اخبار تکنولوژی

چرا اپل سرعت گوشی هایش را کم کرده تا از باتری ها محافظت کند!

کاهش سرعت آیفون های قدیمی

اپل طی چند روز گذشته تأیید کرد که نظریه توطئه طولانی مدت و بحث برانگیز کاهش سرعت گوشی های قدیمی این شرکت حقیقت است. این شرکت می گوید که از سال گذشته شروع به کاهش سرعت آیفون های قدیمی با باتری های با ظرفیت پایین تر کرده است، به طور عمده برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی بر اثر کمبود باتری این اقدام انجام شده است. این اخبار یک بحث گسترده ای در مورد قابلیت استفاده مجدد گوشی های هوشمند قدیمی با طول عمری که در اختیار شما قرار می دهد علی الخصوص کاهش سرعت آیفون های قدیمی به راه انداخته است. اما چرا اپل باید این کار را برای اولین بار انجام دهد؟

۰

اپل طی چند روز گذشته تأیید کرد که نظریه توطئه طولانی مدت و بحث برانگیز کاهش سرعت گوشی های قدیمی این شرکت حقیقت است. این شرکت می گوید که از سال گذشته شروع به کاهش سرعت آیفون های قدیمی با باتری های با ظرفیت پایین تر کرده است، به طور عمده برای جلوگیری از خاموش شدن تصادفی بر اثر کمبود باتری این اقدام انجام شده است. این اخبار یک بحث گسترده ای در مورد قابلیت استفاده مجدد گوشی های هوشمند قدیمی با  طول عمری که در اختیار شما قرار می دهد علی الخصوص کاهش سرعت آیفون های قدیمی به راه انداخته است. اما چرا اپل باید این کار را برای اولین بار انجام دهد؟

مارکا دوفف، متخصص باتری در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی می گوید: فکر می کنم باتری مانند یک سیستم لوله ای با آب است. با گذشت زمان، واکنش های جانبی طبیعی بین مواد شیمیایی باتری موجب می شود که این لوله ها گرفته شوند، بنابراین آب نمی تواند به سرعت جریان یابد و گیر میکند. این باعث می شود که باتری ها قدرت کمتری داشته باشند و شارژ مجدد به طول انجامد. آب و هوای سرد نیز مضر است، چرا که همه چیز را کند می کند. شارژ باتری به یونهای لیتیوم وابسته است که میتواند بین دو طرف باتری حرکت کند. هنگامی که درجه حرارت کاهش می یابد، این حرکت کندتر می شود؛ زمانی که حرکت شارژ به طور کامل متوقف شود، گوشی خاموش می شود.

طبق گفته Venkat Srinivasan، کارشناس باتری در آزمایشگاه ملی Argonne،خاموش شدن ناگهانی گوشی در زمانی اتفاق می افتد که سیستم برای مدت کوتاهی از قدرت بالا استفاده می کند. مثلا : وقتی شما به برنامه appstore می‌روید و تمام برنامه ها را به روز رسانی می‌کنید، زمانی که چند برنامه را که باز نیستند را با هم باز کنید سیستم به طور ناگهانی میزان زیادی شارژ مصرف می‌کند.

اپل از این گونه خاموش شدن ها با کاهش سرعت آیفون های قدیمی جلوگیری کرده است.

Doeff می گوید: “شما با سرعت کمتری با تلفن خود کار می کنید، و این باعث می‌شود  تا بتوانید بیشتر از آن استفاده کنید، اما شما با تخلیه جریان الکتریسیته از باتری نمی‌توانید بهتر از گوشی هوشمند خود استفاده کنید.”استفاده از یک باتری خارجی ظرفیت باتری را افزایش می دهد، اما مشخص نیست که آیا این باعث می شود که گوشی شما سریعتر  بشود یا خیر!

به گفته Gerbrand Ceder، استاد علوم علوم در UC Berkeley: این امکان وجود دارد ولی بهتر است از آن اجتناب شود.  او در نامه ای به The Verge نوشت که مقدار کاهش طول عمر باتری که هوای سرد بر آن ایجاد می‌کند، کاملا قابل پیش بینی است و می توان آن را پیش از آن آزمایش به دست آورد.

طراحان باتری بین تراکم انرژی و طول عمر باتری ها مقایسه ای انجام داده اند. که گویای این مسئله است: هرچه بیشتر شارژ می‌کنید، طول عمر باتری کمتر می‌شود!

Ceder می نویسد: در ابتدا توانایی ذخیره انرژی زیادی را در نظر می گیرید  و این از نظر تجاری بسیار مطلوب است زیرا این بازدهی برای زمانی است که منتقدان گوشی ها را بررسی می کنند و زمانی که کاربران تجربه خود را بدست می آورند این عملکرد متفاوت است”

Doeff می گوید که باتری های جدید هر سال، با ظرفیت  کمی بیشتر به بازار می آیند. بنابراین تلفن های جدیدتر احتمالا با باتری های کارآمدتر و بهتر طراحی شده اند و البته، باتری های گوشی های جدیدتر برای یک شروع جدید هستند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا