دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم : چالش سی روزه لاغری و سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

در نت نوشت امروز با چالش رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم همراه باشید.

۶+

به رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم خوش آمدید. همان طور که چند روز اول گفته شد ما غذاهای متنوعی را در طی ۳۰ روز چالش رژیم مدیترانه ای به شما معرفی می کنیم تا بدانید می توان با تنوع غذایی هم از غذا خوردن لذت برد و هم اضافه وزن نداشت. فقط کافی است نکته های کلیدی گفته شده در این رژیم را رعایت کنید. غذا خوردن در رژیم مدیترانه ای به این شکل است که غذای تهیه شده برای ناهار برای شام هم مصرف می شود. ولی ما تنوع زیادی داده ایم تا همه با سلایق گوناگون بتوانند از این رژیم غذایی سالم استفاده کنند. پس اگر از روز نخست چالش سی روزه لاغری همراه ما بوده اید چه بهتر. در غیر این صورت می توانید از امروز شروع کنید. با نت نوشت امروز برای رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم آماده شوید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

سعی کنید از نان های چند غله ای یا روگن استفاده کنید. در صورتی که از بسته های نان آماده در بازار استفاده کنید می توانید با برشته کردن آن ها در دستگاه تستر طعم بهتری به نان بدهید. اضافه این که برشته شدن نان برای معده هم بهتر است. اگر نان های سنتی را دوست دارید آن را از نانوایی خریداری کنید که اطمینان دارید از سبوس بیشتری استفاده می کنند. نان سفید که از آرد سفید تهیه می شود به هیچ وجه برای تغذیه مناسب نیست.

برای صبحانه رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم دو عدد نان تست یا یک تکه نان سنتی به اندازه یک کف دست با کمی مربای انجیر میل کنید. نوشیدنی تان می تواند چای کمرنگ، قهوه یا شیر باشد.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز پانزدهم

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

خوب از دیروز گفتیم بهتر است به تدریج حجم غذا خوردن را کم کنیم. پس میان وعده ها را به یک نوشیدنی به همراه یک عدد خرما یا چند عدد کشمش و توت خشک میل کنید. اگر دوست دارید در میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم قهوه ترک تان بنوشید حتما آن را با کمی دارچین تهیه کنید.

ناهار رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

قلیه ماهی را برای رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم امتحان می کنیم. این خورشت خوشمزه ایرانی به دلیل داشتن سبزیجات و گوشت ماهی دقیقا با غذاهای مدیترانه ای جور در می آید. سالم است و بدون نگرانی فقط کافی است حجم غذای تان را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز چهاردهم

مواد لازم:

  • ماهی سنگ سر، ماهی شیر، ماهی هامور: ۲ تا ۴ قطعه ( اگر قصد دارید از غذا برای شام هم استفاده کنید)
  • پیاز متوسط : ۲ عدد
  • گشنیز: نیم کیلو
  • شنبلیله : ربع کیلو
  • تمبر هندی : ۱۰۰ گرم
  • زردچوبه: ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری
  • فلفل قرمز کوبیده : کمی به اندازه یک قاشق چایخوری تا مرباخوری بسته به ذائقه تان
  • سیر: ۱ تا ۲ حبه
  • روغن زیتون : یک فنجان

برای تهیه این ناهار خوشمزه در رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم ماهی را آغشته به کمی نمک و زردچوبه یا سایر ادویه ها مثل ادویه کاری کرده کنار بگذارید. سبزی ها را شسته و خرد کنید. می توانید آن ها را به صورت آماده از بازار خریداری کنید. در اینصورت نصف یک بسته یک کیلویی کافی است. پیازها را خرد کرده و در کمی روغن زیتون با حرارت بسیار ملایم تفت دهید تا طلایی شود. سیر را بکوبید و در پیاز طلایی شده تفت دهید. سبزی ها را اضافه کنید و همراه با سیر و سبزی تفت دهید. حالا نمک و فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و با سبزی ها به هم بزنید تا بوی و طعم آن ها وارد سبزی شود.

تمبر را در یکی دو فنجان آب خیس کنید و کنار بگذارید. ماهی را را با نصف استکان آب و روغن زیتون بگذارید در حرارت ملایم بپزد. آب که تبخیر شد اجازه بدهید کمی با روغن طلایی شوند.

حالا ماهی ها را به ترکیب سبزی اضافه کنید.  تمبر هندی را صاف کنید و آب آن را روی مخلوط بریزید در صورتی که احساس می کنید آب آن کم است به اندازه یک فنجان آب ولرم اضافه کنید. به آرامی بگذارید تا خورشت شما بپزد و جا بیفتد.  معمولا بین نیم ساعت تا یک ساعت خورشت آماده است.

این خورشت را با یک تا ۵ قاشق غذاخوری برنج قهوه ای میل کنید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

یک عدد موز یا از ۳ تا ۴ عدد کیوی یا یک نوع مرکبات استفاده کنید. سعی کنید از این به بعد در طی یک روز یک نوع میوه استفاده کنید. به این ترتیب به کاهش وزن تان بیشتر کمک می کنید. از انواع چای هر کدام را که دوست دارید میل کنید.

شام رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

اگر از ناهار رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم باقی مانده آن را با یک سالاد فصل میل کنید. بهتر است سالادتان را از کلم برگ سبز، کلم برگ قرمز ( یا بنفش) و کاهو، چند حلقه گوجه و پیازچه تهیه کنید و با یکی از سس هایی که روزهای اول آموزش داده ایم طعم دار کنید. از روغن زیتون و سرکه سیب یا آب لیموترش هم می توانید استفاده کنید.

اگر دقت کرده باشید چند روزی است که مواد غذایی روز بعد را اعلام نمی کنیم. چون آنقدر یاد گرفته اید که از مواد غذایی موجود در خانه و آن چه از وعده قبلی باقی مانده است استفاده کنید.

اگر عادت دارید بعد از شام نوشیدنی بنوشید از دم کرده بابونه و آویشن استفاده کنید. این روزها برای افزایش سیستم ایمنی تان فوق العاده است.

یادتان باشد آب به اندازه کافی بنوشید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هجدهم

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا