رپرتاژ آگهی

کتاب هایی جذاب درباره تاریخ و سیاست آمریکا

۰

آمریکا طی سال‌های اخیر دوران پر تلاطمی را از سر گذرانده و اتفاقات عجیبی را سپری کرده است. اگر به تاریخ و سیاست این کشور علاقمند هستید و دوست دارید از خلال زندگی‌نامه‌های افراد مطرح، رمان یا حتی کتاب‌های جامعه شناسی اطلاعات‌تان را درباره این کشور بالا ببرید، پنج کتاب معرفی شده در این مقاله را از دست ندهید.

برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید.

  1. حقایقی که باید گفت

یکی از پر سر و صداترین اخبار جهان طی روزهای پایانی ۲۰۲۰ نه فقط ریاست جمهوری جو بایدن؛ بلکه زنی بود که معاون او شد: کامالا هریس. کامالا هریس اولین زن معاون رئیس جمهور است که سیاه پوست هم هست؛ آن هم در شرایطی که آمریکا طی دوران ریاست جمهوری ترامپ روزهایی پر از نژاد پرستی و ظلم و جنایت را تجربه کرد.

کتاب جذاب کامالا هریس از خاطرات سیاسی

کامالا هریس از مادری هندی و پدری جامائیکایی به دنیا آمد. او پیش از نایل شدن به مقام معاون رئیس جمهور، دادستان کل کالیفرنیا و سناتور کنگره بود. طی این دوران کاری اقدامات سازنده او نقش مهمی در شناساندن این زن به عنوان فردی روشنفکر و منطقی ایفا کرد تا اینکه سرانجام با انتخاب بایدن نقش هریس هم بیش از گذشته به چشم آمد.

کتاب  حقایقی که باید گفت، که نشر نون ترجمه و انتشار آن را در ایران انجام داده است، سرگذشت کامالا هریس از کودکی تا کنون وی است که به قلم خودش به رشته  تحریر در آمده است و به یکی از کتاب‌های بسیار موفق و پرفروش تبدیل شده است. در این کتاب حقایق بی‌پرده‌ای درباره جامعه امروزی آمریکا خواهید خواند که شوکه‌کننده خواهد بود. نثر کتاب «حقایقی که باید گفت» بسیار روان و گیراست و بسیاری آن را یکی از ویژگی‌های مثبت کتاب می‌دانند. اگر دوست دارید با اولین زن معاون رئیس جمهور تاریخ آمریکا آشنا شوید، خواندن کتاب حقایقی که باید گفت را از دست ندهید.

  1. خبر خوان

گاهی وقت‌ها بعضی نویسنده‌ها تصمیم می‌گیرند تاریخ را لا به لای یک داستان هیجان انگیز بیاورند که شاید شخصیت‌های آن واقعی نباشند؛ اما به واقعی بودن شرایط و جو زمان‌شان نباید شک کرد. داستان خواندنی «خبر خوان» کار یکی از همین نویسنده‌ها به نام پولت جایلز است.

کتاب صوتی خبر خوان زندگینامه سیاستمدار ایرانی

جایلز در این کتاب شخصیتی به نام کاپیتان جفرسون خلق کرده که یک پیرمرد سالخورده است و بعد از اینکه در خلال جنگ داخلی آمریکا کارش را از دست می‌دهد، به خبر خوانی برای اهالی بی‌سواد شمال تگزاس رو می‌آورد و هر روز اخبار مختلف را به گوش آن‌ها می‌رساند. ماجرای کاپیتان جفرسون زمانی به مرحله هیجان می‌رسد که قرار می‌شود به عنوان یک ماموریت، دختربچه‌ای را از شمال تگزاس به جنوب این ایالت منتقل کند؛ آن هم از خلال راه‌هایی که بعد از شرایط جنگ داخلی بسیار آشفته و ناامن هستند. داستان خبر خوان در حین پیش بردن این ماجرا روایت‌هایی از تاریخ آمریکا در دوران جنگ‌های داخلی هم بیان می‌کند که رویکرد خوبی به خواننده خواهد داد. اخیرا نسخه کتاب صوتی این اثر پولت جایلز با منتشر شده است و توانسته توجه زیادی به خودش جلب کند. خبر خوان این روزها با خوانش گیرای آتیلا پسیانی و ترجمه روان مهرداد وثوقی در دسترس علاقمندانی است که از شنیدن روایت‌های جذاب لذت می‌برند.

  1. شدن

طی سال‌های اخیر زنان رنگین پوست آمریکایی با تلاش‌های بسیار توانسته‌اند صدای‌شان را به گوش دنیا برسانند و به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنند؛ میشل اوباما، بانوی اول سابق آمریکا یکی از این زنان است که با نوشتن کتاب «شدن» توانست اطلاعات زیادی درباره شخصیت خود و همسرش و دنیای جدید آمریکا به خواننده‌هایش بدهد.

کتاب «شدن»، زندگی‌نامه میشل است که به قلم خودش به تحریر درآمده؛ این روایت از کودکی او و خانواده چهار نفره اما بسیار خونگرم او شروع می‌شود و به ورود او به کاخ سفید و اتفاقاتی که بعد از رئیس جمهور شدن همسرش برای زندگی فردی و اجتماعی آن‌ها می‌افتد، ادامه پیدا می‌کند. در این کتاب از دغدغه‌های فکری میشل اوباما درباره جامعه آمریکا و حقوق رنگین پوست‌ها خواهید خواند و شاهد روند آشنایی و ازدواج او با باراک اوباما و سپس تلاش‌های هر دوی آن‌ها برای رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری خواهید بود. این کتاب با بیان ساده و صمیمی میشل نوشته شده است و در آن خبری از ایده‌آل نشان دادن همه شرایط نیست. او به راحتی درباره نگرانی‌ها و ترس‌هایش و حتی اختلاف نظرهایی که با اوباما داشته می‌نویسد و تلاش می‌کند از مسیر روایت واقعی اتفاقات دور نشود.

  1. آمریکا

اگر علاقمند به فلسفه و پست مدرنیسم باشید، بعید است نام ژان بودریار، فیلسوف و نویسنده معروف پست مدرن را نشنیده باشید. یکی از جنجالی‌ترین آثاری که بودریار از خودش به جا گذاشت، کتاب «آمریکا» است. کتابی با رویکردهای خاص این جامعه شناس و فیلسوف فرانسوی که توانست نکات بهت آوری را درباره تاثیر رسانه‌ها بر جامعه آمریکایی افشا کند. بودریار در این کتاب ثابت می‌کند جامعه آمریکایی بعد از ورود رسانه‌های جمعی به شدت عوض شده و دیگر خبری از واقعیت در آن نیست. یکی از عناصر مهمی که او در کتاب «آمریکا» بررسی می‌کند، تاثیر سینما بر این جامعه است و نقشی که بر تغییر شکل واقعیت و وانمودگی آن ایفا می‌کند. کتاب آمریکا یکی از جذابترین کتاب‌های حیطه جامعه شناسی و فلسفه درباره فرهنگ این کشور است که خواندن آن به درک نکات بسیاری منجر خواهد شد.

  1. باراک اوباما

خانواده اوباما نه فقط از نظر سیاسی بلکه از نظر ساختار فرهنگی و اجتماعی‌شان هم همیشه توجه رسانه‌ها را به خودشان جلب کرده‌اند و باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور سابق، همسر میشل اوباما و پدر ساشا و مالیا معمولا در راس اخبار قرار گرفته است؛ اما اولین رئیس جمهور سیاهپوست تاریخ آمریکا چه سرگذشتی را از سر گذرانده است؟ کتاب زندگی نامه باراک اوباما، نوشته جون پرایس به بررسی اتفاقاتی پرداخته که از ابتدای زندگی باراک برای او پیش آمده و تا دوران ریاست جمهوری او ادامه داشته است. خواندن این کتاب در کنار کتاب «شدن»، نوشته میشل اوباما می‌تواند ابعاد جالبی از شخصیت اوباما را به خواننده نشان دهد و در عین به بررسی بخش‌هایی از سیاست آمریکا در دورانی تاریخی بپردازد که یک مرد رنگین پوست وارد کاخ سفید شد.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا