دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز پنجم : برنامه غذایی صبحانه، ناهار و شام چالش ۳۰ روزه

رژیم مدیترانه ای روز پنجم

به چالش رژیم مدیترانه ای روز پنجم خوش آمدید. کمی دل تان هوای خوراکی های عادی را کرده است. نگران نباشید. قرار نیست به چیزی بدن‌مان را عادت بدهیم تا وزن کم نکند. صبحانه و ناهار امروز باب میل‌تان است. شام کمی متفاوت ولی خوشمزه و پرخاصیت.

۱۰+

به چالش رژیم مدیترانه ای روز پنجم خوش آمدید. کمی دل تان هوای خوراکی های عادی را کرده است. نگران نباشید. قرار نیست به چیزی بدن‌مان را عادت بدهیم تا وزن کم نکند. صبحانه و ناهار امروز باب میل‌تان است. شام کمی متفاوت ولی خوشمزه و پرخاصیت.

حتما بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز چهارم : چالش ۳۰ روزه لاغری و کاهش وزن

رژیم مدیترانه ای روز پنجم

صبحانه چالش رژیم مدیترانه ای روز پنجم

  • نان لبنانی یا پیتا : نصف قرص
  • پنیر فتا : ۲۵ تا ۳۰ گرم ( یک کره کوچک را ملاک قرار دهید)
  • گردو : دو عدد
  • چای شیرین با شکر قهوه ای : یک فنجان

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز پنجم

نصف فنجان نخود و کشمش. چای های گیاهی‌تان هم در رژیم مدیترانه ای روز پنجم که سر جایش است. چای بابونه را سعی کنید شب‌ها میل کنید زیرا خواب آور و آرامش بخش است.

حتما بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز سوم : چالش ۳۰ روزه رژیم مدیترانه ای دری رو به سلامتی

ناهار رژیم مدیترانه ای روز پنجم

رژیم مدیترانه ای روز پنجم

رژیم مدیترانه ای روز پنجم

برنج قهوه ای پخته شده : یک فنجان

جوجه کباب : نصف سینه مرغ یا ۴ عدد فیله ( اگر دوست دارید خودتان در خانه تهیه کنید در این صورت از شب قبل آن را در سس مورد علاقه تان بخوابانید. پیشنهاد ما : آب لیمو تازه – پیاز خرد شده – فلفل دلمه ای – نمک و زردچوبه – کمی روغن زیتون )

ماست پروبیوتیک کم چرب و شوید خرد شده : یک فنجان

سبزی خوردن : حدود ۲۵۰ گرم  یا نصف بشقاب سالاد (می‌توانید از سالاد شیرازی یا سالاد کاهو یا سالادهایی که در مقدمه و روز اول برای‌تان نوشته ایم آماده و میل کنید) یادتان باشد جوانه‌هایی را که از روزهای قبل دارید همراه با سالادهایتان میل کنید.

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز پنجم

نصف فنجان آجیل به همراه ۲ عدد خرما

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز ششم : چالش ۳۰ روزه راز طول عمر، سلامتی و تناسب اندام

شام رژیم مدیترانه ای روز پنجم

شام رژیم مدیترانه ای روز پنجم غذای جدیدی است. این میزان برای دو وعده یا دو نفر کافی است. پس اگر می‌خواهید برای یک وعده غذا حاضر کنید اندازه را نصف کنید.

  • لوبیا چشم بلبلی پخته : ۲ فنجان
  • روغن زیتون : نصف فنجان
  • جعفری خرد شده : ۱ فنجان
  • برگ کرفس خرد شده : ۱ فنجان
  • پیاز : ۴ عدد
  • هویج : ۲ عدد
  • رب گوجه : ۲ قاشق غذاخوری
  • آویشن : کمی
  • پوست پرتقال رنده شده : یک تا دو قاشق غذاخوری

برای تهیه شام رژیم مدیترانه ای روز پنجم لوبیا چشم بلبلی را از قبیل بخیسانید تا آب اول را دور ریخته و با آب تازه بگذارید بپزد. پیازها را خرد کرده همراه با روغن زیتون روی حرارت بسیار ملایم بگذارید تا طلایی شود. از یک قابلمه کوچک استفاده کنید تا بتوانید در آن را ببندید. پس از طلایی شدن پیازها هویج هایی را که خلال کرده اید و جعفری و کرفس خرد شده را اضافه کرده و به اندازه ۳ دقیقه تفت دهید. سپس آویشن و بعد رب گوجه را اضافه کنید. حالا این سس را به لوبیاهای پخته شده اضافه کنید و بگذارید جا بیفتد. در این مرحله پوست پرتقال رنده شده را اضافه کنید. وقتی آب غذا کشیده و سس آن غلیظ شد آماده سرو شدن است. این غذا را با یکی از سالادها میل کنید.

در کنار غذاها و سالاد هایتان در رژیم مدیترانه ای روز پنجم می‌توانید از خیارشور، کلم شور، زیتون یا زیتون پرورده به اندازه نصف فنجان استفاده کنید.

برای روز ششم رژیم مدیترانه ای اگر این مواد غذایی را در خانه ندارید تهیه کنید: حلوا ارده – خرما – پنیر پارمسان – قارچ – زیتون سیاه یا سبز – تخم مرغ – سیب زمینی – سبزی شوید، گشنیز و جعفری – نخود فرنگی – گوشت گوسفند چرخ کرده

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هفتم رژیم لاغری و سلامتی ، در ۳۰ روز لاغر شویم

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا