رپرتاژ آگهی

چگونه در خانه پوست خود را پاکسازی کنیم؟

۰

اگر از ترس ابتلا به بیماری کرونا ویروس ۲۰۱۹ نمی خواهید به آرایشگاه و مراکز اسپا بروید، اما پوست تان به پاکسازی نیاز دارد. و یا آنقدر دست و صورت تان را شسته اید که دچار خارش و خشکی پوست شده اید. نگران نباشید! کافیست ادامه این مقاله را بخوانید تا با ۵ راهکار موثر که سایت https://lafarrerr.com/ برای داشتن پوستی سالم و جوان معرفی کرده‌است، آشنا شوید.

۱.صورت خود را دو بار در روز بشویید.

وقتی درباره مراقبت از پوست صحبت می‌کنیم، شستشوی صورت اولین و اساسی‌ترین مرحله است. اگرچه شاید شستشوی صورت امری بسیار ساده تلقی شود، اما اگر به درستی انجام نشود، آلودگی ها، عرق، چربی اضافه پوست و … منافذ پوست را مسدود می کنند و باعث ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی می‌شوند. پس روزانه دو بار صورت خود را با پاک کننده صورت بشویید.

هدف اصلی انواع پاک کننده‌های صورت، از بین بردن آلودگی، عرق، سبوم و ناخالصی هایی است که منافذ پوست را مسدود می کنند. اگر از پاک کننده صورت استفاده کنید، این آلودگی‌ها قبل از اینکه با باکتری‌ها ترکیب شوند و آسیب جدی به پوست شما وارد کنند، پاک می‌شوند.

پاک کننده ها در شکل، اندازه و انواع مختلفی استفاده می شوند، مثل فوم، ژل، روغن، کرم، بالم و لایه بردار.

بهترین شوینده صورت‌، محصولی است که متناسب با نوع پوست شما باشد. در واقع، پاک کننده‌های پوست بر اساس انواع پوست طراحی می‌شوند. بنابراین برای هر نوع پوستی، پاک کننده ی مخصوصی وجود دارد.

ژل شستشوی صورت

ژل های شستشوی صورت شفاف هستند و همان طور که از نام شان مشخص است، شبیه ژله اند. این نوع از شوینده‌های صورت، موجب پاک کنندگی عمیق پوست، رفع انسداد منافذ پوست بسته شده و از بین رفتن چربی اضافه و باکتری هایی که عامل ایجاد آکنه هستند می شوند.

فوم شستشوی صورت

اگر دنبال فوم سبکی هستید که پوست تان را به طور کامل پاک کند؛ این محصول برای شما مناسب است. فوم های شستشوی صورت نه تنها آرایش سبک و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کنند، بلکه موجب نرمی و لطافت پوست نیز می شوند.

لازم نیست پاک کننده ها حتماً به شکل فوم باشند تا پوست را کاملاً تمیز کنند. البته بیشتر افراد استفاده از فوم ها را برای پاک کردن پوست ترجیح می دهند.

۲.پوست تان را مرطوب نگهدارید.

استفاده روزانه از مرطوب‌کننده برای پوست سالم بسیار حیاتی است، اما برخی همچنان استفاده از آن را در راستای تمایل به زیبایی می‌دانند. در حالی‌که هر روش مراقبتی پوست، در صورت بی‌توجهی به رطوبت‌ و آبرسانی آن، کامل نخواهد بود؛ به خصوص اینکه در دوران شیوع کرونا و شستن مرتب دست‌ها، استفاده از آبرسان و مرطوب کننده از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید از مناسب‌ترین کرم یا لوسیون برای مرطوب کردن پوست تان استفاده کنید. این امر به درخشان و براق ماندن پوست‌تان در طول روز کمک زیادی می‌کند.

مرطوب کننده را روی پوست خشک نزنید!

برای تاثیر حداکثری مرطوب کننده ابتدا باید صورت خود را شسته و سپس به آرامی مقدار آب اضافی آن را با حوله بگیرید؛ اما حواس تان باشد تا لحظۀ زدن مرطوب کننده، پوست صورت تان خشک نشود و مقداری نمناک باشد.

مرطوب کننده بر روی پوست لایه برداری شده موثرتر است.

از بین بردن سلول های مردۀ سطح پوست این اجازه را به مرطوب کننده می دهد تا به خوبی جذب پوست شود. به جز پوست صورت حواستان به پوست زانوها، آرنج و پاها هم باشد چرا که غدد چربی کمی داشته و پوست آنها ممکن است به دلیل سایش ضخیم شود. هنگام لایه برداری پوست حواستان باشد که با یک سطح حساس و ظریف روبرو هستید و نه وام حمامتان ! هفته ای یک یا دو بار به کمک لیف حمام یا برس مخصوص پوست خود را به آرامی لایه برداری کنید.

۳.از ضد آفتاب استفاده کنید.

بهترین راه برای محافظت از پوست در مقابل آسیب های ناشی از نور خورشید چیست؟

شاید جواب این باشد که باید از نور خورشید دور بمانیم. اما اجتناب از قرارگرفتن در برابر نورخورشید، روشی غیرمنطقی و محال است، به خصوص اینکه اشعه خورشید نقش مهمی در عوض کردن روحیه ما دارد. بنابراین، بهترین راه حل برای محافظت از سطح پوست و لایه های زیرین آن، استفاده از ضد آفتاب است.

استفاده از کرم ضد آفتاب باعث محافظت از پوست در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید می‌شود و می‌تواند به جلوگیری از سرطان پوست کمک ‌کند.

خطر ابتلا به سرطان پوست صرف‌نظر از سن، جنسیت و نژاد برای هر کسی وجود دارد. در حقیقت، برآورد شده که از هر پنج آمریکایی، یک نفر در طول دوره زندگی خود به سرطان پوست گرفتار می‌شود.

آیا افرادی که پوست تیره دارند هم باید ضد آفتاب بزنند؟

این یک استدلال اشتباه است که افراد دارای پوست تیره در برابر سرطان پوست مصون هستند. اگرچه سرطان پوست فقط بین ۱ تا ۴ درصد از افراد تیره رنگ را مبتلا می کند، اما غالبا کشنده تر است زیرا زمان طولانی بدون علامت و ناشناخته می ماند. در افراد با پوست های رنگ تیره، سرطان می تواند در نواحی از بدن که در معرض آفتاب نیستند، مانند کف دست، کف پا و غشاهای مخاطی، کمین کند.

مهم است که به یاد داشته باشید، پوست کودک شما نسبت به پوست شما در برابر آفتاب آسیب پذیرتر است. بنابراین با رعایت توصیه های محافظت از پوست در برابر آفتاب، به سلامت کودک خود کمک می کنید.

۴.با آرایش روی صورت تان نخوابید.

پاک کردن آرایش باید بخش همیشگی روتین مراقبت از پوست تان باشد؛ باقیمانده‌های مواد آرایشی می‌توانند منجر به مشکلات پوستی زیان آور شود. پاک‌کننده‌های آرایش یا آرایش پاک‌کن‌ها از پوست در برابر برخی مشکلات نظیر پیری زودرس، جوش صورت، آکنه و تحریک پوست محافظت می‌کنند.

راهنمایی کامل برای پاک کردن آرایش

اگر شما هم جزو افرادی هستید که پاک کردن آرایش را درست انجام نمی‌دهید، نگران نباشید! ما در ادامه مطلب شما را قدم به قدم برای پاکسازی پوست تان راهنمایی کنیم:

  • شستن دست‌ها

باکتری و آلودگی انگشتان تان می‌تواند به راحتی به صورت تان منتقل شود. به همین دلیل، بهترین کار، خوب شستن دست‌ها قبل از لمس صورت است.

  • استفاده از پد پنبه‌ای

چه از میسلار واتر استفاده می‌کنید چه پاک‌کننده صورت، در هر صورت استفاده از پد پنبه‌ای فرایند پاکسازی آرایش را آسان می‌کند. پد پنبه‌ای را در محلول پاک‌کننده آرایش فرو کنید تا از شر تمام مواد آرایشی خلاص شوید.

  • اجتناب از مالیدن شدید پوست

پد پنبه‌ای را به آرامی روی صورت تان بکشید‌ و از مالیدن شدید پوست تان اجتناب کنید. مالیدن شدید پوست برای پاک کردن آرایش، می‌تواند باعث پیرشدن سریع‌تر پوست شود.

  • پاک کردن باقیمانده‌ی مواد آرایشی از پوست

زمانی که پوست تان را به طور کامل با پد پنبه‌ای پاک کردید، صورت تان را آب بکشید تا هر آن چه توسط آرایش پاک کن جذب شده، شسته شود.

۵.سرم ویتامین سی بزنید.

سرم ویتامین C برای درمان اختلال افزایش رنگدانه یا هایپرپیگمنتاسیون (لک پوستی) بسیار مفید است. هایپرپیگمنتاسیون به نقاطی از پوست گفته می شود که تیره‌تر از مناطق اطراف به نظر می‌رسند. قرار گرفتن در معرض آفتاب یا تغییرات هورمونی مرتبط با افزایش سن، معمولاً باعث ایجاد این نقاط و لک قهوه ای روی پوست می‌شود.

محققان تصور می‌کنند که ویتامین C ممکن است به کاهش تولید ملانین کمک کند. ملانین رنگدانه‌ای است که باعث تیره‌تر شدن پوست یا “اختلال افزایش رنگدانه” می‌شود. با کاهش تولید ملانین، ضایعات هایپرپیگمنته بهبود می یابد.

علاوه بر از بین بردن لکه های پوستی استفاده از سرم ویتامین سی باعث رفع چین و چروک صورت و رطوبت رسانی عمقی پوست می شود.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    کرم ضد آفتاب سینره

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ at ۱۶:۴۸

    ممنون بسیار مفید و آموزنده بود

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا