گجت‌ها

کالبد شکافی کامل! چرا شارژ تلفن همراه با پورت USB اتومبیل اینقدر طول میکشد؟

شارژ تلفن همراه در خودرو
۰

تا به حال تلفن همراه خود را با پورت USB اتومبیلتان شارژ کرده اید؟ اگر جوابتان “بله” است، حتماً متوجه شده اید که مدت زمان زیادی طول میکشد تا گوشی شما شارژ شود.

به نظر شما دلیل این طولانی شدن چیست؟

در ادامه به دلایل این موضوع میپردازیم. (لازم به ذکر است که پورت های USB استفاده شده برای نوشتن این مقاله، همگی مربوط به خودروی Mazda 3 2015 بوده است.)

شارژ تلفن همراه در خودرو

شارژ تلفن همراه در خودرو

میشود گفت استفاده از پورت USB اتومبیل برای شارژ تلفن همراه تصمیمی بیهوده است. کافی است به این موضوع توجه کنید که: با اینکه زمان زیادی را برای شارژ صرف میکنید، باتری شما خیلی زود خالی میشود. اگر هنگام شارژ در حال استفاده از GPS نیز باشید، مقدار زمان مورد نظر کمتر از پیش هم خواهد شد. به گفته شرکت Ventev که در زمینه تولید لوازم جانبی تلفن همراه فعالیت میکند، پورت USB اتومبیل هرگز نیاز کاربر را به منظور شارژ تلفن همراه تأمین نخواهد کرد.

“اگرچه پورت USB اتومبیل مفید به نظر میرسد، اما اغلب کارایی خاصی را ندارد. این پورت ها اغلب بسیار کند عمل کرده که سبب آسیب باتری تلفن همراه خواهند شد.”

شرکت های تولید کننده اتومبیل در حال اضافه کردن پورت های قدرتمندتر به محصولات تولیدی خود هستند. اما به اعتقاد Ventev این شرکت ها قدم چندان بزرگی را در این مورد بر نداشته اند: “در حال حاضر، تنها پورت با کیفیتی که قادر است تلفن همراه شما را به خوبی و با سرعت تمام شارژ کند را فقط در خودروی لوکس آکورا هوندا شاهد هستیم.”

شارژ تلفن همراه در خودرو

شارژ تلفن همراه در خودرو

طبق بررسی های انجام شده مشخص شده است که این پورت ها، خروجی ضعیف ۰٫۵ آمپر را داشته که تنها برای پخش موسیقی های موجود در فلش USB کافی است. اگر شما گوشی آیفون خود را به پورت مزدا۳ متصل کرده و اقدام به شارژ گوشی کنید، در بهترین حالت موفق خواهید شد که مقدار شارژ فعلی گوشی را حفظ نمایید. اما اگر تصمیم به استفاده از سیستم ناوبری کنید، نه تنها باتری شما شارژ نمیشود، بلکه با سرعت بیشتری تخلیه خواهد شد!

متیو والبوئنا مهندس شرکت مزدا ادعا میکند:” پورت های USB مزدا۳ از نوع USB 2.0 بوده که قدرت خروجی هر کدام ۵۰۰ میلی آمپر است. همچنین هنگام اتصال آیفون به این پورت ها قدرت خروجی به ۱ میلی آمپر نیز میرسد که دقیقاً همان چیزی است که برای شارژ آیفون کافی است.”

همچنین ادامه میدهد: “این پورتها به اندازه ای قدرت دارند که گوشی گالکسی اس۸ را در حالت استندبای شارژ کنند. اما اگر اقدام به استفاده از ناوبری، بلوتوث، تماس و… بر روی این گوشی کنید، این پورت ها نیروی کافی برای شارژ را نخواهند داشت.”

شارژ تلفن همراه در خودرو

شارژ تلفن همراه در خودرو

صرف نظر از اینکه مهندسان مزدا چه فکر میکنند، خودروی مزدا۳ استفاده شده توسط ما، قادر به شارژ تلفن همراه حتی در حالت استندبای نیز نبود.

مشکل اینجاست که مزدا و دیگر شرکت های خودروسازی ویژگی هایی را دنبال میکنند که مربوط به سال ۲۰۰۰ بوده و به وضوح برای تأمین نیازهای امروزی کافی نیست. به عنوان مثال: استفاده از USB 2.0 که تکنولوژی آن به سالها پیش بر میگردد. حتی تکنولوژی USB 3.0 که امروزه به کرات نام آن را میشنویم مربوط به سال ۲۰۰۸ است.

با توجه به این نکات، باید امیدوار باشیم که شرکت های خودروسازی، پورت جداگانه مربوط به شارژ گوشی را هر چه زودتر در خودروهای تولید شده توسط خود قرار دهند.

در حال حاضر، یکی از راه حل های موجود را میشود استفاده از شارژ بیسیم دانست که البته همه گوشی ها از آن پشتیبانی نمیکنند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا