دانستنی‌های سلامتی

۷ دمنوش معجزه آسا برای کاهش فشار خون که باید حتما امتحان کنید!

کاهش فشار خون

دمنوش ها که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری ها از جمله فشار خون بالا می باشد که به خوبی می تواند علائم فشار خون بالا در بدن را به حداقل برساند. بیماری فشار خون از دسته بیماری هایی است که علاوه بر درمان های شیمیایی نیازمند یک رژیم غذایی کاملا سالم می باشد تا فرد بتواند نیروی خون در عروق خونی را کاهش دهد. این بیماری علائم و مضرات بسیاری به همراه دارد و به راحتی می تواند زندگی بیمار را تحت الشعاع خود قرار دهد و در صورت عدم رسیدگی به علت مرگ و میر منجر شود.

۶+

دمنوش ها که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است یک درمان طبیعی برای بسیاری از بیماری‌ها از جمله فشار خون بالا می باشد که به خوبی می‌تواند علائم فشار خون بالا در بدن را به حداقل برساند. بیماری فشار خون از دسته بیماری هایی است که علاوه بر درمان های شیمیایی نیازمند یک رژیم غذایی کاملا سالم می‌باشد تا فرد بتواند نیروی خون در عروق خونی را کاهش دهد. این بیماری علائم و مضرات بسیاری به همراه دارد و به راحتی می‌تواند زندگی بیمار را تحت الشعاع خود قرار دهد و در صورت عدم رسیدگی به علت مرگ و میر منجر شود. در نت‌نوشت چند دمنوش گیاهی برای کاهش فشار خون به شما معرفی خواهیم کرد تا از این بیماری خلاص شوید.

فشار خون بالا چیست ؟

کاهش فشار خون

فشار خون بالا یک بیماری است که سن وسال خاصی ندارد. زمانی که قدرت خون در رگ ها به بالاترین وضع خود برسد، فشارخون بالا می رود و فرد به بیماری‌های مختلفی از جمله مشکلات قلب و عروق و یا سکته های مغزی دچار می شود. فشار خون بالا بر روی عوامل دیگر همانند سطوح هورمون ها، استرس، رژیم غذایی، تعادل الکترولیت و . . . نیز تاثیرات نا به جایی می گذارد. اما از بدترین و شاید خطرناک ترین عوارض فشار خون بالا بیماری های قلب و عروق است.

فشار خون بالا که طی سال های اخیر یک بیماری بسیار رایج به شمار می رود، معمولا توسط داروهای مرتبط با فشار خون بالا تحت درمان قرار می گیرد. در حالی که این داروها بسیار گسترده نیستند و افراد که به این بیماری مبتلا می باشند ترجیح می دهند داروهای طبیعی و رژیم های غذایی سالم را پیش بگیرند تا نتایج درمانی بهتری عایدشان شود.

دمنوش های گیاهی و اثرات مفید کاهش فشار خون

بهترین دمنوش های گیاهی می‌تواند بر روی اثرات مخرب فشارخون تاثیر گذار باشد و مانع مضرات فشار خون شوند این چند دمنوش می باشند.

چای سبز، چای سیاه، چای بابونه، چای گزنه، چای Hibiscus و چای Pu-erh این بار در نت‌نوشت برای شما خواص تعدادی از این دمنوش‌ها را برای کاهش فشار خون برای‌تان به طور جامع توضیح می‌دهیم.

چای سبز

دمنوش چای سبز یکی از قوی ترین دمنوش ها در خاصیت آنتی اکسیدانی است که می‌تواند تاثیر مستقیم بر روی فشار خون داشته باشد. این چای که سرعت بالایی در کاهش فشار خون دارد، به عنوانی یک وازودیلاتور در سراسر بدن عمل می کند.

چای سیاه

مطالعات اخیر نشان داده است که چای سیاه دارای ترکیبات خاصی که مملو از آنتی اکسیدان می باشند، است. این چای بسیار آرام بخش بوده و سیستم ایمنی بدن به خصوص قلب و عروق را تقویت و آرام می کند.

دمنوش  بابونه

بابونه یک گیاه آرام بخش است که بیشتر افراد از خواص آن جهت تمدد اعصاب استفاده می کنند. بیشتر افراد جهت خواب راحت تر و آرامش ذهن و بدن از این دمنوش استفاده زیادی می کنند. این دمنوش یک راه حل ایده آل برای کاهش فشار خون بالا است که می تواند به رفع گرفتگی های در عروق خونی و شریان ها کمک شایانی کند.

دمنوش سیر

۴۶۳۴۷۶۶۴۱

سیر از پرخاصیت ترین مواد غذایی است که سرشار از آنتی اکسیدان و ترکیبات سولفوریک می باشد. این ماده غذایی یک اثر محافظت کننده همراه دارد که سبب کاهش التهابات در شریان ها و رگ های خونی می شود. بنابراین فشار خون بالا و بیماران مبتلا به مشکلات قلب و عروق می توانند از این دمنوش جهت کاهش سکته مغزی و دیگر مشکلات استفاده کنند.

دمنوش گزنه

بسیاری از بخش های مختلف گیاه گزینه جهت طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. اما دمنوش برگ های این گیاه بهترین تسکین فشار خون بالا و درمان آن است. این گیاه خاصیت چاقی و ضد التهابی نیز دارد.

[rml_read_more]

دمنوش Pu-erh

کاهش فشار خون

این چای عجیب و غریب نه تنها می تواند فشار خون را کاهش دهد بلکه خواص مختلف و بسیار مفیدی برای غضروف های بدن دارد. سطح کلسترول توسط Pu-erh کاهش پیدا کرده و به سلامتی قلب کمک بزرگی می کند. خطر ابتلا به آترواسکلروز و حملات قلبی نیز به کمک این دمنوش بسیار کاهش پیدا می کند.

دمنوش  Hibiscus

دمنوش Hibiscus می تواند به کاهش فشار خون و کاهش هورمون استرس در بدن کمک کند. که این عامل می تواند بر روی سیستم قلب و عروق نیز تاثیرات خوبی داشته باشد.

بیماری های بسیاری به کمک دمنوش های گیاهی قابل درمان می باشند. فشار خون بالا را نیز می توان به کمک دمنوش های نام برده تا حد زیادی کنترل کرد و از عوارض فشار خون در امان ماند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا