دانستنی‌های سلامتی

خواص جلبک کلرلا : کاهش کلسترول و قند و سم زدایی رادیواکتیویته، شیمی درمانی

خواص جلبک کلرلا
۴+

خواص جلبک کلرلا جلبک تک سلولی سم زدایی رادیواکتیویته، شیمی درمانی، کاهش کلسترول و قند است. جلبک تک سلولی سبز رنگ ساکن آب های شیرین تایوان و ژاپن به نام کلورلا (Chlorella) که حالا شهرت جهانی یافته و در بیشتر نقاط جهان از جمله ایران پرورش داده می شود. این ماده سرشار از فیتونوترینت (Phytonutrients) فواید زیادی برای بدن مثل تنظیم عملکرد هورمون ها، سلامت قلب، کاهش فشار خون، کاهش کلسترول، و سم زدایی دارد. آن را چه در نوشیدنی های میوه ای مثل اسموتی یا غذا یا قرص مکمل میل کنید می توانید از خواص جلبک کلرلا برای سم زدایی بدن بهره گیرید. امروز در نت نوشت  شش مورد از خواص جلبک کلرلا در کاهش کلسترول و قند و سایر بیماری ها را بررسی می کنیم.

بیشتر بخوانید: راه های کاهش کلسترول خون با دارو و بدون استفاده از داروهای خطرناک

خواص جلبک کلرلا

  • دفع سم فلزات سنگین

هر روز با نفس کشیدن آن هم در شهرهای بزرگ به دلیل آلودگی هوا مقداری از سم فلزات سنگین مثل  روی،جیوه، آلومینیوم یا سرب وارد بدن مان می شود. آب های لوله کشی هم ما را بی نصیب از این فلزات سنگین نمی گذارد. با استفاده از خواص جلبک کلرلا می توانیم مانع از ته نشین شدن این فلزات در اعضای بدن و جذب آن ها توسط بافت ها شویم و به راحتی بدن را سم زدایی کنیم.

  • تقویت دستگاه ایمنی

محققان دانشگاه یون سی (Yonsei) سئول در کره جنوبی مشاهده کردند افرادی که کلرلا را به عنوان مکمل غذایی دریافت می کردند سیستم ایمنی قوی تری داشتند.

  • برطرف کردن اثرات شیمی درمانی و پرتودرمانی (رادیواکتیویته)

    خواص جلبک کلرلا

امروزه یکی از روش های درمانی انواع سرطان ها شیمی درمانی و پرتودرمانی است. کلورلا به دلیل داشتن کلروفیل فراوان باعث می شود تا بدن عوارض جانبی از شیمی درمانی و پرتو درمانی را بهتر تحمل و دفع نماید. خواص جلبک کلرلا همچنین در برابر اشعه ماورا بنفش از بدن ما محافظت می کند.

  • کاهش وزن

یکی از معضلات یا بهتر بگوییم بیماری قرن اخیر چاقی است. محققان متوجه شده اند کلرلا به دلیل منظم کردن ترشح هورمون های بدن، سوخت وساز سلولی بهتر و افزایش سطح انرژی یکی از روش های خوب گیاهی برای کاهش وزن است.

  • مبارزه با سرطان

مطالعات درباره خواص جلبک کلرلا نشان داده است کلرلا به طرق مختلفی با سلول های سرطانی می جنگد. تقویت دستگاه ایمنی بدن، قدرت دفع  سموم و تقویت سلول های تی (T) از روش هایی است که کلرلا قادر است هر آن چه را که عامل بروز سرطان است نابود کند. در واقع این جلبک سبز قبل از آن که سلول های سرطانی بتوانند به صورت توده کنار هم جمع شوند از همان ابتدای کار نابودشان می کند.

  • کاهش کلسترول و قند

با بررسی خواص جلبک کلرلا و تاثیر کلرلا در خون، دانشمندان محقق دریافتند این جلبک تک سلولی باعث ترشح بهتر انسولین برای کنترل قند خون و کاهش چربی های مضر بدن مثل کلسترول می شود.

اثرات جانبی

هر چند خواص جلبک کلرلا زیاد است اما برخی عوارض جانبی هم در اثر مصرف آن وجود دارد. بعضی از اثرات جانبی کلرلا عبارت است از : تورم زبان یا صورت، حساس شدن به نور آفتاب، آکنه، خستگی، سردرد، سرگیجه و دل به هم خوردگی. به همین دلیل در صورتی که سابقه حساسیت دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید قبل از تصمیم به مصرف از این مکمل گیاهی حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

منبع:

Dr. Axe
NCBI
Journal of Medicinal Food
NCBI
NCBI

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا