تلفن همراه

چرا گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند ؟

شارژ گوشی

جنگ بین طرفداران اندروید و آیفون همیشه وجود داشته است. یکی از ویژگی هایی که سبب فخرفروشی طرفداران اندروید به آیفون میشود این است که گوشی آنها بسیار زودتر شارژ میشود. واژه ی شارژ سریع (Fast Charging)، تنها به لغت خلاصه نشده و در عمل هم شاهد سریعتر شارژ شدن گوشی های دارای این تکنولوژی هستیم.

۰

جنگ بین طرفداران اندروید و آیفون همیشه وجود داشته است. یکی از ویژگی هایی که سبب فخرفروشی طرفداران اندروید به آیفون میشود این است که گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند . واژه ی شارژ سریع (Fast Charging)، تنها به لغت خلاصه نشده و در عمل هم شاهد سریعتر شارژ شدن گوشی های دارای این تکنولوژی هستیم. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا ببینیم چرا گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند !

گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند

ویدئوهای بسیاری از مقایسه زمان شارژ شدن آیفون و دیگر گوشی های اندرویدی در اینترنت منتشر شده است. شما میتوانید به این لینک مراجعه کرده و مشاهده کنید که گوشی آیفون۷ پلاس در مقایسه با Galaxy S8 Plus، زمانی حدود ۱ ساعت بیشتر را صرف شارژ کردن از ۰ تا ۱۰۰ خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: افزایش عمر باتری آیفون و گوشی اندرویدی به ساده ترین روش!

با توجه به استفاده ی بیشتر و بیشتر از تلفن های همراه در زندگی روزمره، نتیجه میگیریم که قابلیت شارژ سریع (Fast Charging) یک قابلیت بسیار کاربردی در عصر ما میباشد. در زیر به این موضوع که چگونه و چرا گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند میپردازیم:

احتمالاً شما واژه ی “Quick Charge” یا دیگر واژه هایی که این معنی را میدهند بر روی شارژر های گوشی های اندرویدی دیده اید.

شارژ سریع

شارژ سریع

شارژ سریع تکنولوژی است که توسط شرکت تراشه ساز Qualcomm توسعه یافته و این ویژگی را به برخی از مدل های تراشه های خود اضافه میکند. تعداد بسیار زیادی از تولیدکنندگان گوشی های اندرویدی، از تراشه ی Qualcomm در ساخت گوشی استفاده برده و بنابراین میتوانند از قابلیت شارژ سریع بهره برده و مسلما گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند !

بیشتر بخوانید: کالیبره کردن باتری لپ تاپ به صورت دستی برای افزایش کارایی و عمر باتری

تراشه ی کوالکام

تراشه ی کوالکام

با این وجود همه ی گوشی هایی که از تراشه ی Qualcomm استفاده میکنند، قابلیت شارژ سریع را ندارند. تنها مدل های خاصی از Qualcomm که عمدتاً گوشی های پرچمدار هستند از شارژ سریع پشتیبانی میکنند.

بیشتر بخوانید: شارژ صحیح باتری گوشی را بیاموزید!

شارژ گوشی

شارژ گوشی

آیفون از تراشه ی Qualcomm استفاده نکرده و به جای آن از تراشه های خاص خود با نام اختصاصی “A” بهره میبرد.

چیپست A10 آیفون

چیپست A10 آیفون

به نظر میرسد که آیفون به استفاده از چیپست های اختصاصی خود در نسل های آینده نیز ادامه خواهد دهد. بنابراین باید دید اپل چه زمانی تکنولوژی شارژ سریع را برای پردازنده های خود توسعه میدهد؟! تاکنون خبری رسمی مبنی بر وجود این تکنولوژی در iPhone 8 از سوی اپل نبوده است.

بیشتر بخوانید: روش صحیح شارژ موبایل ، تاکنون گوشی هوشمند خود را اشتباه شارژ کرده‌اید!

آیفون

آیفون

با این حال یک راه وجود دارد که بتوانید این مشکل که گوشی های اندرویدی سریعتر از آیفون شارژ می شوند را حل کنید و آیفون خود را سریعتر شارژ کنید و آن استفاده از شارژر آی پد است، اما در هر صورت به سرعت شارژ گوشی های اندرویدی نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید: شارژ گوشی شب تا صبح خطری برای باتری شما ندارد!

شارژر آی پد

شارژر آی پد

شایعات شنیده شده از آیفون ۸ نشان میدهد که آیفون قابلیت شارژ سریع را به گوشی جدید خود اضافه کرده است. با این حال باید منتظر ماند و دید این شایعات چقدر صحت دارد؟

به گفته ی Ming Chi-Kuo (شخصی که قبل از معرفی رسمی نسل های قبلی آیفون، خصوصیات آنها را به درستی منتشر کرده بود) پرچمدار جدید آیفون از شارژ سریع پشتیبانی خواهد کرد. با این وجود اپل بیانیه ای رسمی را در این خصوص منتشر نکرده است.

بیشتر بخوانید: استفاده صحیح باتری لپ تاپ , آیا لپ تاپ همیشه باید به برق متصل باشد؟

آیفون 8

آیفون ۸

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا