آموزشی

راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰ ؛ سبک جدید کار با ویندوز در راه است!

راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰

همانطور که می دانید مایکروسافت اخیرا بیلد ۱۷۰۶۳ از رداستون ۴ ویندوز ۱۰ را برای اینسایدرها عرضه کرده است. با این نسخه جدید یکی از ویژگی های مایکروسافت یعنی تایم لاین (Timeline) عرضه شده است. تری مایرسون معاون بخش اجرایی ویندوز، اخیرا در مورد مزیت این ویژگی گفته است: “Timeline بطور مستقیم با Task View یکی شده است، بنابراین شما به راحتی می توانید به فایل ها، برنامه ها و سایت هایی که قبلا در حال استفاده از آن بودید مجدداً رجوع کنید.”

۰

همانطور که می دانید مایکروسافت اخیرا بیلد ۱۷۰۶۳ از رداستون ۴ ویندوز ۱۰ را برای اینسایدرها عرضه کرده است. با این نسخه جدید یکی از ویژگی های مایکروسافت یعنی تایم لاین (Timeline) عرضه شده است. تری مایرسون معاون بخش اجرایی ویندوز، اخیرا در مورد مزیت تایم لاین ویندوز ۱۰ گفته است: Timeline بطور مستقیم با Task View یکی شده است، بنابراین شما به راحتی می توانید به فایل ها، برنامه ها و سایت هایی که قبلا در حال استفاده از آن بودید مجدداً رجوع کنید. ما قبلا در نت نوشت پیرامون ویژگی تایم لاین ویندوز ۱۰ توضیحاتی ارائه کرده ایم و امروز قصد داریم راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰ را برای شما شرح دهیم پس با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ راه ساده برای افزایش سرعت ویندوز ۱۰

راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰

همانطور که در حال حاضر Task View خلاصه ای از برنامه های باز و دیگر آیتم ها را نشان می دهد، در راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰ می آموزیم که فعالیت گذشته شما را تا ۳۰ روز در سیستم نشان می دهد. برای دسترسی به تایم لاین روی آیکن Task View جدید کنار جعبه جستجوی کورتانا در گوشه پایین سمت چپ نوار وظیفه کلیک کنید. یا از میانبر صفحه کلید ویندوز Key + Tab برای باز کردن آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پشتیبان گیری در ویندوز ۱۰ را حرفه‌ای بیاموزید!

آیکن Task View جدید

آیکن Task View جدید تایم لاین ویندوز ۱۰ – راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰

شما برنامه هایی را که باز کرده اید را در بالا و پایین آن مشاهده خواهید کرد، در واقع لیستی از فعالیت هایی را که در روزهای گذشته انجام داده بودید را اینجا می بینید. این لیست تاریخچه، فقط یک لیست از برنامه ها نیست، بلکه لینکی به محتوای بخصوص برنامه های شما نیز می باشد. هر روز دو ردیف از کارهایی که در طول آن روز بیشتر انجام داده بودید، نشان داده می شود. و معمولا، هر روز شش پرونده از فعالیتهای خود را اینجا خواهید دید، البته این می تواند بسته به نوع رزولوشن صفحه نمایش شما کم و زیاد شود. اگر شما می خواهید فعالیتهای های بیشتری را ببینید، فقط کافی است روی گزینه “See All Activities” کلیک کنید.

بیشتر بخوانید: مشکل کندی ویندوز ۱۰ را اینگونه برطرف کنیم؟

تایم لاین ویندوز 10

راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰

در سمت راست شما می توانید نوار لغزنده را به بالا و پایین حرکت دهید تا بتوانید فعالیت های شلوغ خود را از ماه گذشته مشاهده کنید. البته، اگر شما یک صفحه لمسی دارید، می توانید آن را به سمت بالا یا پایین بکشید. فرض کنید که شما می دانید کاری را در یک زمان بخصوص در ویندوز خود انجام داده اید ولی جز یک گمان مبهم چیزی در ذهن خود ندارید در این زمان تایم لاین می تواند به کمک حافظه شما بیاید و در پیدا کردن آنها به شما کمک کند. شما همچنین می توانید از طریق کادر جستجو، آیتم مورد نظر خود را جستجو کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت USB بوتیبل برای سیستم عامل‌های دسکتاپ!

تایم لاین ویندوز 10

راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰

شما می توانید نمایش پرونده ها و فعالیت های اکانت های خود در تایم لاین ویندوز ۱۰ را فیلتر کنید. برای اینکار به Settings > Privacy > Activity History بروید در اینجا می توانید هر کدام از اکانت های خود را غیرفعال کنید یا تاریخچه پرونده ها و فعالیت های مربوط به آن را در قسمت clear activity history پاک کنید.

تنطیمات تایم لاین

تنظیمات تایم لاین

در حال حاضر ویژگی تایم لاین ویندوز ۱۰ تنها برخی از برنامه های ویندوز مانند Edge، Maps، Money، Weather، و برنامه های آفیس را پشتیبانی می کند. مایکروسافت یک راهنمایی برای کمک به توسعه دهندگان اپلیکیشن ها با این موضوع منتشر کرده است. برنامه ها میتوانند اطلاعات مربوط به فعالیت کاربر در آن برنامه را ذخیره کنند تا کاربر بتواند برنامه را از همان جایی که رها کرده است دوباره از سر بگیرد. به نظر می رسد این یک فرصت خوب برای توسعه دهندگان گیم ها نیز باشد تا گیمرها دیگر نگران قطع بازی خود نباشند. شما همچنین با استفاده از تایم لاین می توانید ادامه کار خود در اپلیکیشن ها را، در کامپیوتر های دیگر یا حتی دستگاههای اندرویدی یا ios پیگیری کنید.

بیشتر بخوانید: منتظر این ویژگی های Photos در ویندوز ۱۰ باشید!

راه اندازی و استفاده از این ویژگی اصلا کار پیچیده ای نیست و وقتی این ویژگی با رابط جدید Sets (تب بندی برنامه ها) ترکیب شود باعث تحولی مثبت در گردش کار روزانه شما می شود.

ما قبلا در نت نوشت ویژگی Sets ویندوز ۱۰ را برای شما تشریح کرده ایم پس اگر می خواهید پیرامون این قابلیت جدید مایکروسافت بیشتر بدانید مطلب قبلی ما را از دست ندهید. در این مطلب هم راهنمای استفاده از تایم لاین ویندوز ۱۰ را برای شما بازگو کردیم، اگر سوال یا پیشنهادی داشتید حتما با ما در دیدگاه در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه کدک ها را در ویندوز ۱۰ نصب و حذف کنیم؟

بیشتر بخوانید: با Photos در ویندوز ۱۰ روی شخص مورد نظر در story remix فوکوس کنید!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا