماتیک و خود جوش بر حسب نیاز های صورت خواهد گرفت کار می کنند، هوش مصنوعی بدون شک همه چیز را تحت تاثیر توانایی های خودش قرار می دهد و تمام پیش بینی ها از این اتفاق خبر دارند.

احتمالا شرکت های مختلف که در آینده تعداد آنها کمتر هم خواهد شد، (بدون شک شرکت های کوچکتر ناچار به پیوستن به کمپانی های بین المللی بزرگتر خواهند بود) از روابط کاربری اختصاصی خودشان بهره خواهند برد، این رابط در ساده ترین حال ممکن بوده و بدون شک هوش مصنوعی تعبیه شده در هر یک خواهد توانست کنترل همه چیز را در دست بگیرد.

پیش بینی تلفن همراه 2050

پیش بینی تلفن همراه ۲۰۵۰

ژول ورن سالها پیش با جراتی مثال زدنی قلم زدن در رویا ها را همراه با پیش بینی هایی که بسیاری به حقیقت پیوسته امتحان کرد، کار بسیار سختی است، پیش بینی ها و پیش بینی کنندگان هم در همین مسیر اعتقاد دارند که بخش عمده ارتباط کاربر ها با گوشی های تلفن همراه که در روز های کنونی از طریق حس لامسه و جدیدا ابزار ها و دستیار های صوتی است به ارتباط فکری خلاصه میشود. کاربر در ۴۰ سال آینده نیازی به همراه داشتن یک گوشی تلفن همراه در جیبش نخواهد داشت، تنها کافی است قطعه کوچکی را در کنار گوشش یا روی کلاهش نصب کند! ارتباط ها تماما از طریق ردیابی سیگنال های مغزی و افکار خواهد بود.

کنترل گوشی های تلفن همراه از طریق گوشی های موبایل، هم جالب است و هم ترسناک! بدون شک تاثیر امواج بر روی مغز انسان غیر قابل انکار است و شاید روزی بشود که درست همانند داستان Wall-e همه چیز توسط یک کامپیوتر مرکزی به تمامی انسان های روی زمین دیکته شود، شاید همین موبایل های امروزی زمینه ساز تسلط روبات ها و هوش مصنوعی بر انسان هایی باشد که خودشان این تکنولوژی را توسعه داده اند.

شک نکنید که توانایی های گوشی های موبایل و اختیارات کاربران بزودی افزایش چشم گیری خواهد داشت، از کنترل اتومبیل ها و ماشین ها گرفته تا افول تلویزیون ها و حذف کامل رادیو ها. تمامی مکانیزم کنترلی منازل در یک اپ ساده خلاصه خواهند شد و حتی سرو غذا و سفر رفتن و کار و انجام وظیفه برای دریافت حقوق و دستمزد هم دچار تغییراتی می شود که گوشی های تلفن همراه در آن موثر خواهند بود.

google-i-o-home-00-w782

در سال ۲۰۵۰ تلفن همراه شما باتری نامحدودی خواهد داشت که تمامی کنترل های منزل را در اختیارتان می گذرد، از کنترل روشنایی گرفته تا دما و موزیک و درجه دمای استخر!

شما چه پیش بینیی راجع به دنیایی ۴۰ سال آینده و تلفن های همراه دارید؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا