آموزشی

ژست عکاسی دخترانه: ایده، تکنیک و هرآنچه باید راجع به عکاسی از دخترها بدانید!

ژست عکاسی دخترانه
۶+

زنان و به ویژه دختران به عکاسی و داشتن ژست‌های عکاسی بی نظیر و منحصر به فرد بیشتر از مردان اهمیت می‌دهند. به همین دلیل بسیاری از خانم‌ها سعی می‌کنند، ایده‌های خلاقانه و ژست‌های بدیع تری را برای عکاسی به وجود آورند. ولی با این حال، در بسیاری از مواقع ایده‌ها و خلاقیت هایمان تمام می‌شود. در این شرایط نیاز به راهنمایی برای دانستن انواع ژست عکاسی دخترانه داریم. برای آشنایی با بهترین و جدیدترین ژست عکاسی دخترانه بهتر است، همراه با نت نوشت باشید.

ژست عکاسی دخترانه

پیشنهاد می‌کنیم تقلبی کوچک از ژست‌های زیر داشته باشید تا صاحب بهترین عکس‌ها شوید. البته توصیه‌هایی که در این مطلب می‌شود، کلی هستند. بنابراین در عکاسی به موقعیت خود و سوژه خود دقت کنید.

همه‌‌ی ما به اهمیت داشتن یک ژست خوب و منحصر به فرد در عکاسی آگاه هستیم. چرا که ژست خوب به حدی در داشتن یک عکس هنری، خوب و عالی اهمیت دارد، که شاید داشتن دوربین با کیفیت آنقدر تاثیر نداشته باشد. دختر خانم‌ها دوست دارند، عکس‌های منحصر به فرد و زیبایی داشته باشند. بنابراین سعی می‌کنند با داشتن ژست‌های منحصر به فرد، عکس‌های زیبایی را ثبت کنند. برای داشتن ژست‌های منحصر به فرد و گرفتن عکس‌های زیبا می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید.

بیشتر بخوانید: ایده عکاسی عاشقانه / ژست عکاسی مردانه / ایده عکس گروهیژست عکاسی کودک

پیشنهاد می‌کنیم تقلبی کوچک از نمونه‌های ژست عکاسی دخترانه زیر داشته باشید تا صاحب بهترین عکس‌ها شوید. البته توصیه‌هایی که در این مطلب می‌شود، کلی هستند. بنابراین در عکاسی به موقعیت خود و سوژه خود دقت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم تقلبی کوچک از نمونه‌های ژست عکاسی دخترانه زیر داشته باشید تا صاحب بهترین عکس‌ها شوید. البته توصیه‌هایی که در این مطلب می‌شود، کلی هستند. بنابراین در عکاسی به موقعیت خود و سوژه خود دقت کنید.

برای گرفتن عکس‌های دخترانه ژست‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از این ژست ها، را خود دختر خانم‌ها می‌دانند و با آنها بارها عکس گرفته اند. ولی با این حال، برخی از ژست‌های کمتر شناخته شده اند. از جمله این ژست‌ها عبارتند از:

استفاده از حالت پرتره

برای شروع می‌توانید حالت پرتره را انتخاب کنید. برای گرفتن عکس به حالت پرتره به بالای شانه‌های مدل عکاسی خود نگاه کنید. توجه داشته باشید، که پرتره می‌تواند تا حدودی غیر معمول و جالب به نظر برسد. اگر بتوانید به راحتی از زوایایی مختلف عکس بگیرید، عالی است.

نمایش دادن دست ها

در عکاسی به صورت پرتره، معمولا دست‌ها قابل مشاهده نیستند و یا در بیشتر موارد مشاهده نمی‌شوند. با این وجود، می‌توانید از مدل عکاسی‌تان بخواهید که با ایجاد خلاقیت هایی سعی کند، دست هایش دیده شود. البته به خاطر داشته باشید که کف دست‌ها دیده نشوند و تنها اطراف دست‌ها دیده شوند.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی به کودکان با ۱۲ نکته ساده و جذاب!

استفاده از قانون یک سوم

اگر با قانون یک سوم (rule of thirds) آشنایی دارید. بسیار خوش شانس هستید و از این قانون می‌توانید استفاده کنید. قانون یک سوم، یک قانون ترکیب بندی در عکاسی است. با استفاده از این روش، می‌توانید جلوه‌های دلپذیر را به صورت‌های مختلف ایجاد کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید، که نیاز نیست، همیشه دوربین خود را در یک حالت یکنواخت نگه دارید. از کج کردن دوربین عکاسی نترسید. این گونه عکس گرفتن‌ها می‌تواند به گرفتن عکس‌های جالب و یا غیر معمول کمک کند.

حالت نشسته

عکس گرفتن به صورت نشسته می‌تواند یک ژست زیبا و دوست داشتنی را به وجود آورد. در این ژست عکاسی دخترانه سعی کنید، زانوها یکدیگر را لمس نکند. بنابراین آنها را کمی بالاتر از نور شات نگه دارید.

یک بازو باز و یکی بسته

یکی از جالب ترین و بهترین ژست عکاسی دخترانه این است، که مدل یک بازویش را باز نگه دارد و بازوی دیگرش را ببندد و بر روی زمین دراز بکشد. در این حال، باید دوربین را پایین آورد و لنز خود را همسطح با زمین قرار داد.

یک تغییر کوچک

در روش دیگر می‌توانید تنها با یک تغییر کوچک در ژست مدل خود به عکاسی از وی بپردازید. مدلی که بر روی زمین قرار دارد و هر دو دست بر روی زمین است. این ژست برای عکاسی در فضای باز، روی چمن و یا در یک علفزار و باغ گل‌ها بسیار مناسب است.

پایین آمدن و همسطح زمین عکس گرفتن

این حالت تقریبا می‌توان گفت که در عین سادگی بسیار خیره کننده و جالب به نظر می‌رسد. برای عکس برداری باید پایین آمد و هم سطح زمین عکس گرفت. در این حالت سعی کنید، به تدریج در اطراف مدل حرکت کنید. همچنین از مدل خود بخواهید که موقعیت سر و دست خود را تغییر دهد.

امتحان کردن موقعیت‌های مختلف پا

این روش هم بسیار ساده و در عین حال بسیار زیبا است. به این صورت می‌توانید از همه بخش‌های بدن عکس بگیرید. از مدل بخواهید، که موقعیت‌های مختلف پا را امتحان کند. در این حالت عکسبرداری، بر روی چشم‌های مدل حتما توجه کنید.

یک ژست واقعا زیبا

یکی از ژست‌ها واقعا زیبا که در تنظیمات سطوح مختلف به خوبی کار می‌کند، این ژست است. در این ژست مدل بر روی یک رختخواب، زمین، چمن و یا ساحل شنی دراز می‌کشد. در این ژست عکاسی دخترانه باید از زاویه بسیار پایین بگیرید و به چشم مدل متمرکز شوید.

ژست نشسته

از دیگر روش‌های عکاسی دخترانه استفاده از حالت نشسته است. در این حالت می‌توانید عکس‌های زیبا و پر زرق و برق داشته باشید.

برای ژست عکاسی دخترانه که مدل بر روی زمین نشسته است. بهتر است حالت‌ها و موقعیت‌های مختلف را امتحان کنید. برای این که عکاسی زیبا و جالبی داشته باشید، بهتر است از زوایایی مختلف از مدل خود عکس بگیرید.

توجه به پس زمینه

یک روش بسیار مناسب و ایده آل برای نشان دادن زیبایی‌های فیزیکی و جسمی یک مدل توجه به پس زمینه است. برای این منظور بهتر است، از یک پس زمینه روشن استفاده کنید. در این صورت مدل عکاسی بسیار زیباتر دیده خواهد شد.

ژست ساده و تغییر گاه به گاه

برای گرفتن یک عکس بسیار زیبای دخترانه داشتن یک ژست ساده با تغییرات گاه به گاه مناسب است. برای این منظور می‌توانید از مدل بخواهید که بدن خود را کمی پیچ دهد و موقعیت‌های مختلف را امتحان کند. در چرخش‌های مختلف حالت و چرخش سر را نیز امتحان کنید.

کمی به پهلو

یک ژست بسیار زیبا و در عین حال ساده این است که از مدل بخواهید کمی بدن خود را به پهلو بچرخاند. در این حال، ژست مدل بسیار عالی خواهد بود و برای زیبایی بیشتر مدل دست‌های خود را بهتر است، در جیب عقب شلوار بگذارد.

خم شدن به جلو

یکی دیگر از ژست‌های بسیار جالب و زیبا در عکاسی دخترانه، خم شدن مدل به جلو است. از مدل بخواهید که کمی به جلو خم شود. این کار برای عکس برداری بهتر و زیباتر از نیمه تنه بالایی بدن بسیار مناسب است.

ژست حسی

استفاده از ژست‌های احساسی هم در عکاسی دخترانه موجب زیبایی و جذابیت بیشتر خواهد شد. در این ژست از مدل بخواهید که دست‌های خود را در بالای منحنی بدن نگه دارد. این ژست برای عکاسی از انواع بدن‌ها مناسب است.

استفاده از تغییرات بی پایان

برای این که در ارتفاع‌های مختلف از مدل خود عکس برداری کنید، از تغییرات بی پایان استفاده کنید. این ژست تنها به عنوان یک نقطه شروع است. در این ژست از مدل بخواهید که کمی بدن خود را تغییر دهد. موقعیت‌های مختلف را امتحان کند و جهت‌ها و چشم اندازه‌های مختلف را امتحان کند.

ژست ایستاده و آرام

یک ژست راحت برای عکاسی دخترانه استفاده از حالت ایستاده و تکیه داده بر دیوار است. این ژست تنها برای حمایت از کمر مدل است که آسیب نبیند. همچنین با کمک دیوار بتواند بر روی پاهای خود بایستد.

استفاده از ژست s قوس

توجه داشته باشید، که در عکاسی دخترانه انجام تنظیمات کامل قد کاری سخت و دشوار است. این ژست تنها برای انواع اندام‌های باریک و ورزشی مناسب است. با این حال، دستور العمل آن بسیار راحت و ساده است. در این حالت بدن را به صورت اس انگلیسی قوس قرار دهید و باید دست‌ها را کمی شکل نگه داشت. البته وزن بدن باید بر روی یک پا باشد. در بیشتر موارد بهترین عکس ها، ساده ترین عکس‌ها می‌باشند. برای این منظور مدل برای حمایت از بدن خود تنها بر روی یک پا می‌ایستد و بدن خود را به شکل s خمیده می‌کند.

یک ژست نفیس برای مدل‌های باریک اندام و ورزشی

یک ژست ساده و مطلوب برای انواع مدل‌های باریک اندام و ورزشی تغییر مداوم بدن است. البته در این ژست نیاز به تغییرات زیادی نیست. اما برای پیدا کردن بهترین حال، باید مدل دست‌های خود را به آرامی حرکت داده و به صورت مداوم بدن خود را به طرفین بپیچاند. وقتی حالتی را خوب دیدید، می‌توانید از مدل بخواهید که به این صورت بایستد و عکس برداری کنید. این حالت را برای یک مجموعه کامل تکرار کنید.

یک ژست عاشقانه و ظریف

این ژست با استفاده از هر گونه پارچه‌ای و حتی پرده امکان پذیر است. در این ژست نیازی نیست که حتما پشت مدل برهنه و لخت باشد. با این حال، لخته بودن پشت شانه‌های مدل می‌تواند عکاسی را بسیار زیباتر و جذاب تر کند.

یک ژست خوب برای شروع

این ژست برای شروع بسیار خوب است و همچنین مدل را لاغرتر نشان می‌دهد. در این ژست مدل باید فک‌اش را به جلو خم کند و کمی آن را کج نماید. در عین حال شانه هایش را بالا بکشد. توجه داشته باشید، که شانه‌ها نباید زیاد بالا کشیده شوند. اما فاصله کمی باید بین چانه و شانه وجود داشته باشد.

استفاده از یک دیوار

استفاده از دیوار و یا برخی از اشیا برای عکس برداری می‌تواند روشی بسیار زیبا در یک عکاسی پرتره باشد. در این ژست مدل باید با آرامی و با دستان خود سطح عمودی را لمس کند.

نشان دادن حرکت موها

اگر مدل عکاسی دارای موهای بلندی است. در این صورت سعی کنید، که حرکت آنها را نشان دهد. از مدل خود بخواهید که سرش را بچرخاند تا به حالت مناسب برسد و بتواند موهای خود را حرکت دهد. در این شرایط ممکن است، بخواهید با سرعت بیشتر شاتر دوربین را آزمایش کنید تا از تاری و یا ضعف حرکت استفاده کنید. این گونه عکس‌ها معمولا بسیار مثبت و با ارزش هستند.

استفاده از نیمکت و یا رخت خواب

از دیگر ژست عکاسی دخترانه استفاده از نیمکت و یا رختخواب است. در این ژست مدل بر روی نیمکت و یا رختخواب می‌نشیند. برای این که این ژست عکاسی را عمیق تر و بهتر کنید، می‌توانید از یک فنجان قهوه استفاده کنید و مدل آن را در دست خود نگه دارد.

یک ژست زیبا و دنج

استفاده از این ژست برای فضاهای داخل سالن مناسب است. در این ژست عکاسی دخترانه مدل بر روی یک نیمکت می‌نشیند.

ژست نشستن بر روی زمین

این ژست هم بسیار زیبا به نظر می‌رسد. در این ژست مدل هر از گاهی بر روی زمین می‌نشیند. از زوایای مختلف می‌توان عکاسی کرد. به تدریج خود را از مدل دور کنید و یا ارتفاع عکس برداری را تغییر دهید. از این ژست برای عکس‌های رسمی تر هم می‌توانید استفاده کنید.

توجه به زبان بدن (body language)

بر اساس برخی از قوانین محبوب و رایج در مورد زبان بدن، عبور دوربین از بازوها و پاها به معنای عبور از موانع است. حتی اگر این طرز فکر را ما درست محسوب کنیم، باز به معنی این که آنها صحیح نیستند، نمی‌باشد. می‌توانید از نماهای مختلف از بازوها و پاها عکس برداری کنید.

موقعیت دست ها

همیشه مدل نیاز دارد، که دست‌های خود را در جایی قرار دهد. گذاشتن آنها در کنار هم بسیار خوب است. در مورد پاها هم این امر صادق است. البته بدون اغراق باید گفت که یک پا وزن را پشتیبانی می‌کند.

گذاشتن دست‌ها در جیب

ژست دیگر که برای عکاسی می‌توانید از آنها استفاده کنید، گذاشتن دست‌ها در جیب‌های جانبی است. این ژست برای شروع عکاسی نیز می‌تواند، مناسب باشد.

آهسته راه رفتن

این ژست، یک ژست عکاسی بسیار خوب و ایده آل برای تابستان است. از مدل خود بخواهید که کفش هایش را در آورد و آهسته قدم بزند. در حین عکس گرفتن می‌توانید از زوایه‌های مختلف عکاسی کنید.

دست‌ها در پشت

از دیگر ژست‌های خوب برای عکاسی دخترانه گذاشتن دست‌ها در پشت است. این ژست اگر چه کمی غیر معمول است، ولی بسیار زیباست. در این روش مدل می‌تواند به دیوار تکیه کند و برای ایستادن از آن کمک بگیرید.

ژست آسان و زیبا برای یک پرتره رسمی

در این ژست عکاسی دخترانه مدل باید کمی به پهلو بچرخد و سرش را کمی به پایین و به سمت دوربین بچرخاند.

قرار دادن دست‌ها بر روی کمر

قرار دادن دست‌ها بر روی کمر هم یک ژست بسیار زیبا و فتوژنتیک به وجود می‌آورد. این ژست برای عکس‌های نیمه تنه و تمام قد بسیار مناسب است.

استفاده از مبلمان و اشیای دیگر

در این ژست عکاسی در صورت وجود می‌تواند از مبلمان و یا اشیای مشابه آن برای حمایت از بدن استفاده کرد. این ژست برای عکاسی رسمی بسیار مفید است. همچنین نشستن بر روی یک جسم می‌تواند برای عکاسی بسیار مفید باشد. این ژست در داخل شهر و یا در خارج از منزل می‌تواند، خوب باشد.

استفاده از تنظیمات مناسب

در این ژست عکاسی مدل در برابر برخی نرده‌ها و یا پل و اجسام مشابهی می‌ایستد. در این ژست شات‌های با دیافراگم بزرگ می‌تواند به راحتی عکس‌های عالی با پس زمینه زیبا را به ارمغان بیاورد.

جمع بندی

در نهایت باید گفت که ژست عکاسی دخترانه به حالت‌ها و شرایط مختلفی وجود دارد. عکاسان و همچنین افرادی که عاشق عکاسی هستند، می‌توانند با الگو گرفتن از این ژست ها، عکس‌های منحصر به فرد و بی نظیری را ثبت کنند. بنابراین تنها کافیست، که این مطلب را به دقت بخوانید و ژست‌های مورد علاقه و محبوب خود را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام به عکس برداری کنید.

منابع: + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا