آموزشی

ژست عکاسی مردانه: 45 ایده و تکنیک ساده‌ای که حرفه‌ای‌ها می‌دانند!

ژست عکاسی مردانه
۸+

بسیاری از آقایان در زمان عکس گرفتن راحت نیستند. به ویژه استفاده از انواع ژست‌های مختلف عکاسی برایشان دشوار است. بنابراین عکس گرفتن برای اکثر مردانی که می‌خواهند به مناسبت‌های مختلف عکس داشته باشند، تا حدودی دشوار است. ولی با این حال، هستند آقایانی که عاشق عکاسی و عکس گرفتن می‌باشند. برای ژست عکاسی مردانه ایده‌های زیادی وجود دارد. از این ژست‌ها می‌تواند در عکاسی‌های مختلف استفاده کرد. با استفاده از این ۴۵ ژست عکاسی مردانه می‌توانید تا حدودی در عکاسی راحت باشید.

فهرست عناوین این مطلب

عکاسی مردانه

همیشه یک ایده خوب برای عکاسی و حفظ آرامش در زمان عکس گرفتن صحبت کردن در مورد نحوه عکاسی و ژست‌های آن است. با آگاهی داشتن از نوع عکاسی و کارهایی که باید انجام شود، می‌توان تا حدود زیادی عکاسی را راحت تر نمود. بنابراین با دانستن نحوه کار و آگاهی از کارهایی که باید انجام دهید، می‌توانید نتیجه بهتری به دست آورید و آرامش خود را در زمان عکاسی حفظ کنید. از جمله ژست‌های مطرح و ساده عکاسی مردانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- ژست پرتره

یکی از ژست‌های بسیار آسان و راحت برای مردان، ژست پرتره است. در این ژست دست‌ها را در بالا تنه و به صورت صلیب نگه داشته می‌شود. در این ژست عکاسی باید مراقبت دو چیز بود: در درجه اول شانه‌های خود را کمی به عقب بکشید و در درجه دوم ماهیچه‌های شکم را در حالت تعادل نگه دارید.

بیشتر بخوانید: ژست عکاسی دخترانه / ایده عکس گروهیژست عکاسی کودک / ایده عکاسی عاشقانه 

۲- ژست دست به سینه

در این ژست از عکاسی از مردان که دست‌ها در سینه قرار دارد، عکاسی برای تمام قد مفید است. در این ژست باید از مدل بخواهید که یک پایش را جلوی پای دیگرش قرار دهد. با این حال، باید مطمئن باشید، که وزن بدن به صورت برابر بر روی هر دو پا قرار نگیرید. چرا که در غیر این صورت، فردی بی دست و پایی به نظر خواهید دید.

۳- گرفتن بازوی یک دست

از دیگر ژست‌های عکاسی مردانه، گرفتن بازوی یکی از دست‌ها با دست دیگر است. این ژست حالت تغییرات یافته ژست قبلی است. این حالت با یک شات متوسط و یا نزدیک می‌تواند یک ژست کلاسیک محسوب شود.

بیشتر بخوانید: ایده عکاسی عاشقانه با پوزیشن‌های حرفه‌ای

۴- گذاشتن دست‌ها بر روی کمر

یکی از سوالات و موضوعاتی که در ژست عکاسی مردانه توجه‌ها را جلب می‌کند، محل قرارگیری دست هاست. بسیاری این سوال را مکرر می‌پرسند، که دست‌ها را باید در کجا قرار گیرد. برای این سوال راه حل‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد. چهار محل برای قرار دادن دست‌ها در عکاسی مردانه وجود دارد. می‌توانید یکی از آنها و یا ترکیبی از آن‌ها را انتخاب کنید. حالت اول، قرار دادن دست‌ها در کنار و پهلو است.

حالت دوم، گذاشتن دست‌ها در پشت و بر روی باسن است. حالت سوم گذاشتن دست‌ها در داخل جیب و حالت چهارم گذاشتن هر دو دست بر روی سینه است. علاوه بر این دست‌ها همیشه باید شل باشد. به این معنی که فشار عضلانی در دست‌ها نباید باشد. مگر این که در حال بدنسازی عکاسی کنید.

۵- ایستاده به صورت قائم

یک ژست خوب در عکاسی مردانه ایستاده به صورت قائم است. بسیاری از مردان با قرار دادن دست هایشان در موقعیت‌های متفاوت مشکل دارند. در حالی که در این ژست مردان به راحتی می‌توانند دست‌های خود را در داخل جیب بگذارند و به حالت طبیعی عکس برداری کنند.

۶- یک تغییر جزئی در ژست قبلی

این ژست عکاسی هم همانند ژست قبلی است با این تفاوت که تغییرات کوچک و جزئی در آن ایجاد شده است. در این حالت می‌توانید، تکه‌های از لباس را بر روی شانه بگذارید و یا تنها یک انگشت را در جیب قرار دهید و همچنین پاهای خود را به صورت متقاطع قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش عکاسی به کودکان با ۱۲ نکته ساده و جذاب!

۷- ژست نشسته

یکی از ژست‌های محبوب در ژست عکاسی مردانه استفاده از حالت نشسته است. در این حال، دست‌ها بر روی مچ پا و یا بر روی یک زانو قرار می‌گیرد. حالت مدل بسیار آرام و طبیعی به نظر می‌رسد. در این حالت شات را باید از کمی بالاتر بگیرید.

۸- لم دادن به دیوار

تکیه دادن به دیوار و عکاسی تنها یکی از ژست هایی است که به این صورت می‌توان انجام داد. این ژست عکاسی هم بسیار جالب و مناسب است. در این حالت، مدل به دیوار تکیه می‌دهد و بر اساس زوایایی مختلف می‌توان عکاسی کرد.

۹- تکیه به دیوار

این ژست هم شبیه ژست قبلی است. ولی این تفاوت را دارد، که در این روش از پهلو به دیوار تکیه داده می‌شود. این حالت برای عکس برداری‌های رسمی و غیر رسمی مناسب است.

۱۰- یک ژست بسیار راحت برای پرتره‌های رسمی

برای مواقع رسمی می‌توانید از این ژست استفاده کنید. در این حالت می‌توان از کتاب، لپ تاپ و یا دیگر ابزارها استفاده کنید و آنها را در دست خود نگه دارید. البته استفاده از ابزارهایی که نشان دهنده شغل است، توصیه می‌شود.

۱۱- ژست رسمی به حالت نشسته

بر اساس یک عقیده مشهور، دیدن تصاویر مردانی که بر روی یک میز نشسته اند، کاملا جذاب است. البته بر اساس پرتره‌ها این ژست می‌تواند رسمی و یا غیر رسمی باشد.

۱۲- یک ژست رسمی با میز

یکی از ژست‌های رسمی عکاسی مردانه استفاده از میز برای نشستن است. از این روش می‌توان برای نشان دادن شغل و حرفه افراد که در پست میزکاری خود قرار دارند استفاده کرد. همچنین می‌تواند از علائم مختلف به این منظور استفاده نمود.

۱۳- یک تغییر کوچک در ژست قبلی

در این ژست می‌توانید با ایجاد یک تغییر جزئی در ژست قبلی به عکسبرداری بپردازید. این ژست هم برای پرتره‌های رسمی بسیار مناسب است.

۱۴- نشان دادن محیط کاری

از جمله ژست‌های عکاسی مردانه که برای نشان دادن محیط کار و از بین بردن مسافت می‌توان استفاده کرد، این حالت است. در این حالت از یک شی به عنوان پس زمینه عکاسی استفاده کنید. مانند استفاده از میز کار که مربوط به فرد است. در این صورت باید کمی از عقب عکس بگیرید. این عکس رسمی و جذب کننده خواهد بود.

۱۵- ژست تکیه با آرنج به میز

از دیگر ژست‌های خوب در عکاسی مردانه استفاده از حالتی است که مردان با آرنج خود بر روی میز تکیه کرده اند. در این حالت هم می‌توانید از وسایل مرتبط با کار و شغل در روی میز استفاده کنید تا عکس به موضوع حرفه و شغل نزدیک باشد.

۱۶- استفاده از صندلی

در عکاسی مردانه می‌توانید از صندلی به عنوان یک تکیه گاه استفاده کنید. این حالت می‌تواند یک پرتره جذاب و جالب را نشان دهد. استفاده از این ژست برای افراد خلاق در محیط کاری مناسب است.

۱۷- نشستن بر روی صندلی

از دیگر حالت‌ها در ژست عکاسی مردانه استفاده از حالت نشستن بر روی صندلی است. در این حالت به صورت راحت و ریلکس بر روی صندلی نشسته می‌شود. این حالت هم برای عکاسی رسمی و شرکتی مناسب است.

۱۸- نشستن بر روی زمین

این ژست عکاسی مردانه بسیار آسان و راحت است. در این حالت، مدل به صورت راحت بر روی زمین می‌نشیند و عکاس می‌تواند از زوایای مختلف عکسبرداری کند.

۱۹- نشستن بر روی زمین در فضای باز

این نوع از حالت عکاسی مردانه هم مانند ژست قبلی است. با این حال، این ژست برای فضای بیرون مناسب است.

۲۰- نشستن بر روی زمین و گرفتن زانوها

نوعی دیگری از ژست‌های عکاسی مردانه در حالت نشستن بر روی زمین به صورت نیم رخ و گرفتن زانوها است. به عبارتی بغل کردن زانوهاست.

۲۱- ژست غیر رسمی

این ژست یک حالت غیر رسمی است که مدل بر روی زمین می‌نشیند و به دیوار تکیه می‌کند. این ژست عکاسی مردانه غیر رسمی است.

۲۲- ژست با حالت طبیعی

در نهایت اجازه دهید، که مدل با شخصیت اصلی خود در عکاسی قرار گیرد. در این حالت، مدل دست‌های خود را در زیر چانه خود قرار می‌دهد. از این حالت از این که سر تغییر کند، نترسید. این ژست عکاسی سبب می‌شود، که مدل بسیار خوب و جذاب به نظر برسد.

۲۳- عکاسی از پهلو

یکی از ژست‌های عالی برای عکاسی مردانه استفاده از زوایه پهلو است. در این حالت، مدل به صورت نیم رخ به دوربین نگاه می‌کند و شات عکاسی در حالی که چهره نیم رخ است از مدل عکس برداری می‌کند.

۲۴- تغییر کمی در زوایه ژست قبلی

می توان با ایجاد کمی تغییرات در ژست قبلی به مدل دیگری از عکاسی مردانه دست یافت. در این حالت، مدل سر خود را در حالی که به صورت نیم رخ به دوربین نگاه می‌کند کمی به پایین می‌اندازند.

۲۵- ژست نشسته

یکی از ژست‌های محبوب در عکاسی مردانه استفاده از حالت نشسته است. در این حال، مدل یکی از دست‌های خود را زیر چانه قرار می‌دهد و به صورت نیم رخ به دوربین نگاه می‌کند.

۲۶- حالت نشسته و خم به جلو

از دیگر ژست عکاسی مردانه به صورت نشسته، خم شدن به جلو است. در این حالت، مدل در حالی که نشسته است، دست‌های خود را بر روی زانو می‌گذارد و به جلو خم می‌شود.

۲۷- ایستاده و دست‌ها در کمر

این حالت بیشتر یاد آور ژست‌های عکاسی گاوچران‌های آمریکایی است. در این حالت عکاسی مدل به صورت صاف می‌ایستد و هر دو دست خود را بر روی پهلوهای خود می‌گذارد. این ژست کمی آرام تر به نظر می‌رسد.

۲۸- ایستاده و یک دست در کمر

از دیگر حالت‌های عکاسی مردانه این است که مدل به صورت ایستاده جلو دوربین قرار می‌گیرد. در این ژست مدل یکی از دست‌های خود را بر روی کمر قرار می‌دهد و در حالی که سنگینی بدن خود را بر روی یکی از پاها انداخته است، عکس گرفته می‌شود. در این حال، یکی از دست‌ها در آویزان است.

۲۹- یک دست در جیب و دست دیگر بر روی بالای شکم

این ژست اگر چه مشابه ژست قبلی است. ولی با این حال، برخی تفاوت‌های جریی دارد. در این حالت، مدل یکی از دست‌های خود را در داخل جیب می‌گذارد و دست دیگر به صورت مشت کرده در جلوی بدن و مقابل شکم قرار می‌دهد.

۳۰- دست در پشت گردن

در این حالت، که مناسب برای عکاسی از نزدیک و برای نیم تنه بالایی است، مدل به دوربین نزدیک است و یکی از دست‌های خود را بر پشت گردن خود می‌گذارد.

۳۱- ژست نشستن و یا تکیه دادن

در این ژست مدل بر روی یک میز می‌نشیند و یا به دیوار تکیه می‌کند. این حالت، یکی از بهترین ژست‌ها برای عکاسی است.

۳۲- تکیه به یک میز و گذاشتن دست‌ها بر روی بازو

در این حالت، مدل بر روی یک صندلی می‌نشیند و با آرنج‌های خود به میز جلو تکیه می‌کند. در این حالت باید دست‌ها بازوی دست دیگر را بگیرید و مدل در حال که تکیه به میز دارد، عکس گرفته شود.

۳۳- قاب کردن صورت

در این حالت هم در حالی که مدل به یک میز تکیه داده است، دست‌های خود را به صورتی قرار می‌دهد، که چهره را قاب کند. در این ژست یکی از دست‌ها بر روی شانه مقابل و دیگری بر روی شانه به صورتی که کف دست به سمت دوربین باشد و انگشت‌ها بسته باشد، قرار می‌دهد.

۳۴- گرفتن موها

این ژست، یکی از بهترین و اصلی ترین ژست هاست. در این حالت مدل آرنج خود را بر روی زانو قرار می‌دهد و انگشت‌های دستش را در لای موهای خود قرار می‌دهد. دست دیگر در بین زانو و آرنج مانند تصویر قرار می‌گیرد.

۳۵- نشسته مستقیم به دوربین

یکی دیگر از ژست‌های عکاسی مردانه به صورت نشسته به صورت مستقیم است. در این حالت مدل به صورت مستقیم جلوی دوربین می‌نشیند. در حالی که یک دستش را زیر چانه قرار داده است، دست دیگر را بر روی میز می‌گذارد.

۳۶- تغییر موقعیت دست ها

این ژست هم مشابه ژست قبلی است، با این تفاوت که موقعیت قرار گرفتن دست‌ها فرق می‌کند.

۳۷- گذاشتن یکی از دست‌ها زیر چانه

این حالت هم یکی از بهترین ژست‌های عکاسی مردانه به صورت نشسته است. در این حالت، مدل مسقیم به دوربین نگاه می‌کند و یکی از دست‌های خود را زیر چانه قرار می‌دهد.

۳۸- حلقه کردن دست‌ها بر روی سر

یک ژست عالی با بالا بردن دست‌ها و حلقه کردن آن‌ها بر روی سر است. این ژست می‌توان یک عکس زیبا و جذاب را به وجود آورد.

۳۹- عکاسی تمام قد

این گونه عکس ها، بسیار مناسب برای عکاسی از کل بدن است. در این حالت می‌توان از تمام بدن عکاسی نمود.

۴۰- نگاه کردن به دوربین

به جای این که مدل به اطراف نگاه کند، بهتر است به دوربین نگاه نماید. با کردن کردن مستقیم به لنز دوربین می‌توان یک عکس زیبا و جذاب به دست آورد.

۴۱ – گذاشتن دست‌ها در جیب

در این حالت، سعی می‌شود، که مدل دست‌های خود را در داخل جیب خود قرار دهد.

۴۲- تکیه دادن

می توانید در محیط اطراف استفاده کنید. برای نمونه تکیه کردن به دیوار بهترین ژست را به وجود می‌آورد.

۴۳- نشستن بر روی زمین

بر روی زمین بنشینید. این موقعیت حالت برای افرادی که توانایی درست و بهتر نگه داشتن پاهای خود را ندارند، بهترین ژست است.

۴۴- نشسته و تکیه بر زمین

این موقعیت هم به صورت نشسته است. با این تفاوت که مدل به زمین تکیه می‌کند.

۴۵- یک ژست آرام و دنج

این حالت نشان دهنده یک ژست آرام و دنج است. در این حالت مدل به ارامی بر روی زمین می‌نشنید و بر روی آرنج خود تکیه می‌نماید.

جمع بندی

اکثریت مردان در زمان عکس گرفتن راحت نیستند. حتی بسیاری از آقایان از عکس گرفتن خوششان نمی‌آید. ولی با این حال، عکس گرفتن کاری اجتناب ناپذیر است و بسیاری از ما در حالات و شرایط مختلف نیاز به عکاسی داریم. برای راحتی در زمان عکاسی بهترین روش، آگاهی از نحوه عکاسی و ژست عکاسی مردانه است. به این صورت می‌توان تا حدودی آرامش خود را در زمان عکاسی به دست آورد.

برای ژست عکاسی مردانه حالت‌های مختلفی وجود دارد. با استفاده از انواع این حالت‌ها می‌توان عکس‌های بسیار زیبا و جذابی را به دست آورد. ژست هایی که در این مطلب معرفی شدن، از جمله ژست‌های محبوب و زیبای عکاسی مردانه هستند.

منبع + + +

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا