تلفن همراه

کد IMEI را چگونه پیدا کنیم ؟ راهنمای یافتن کد IMEI در گوشی‌های اندرویدی

کد IMEI را چگونه پیدا کنیم

مهم نیست که شما از چه گوشی ای استفاده می کنید – چه یک Moto E4 داشته باشید یا یک Galaxy Note 8، بهتر است که شماره IMEI گوشی خود را بدانید. شماره IMEI یک شناسه منحصر به فرد است که معمولا از ۱۵ رقم تشکیل شده است و مخفف عبارت “International Mobile Equipment Identity” به معنای شناسه جهانی تجهیزات موبایل می باشد. در واقع با این شماره گوشی شما اهراز هویت می شود و اگر آن به سرقت برود یا گم شود می توانید در خواست دهید شماره IMEI وارد لیست سیاه گردد تا گوشی شما از شبکه تلفن همراه خارج شود و دیگر قابل استفاده نباشد. و همچنین گوشی های ربوده شده از طریق این شماره قابل پیگیری هستند زیرا به محض روشن شدن گوشی، مکان و موقعیت آن شناسایی می شود.

۰

مهم نیست که شما از چه گوشی ای استفاده می کنید، چه یک Moto E4 داشته باشید یا یک Galaxy Note 8، بهتر است که کد IMEI گوشی خود را بدانید. در ادامه پاسخ این سوال را خواهیم داد که کد IMEI را چگونه پیدا کنیم ؟ شماره IMEI یک شناسه منحصر به فرد است که معمولا از ۱۵ رقم تشکیل شده است و مخفف عبارت “International Mobile Equipment Identity” به معنای شناسه جهانی تجهیزات موبایل می باشد. در واقع با این شماره گوشی شما احراز هویت می شود و اگر آن به سرقت برود یا گم شود می توانید در خواست دهید شماره IMEI وارد لیست سیاه گردد تا گوشی شما از شبکه تلفن همراه خارج شود و دیگر قابل استفاده نباشد. و همچنین گوشی های ربوده شده از طریق این شماره قابل پیگیری هستند زیرا به محض روشن شدن گوشی، مکان و موقعیت آن شناسایی می شود. در ادامه با نت نوشت همراه باشید تا با هم بدانیم که کد IMEI را چگونه پیدا کنیم ؟

بیشتر بخوانید: جدیدترین گوشی ۲۰۱۸ در راه است، با لیستی از اسمارت فون های ۴ ماه آینده ی دنیا آشنا شوید!

کد IMEI را چگونه پیدا کنیم ؟

چگونه کد imei را پیدا کنیم

چگونه کد imei را پیدا کنیم

چندین راه برای یافتن کد IMEI تلفن شما وجود دارد. ساده ترین راه این است که شماره * # ۰۶ # را بگیرید و یک کادر محاوره ای ظاهر می شود و  IMEI را به شما نشان می دهد. شماره IMEI نیز در پشت تلفن های چندگانه یا زیر باطری  تلفن های قدیمی تر که باتری های قابل حمل دارند، چاپ می شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی اندروید ۲۰۱۸

در پاسخ دیگری به سوال کد IMEI را چگونه پیدا کنیم ؟ می توان گفت شما همچنین می توانید کد IMEI را با رفتن به مسیر زیر در تنظیمات گوشی خود پیدا کنید:

Settings -> About phone -> Status -> IMEI information

در کنار کد IMEI، به احتمال زیاد شماره SV را خواهید دید که نشان دهنده نسخه نرم افزاری است. کد IMEI نیز بر روی بسته بندی گوشی شما چاپ می شود، بنابراین حتی اگر شما گوشی خود را نداشته باشید، می توانید IMEI را  از این طریق پیدا کنید پس به آسانی به جعبه دستگاه مراجعه کنید و بارکد ها و برچسب های نقض بسته روی بسته بندی دستگاه را مرور نمایید.

بیشتر بخوانید: چگونه آیفون را فرمت کنیم ؟

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا