گجت‌ها

پیکسل‌باد، اولین هدفون بی‌سیم گوگل معرفی شد!

گوگل در مراسم معرفی گجتهای جدیدش برای اولین بار به سراغ هدفونهای وایرلس رفته است. گذشته از ژستهای حرکتی جالب این ایرباد، قابلیت هیجان انگیز ترجمه همزمان آن، نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این ایرفون ظاهرا قرار است در ماه نوامبر به بازار عرضه شود.

۰

گوگل آرام آرام در حال نفوذ به دنیای سخت‌افزار و تسخیر دنیای گجت‌های دیجیتالث است. این شرکت به تازگی در کنفرانس سالانه‌اش اعلام کرد که در پاییز امسال شاهد ایربادهای گوگلی با نام Pixel Bud پیکسل‌باد خواهیم بود. ژستهای حرکتی این هدفون امکان پاسخ به مکالمات، تنظیم سطح صدا و عوض کردن آهنگ را به شما میدهد. لمس ایرباد سمت راست دستیار گوگل را فعال کرده و میتوانید برای مسیریابی، تنظیم آلارم و دسترسی به پیامها و موسیقی از آن استفاده کنید.

این هدفون تنها با یک بار شارژ تا ۵ ساعت میتواند به صورت مداوم کار کند. البته با شارژر پرتابل این هدفون تا ۴ بار دیگر نیز امکان شارژ و تمدید این زمان تا ۲۴ ساعت وجود دارد. این شارژر دارای یک باتری ۶۲۰ میلی‌آمپری است که از طریق درگاه USB-C تغذیه میشود و در هر زمان میتوانید هدفون خود را داخل آن قرار داده تا عملیات شارژ مجدد انجام شود.

این محصول نیز همانند گوگل پیکسل در سه رنگ مشکی، سفید و آبی عرضه میشود و قیمت آن ۱۵۹ دلار است. همانند ایرپاد اپل افرادی که دارای گوشی اندرویدی با نسخه مارشمالو و بالاتر هستند امکان اتصال سریع به پیکسل‌پاد را خواهند داشت.

اگرچه ایرباد جدید گوگل با هر دیوایس بلوتوثی کار میکند ولی دارندگان پیکسل فون از مزیت ترجمه همزمان نیز برخوردار خواهند شد. در این روش، کاربر در ایرفون صحبت میکند و برنامه گوگل ترنسلیت، مکالمه شما را به صورت همزمان و درلحظه به زبان مقصد در اسپیکرهای گوشی پخش میکند و یا بالعکس. این قابلیت با ۴۰ زبان مختلف سازگار است. تاکنون پروژه‌های زیادی برای تحقق این هدف اجرا شده‌اند ولی صادقانه بگوییم هیچکدام چندان موفق نبودند. اکنون باید ببینیم بعد از عرضه این محصول عملکرد گوگل چگونه خواهد بود.

تنها محصولی که پیشتر، دستیار صوتی گوگل و نه ترجمه همزمان را ارائه کرده، هدفون کنسل کننده نویز Bose QC 35 II بود که دکمه‌ای برای دسترسی به Google Assitant در آن تعبیه شده بود که البته برای تنظیم حذف نویز نیز قابل برنامه ریزی بود. جالب توجه است که این هدفون با قیمت ۳۴۹٫۹۵ دلار فاقد ویژگی ترجمه همزمان پیکسل‌باد است.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا