دانستنی‌های سلامتی

رژیم مدیترانه ای روز هفدهم : چگونه در سی روز لاغر شویم ؟

رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

اگر می خواهید بدانید که چگونه در سی روز لاغر شویم امروز در رژیم مدیترانه ای روز هفدهم ساده ترین، کم هزینه ترین و کم وقت گیرترین صبحانه و ناهار و شام را برای تان تدارک دیده ایم.

۵+

اگر می خواهید بدانید که چگونه در سی روز لاغر شویم امروز در رژیم مدیترانه ای روز هفدهم ساده ترین، کم هزینه ترین و کم وقت گیرترین صبحانه و ناهار و شام را برای تان تدارک دیده ایم. اگر بتوانید بعضی از حبوبات دیرپز مثل انواع لوبیا و نخود را آخر هفته تهیه و بسته بندی کرده در یخچال یا فریزر بگذارید بیشتر وقت ها می توانید یک سالاد خوشمزه فوری با آنها تهیه کنید. به این ترتیب پروتئین و کلسیم کافی هم دریافت می کنید. با چالش رژیم مدیترانه ای روز هفدهم همراه نت نوشت باشید.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای چیست؟ چالش ۳۰ روزه برای لاغری و کاهش وزن – مقدمه

رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

صبحانه رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

می توانید صبحانه در رژیم مدیترانه ای روز هفدهم را شب قبل یا صبح زود تهیه کنید.

مواد لازم:

  • موز: ۲ عدد
  • توت فرنگی : ۱۰ عدد
  • ماست : دو فنجان
  • تخم کتان : در صورت تمایل دو قاشق غذاخوری پودر شده
  • شیر : در صورت تمایل یک فنجان

برای تهیه صبحانه رژیم مدیترانه ای روز هفدهم موزها را به سه تا چهار قطعه تقسیم کنید. توت فرنگی ها را زیر آب سرد شسته و پس از گرفتن سبزینه به دو تکه تقسیم کنید. تمام مواد را در مخلوط کن بریزید بعد از یک تا دو دقیقه اسموتی خوشمزه شما آماده است. تقریبا بین ۳ تا ۴ فنجان اسموتی دارید که می توانید یکی دو فنجان آن را به عنوان صبحانه مصرف کنید و بقیه را در یخچال بگذارید تا میان وعده تان آماده باشد. چای و قهوه تان را نیم ساعت بعد از اسموتی میل کنید. بسته به میزان استفاده از توت فرنگی رنگ قرمز اسموتی تان روشن تر یا تیره تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز شانزدهم

میان وعده صبح رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

یک مشت تخمه کدو یا اگر از بسته های آماده مغز خام خریداری می کنید دو قاشق غذاخوری از آن را میل کنید. اگر به جای چای می خواهید از قهوه ترک استفاده کنید به این روش آن را تهیه کنید:

  • قهوه ترک : یک قاشق مرباخوری سر پر
  • شیر: یک فنجان
  • عسل: یک قاشق چای خوری ( در صورت تمایل در غیر این صورت می توانید قهوه تان را بدون شیرینی یا با یک تکه شکلات تلخ میل کنید)
  • دارچین: نصف قاشق مرباخوری
  • زیره، هل، رازیانه پودر شده : در صورت تمایل به میزان کمی (به اندازه نوک قاشق چای خوری)

برای تهیه این میان وعده رژیم مدیترانه ای روز هفدهم همه مواد را در قهوه جوش ریخته به اندازه یکی دو قاشق غذاخوری آب اضافه کنید و آنها را خوب به هم بزنید. شیر را اضافه کنید و قهوه جوش را روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید. هر دو سه دقیقه یک بار قهوه تان را یک هم کوچک بزنید. در صورتی که دوست داشتید می توانید با قاشق مرباخوری کف های روی قهوه را در فنجان بریزید. به محض آن که شیر شروع به پف کردن و بالا آمدن کرد شعله را خاموش کنید. قهوه تان را در فنجان بریزید. به این ترتیب قهوه تان کف بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز پانزدهم

ناهار رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

از اکینوا یا  کینو-آ ( خاویار گیاهی) استفاده کنید. دو تا سه قاشق غذاخوری آن را درست مانند برنج بشویید و همراه با کمی آب که به اندازه یک بند انگشت از سطح کینو-آ بالا آمده است روی حرارت ملایم بگذارید به آرامی بپزد. وقتی آب آن تمام شد چند دقیقه ای بگذارید تا دم بکشد.

حالا دو عدد فیله سینه مرغ را با گوشت کوب کوبیده تا به صورت لایه نازک درآیند. به کمی نمک و زردچوبه آغشته کنید و به آرامی در کمی روغن زیتون سرخ کنید.

این غذای ساده در رژیم مدیترانه ای روز هفدهم تقریبا نیم ساعته آماده می شود. آن را به تنهایی یا همراه با سالاد یا انواع سبزی خوردن میل کنید.

میان وعده بعدازظهر رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

پیشنهاد ما امروز در رژیم مدیترانه ای روز هفدهم استفاده از چای دم کرده زیره است. هم در این روزهای بارانی و برفی گرم تان می کند و هم چربی سوزی تان چند برابر می شود. یک قهوه جوش را پر از آب کرده و یک قاشق مرباخوری زیره یا پودر زیره به آن اضافه کنید و بگذارید آب جوش بیاید. شعله را خاموش کنید و اجازه بدهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. این نوشیدنی نیازی به شیرین کردن ندارد.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز هجدهم

شام رژیم مدیترانه ای روز هفدهم

این سالاد قوی و خوشمزه را آماده و میل کنید.

مواد لازم:

  • کاهو: ۱۰ برگ
  • کلم قرمز: ۲ برگ
  • کلم برگ سبز: ۴ برگ
  • خیار و گوجه هر کدام : ۲ عدد
  • هویج : ۲ عدد

بعد از شستن و خرد کردن سبزیجات به اندازه دلخواه و سلیقه برش خودتان آن ها را در یک ظرف ریخته و با یک عدد آب پرتقال یا نارنج و کمی نمک و روغن زیتون حسابی به هم بزنید. اگر دوست دارید می توانید ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری دانه کنجد سفید یا سیاه به سالادتان اضافه کنید. حتی می توانید قبل از گرفتن آب پرتقال یا نارنج کمی از پوست آن ها را روی سالادتان رنده کنید. می توانید کمی لوبیای چیتی پخته شده هم به این سالاد اضافه کنید.

اگر احساس کردید بعد از یکی دو ساعت گرسنه تان شد یک ساعت قبل از خواب از فنجان اسموتی که صبح آماده کرده اید میل کنید.

تهیه صبحانه، ناهار و شام رژیم مدیترانه ای روز هفدهم تقریبا هر کدام نیم ساعت وقت تان را می گیرد ولی انواع ویتامین ها و مواد معدنی لازم بدن تان را تامین کرده اید بدون آن که نگران چاقی باشید. تازه کاهش وزن هم خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: رژیم مدیترانه ای روز نوزدهم

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا