ارز دیجیتال

کداک ارز دیجیتال KodakCoin را برای عکاس‌ها معرفی کرد؛ قیمت سهام این شرکت ۶۰% افزایش یافت!

ارز دیجیتالی کداک KodakCoin

این شرکت ارز دیجیتال خود به نام “کداک کوین” (KodakCoin) را برای عکاسان راه اندازی کرده است. به محض اعلام این خبر، سهام کداک (KODK) روند صعودی به خود گرفت و به میزان ۶۰ درصد افزایش یافت.

۰

امروزه می بینیم شرکت های زیادی به سمت تکنولوژی بلاک چین و ارز دیجیتال کشیده می شوند. و این می تواند منطقی باشد. شرکت هایی که این کار را انجام می دهند، اندکی بعد سهامشان افزایش می یابد. یکی از آخرین شرکت هایی که این رویه را در پیش گرفته “کداک” می باشد. این شرکت ارز دیجیتال خود به نام “کداک کوین” (KodakCoin) را برای عکاسان راه اندازی کرده است. به محض اعلام این خبر، سهام کداک (KODK) روند صعودی به خود گرفت و به میزان ۶۰ درصد افزایش یافت.

نشان های “KodakCoin”، با حق مدیریت “KodakOne”، در پلت فرمی مبتنی بر بلاک چین اعمال می شوند. این پلت فرم ظاهرا یک دفترکار دیجیتال با حق مالکیت فرد را ایجاد می کند، که عکاسان می توانند از آن برای ثبت و صدور مجوز کارهای جدید و قدیمی بهره بگیرند. بنا بر اخبار رسانه ها، هم پلت فرم وهم ارز دیجیتال در اختیار عکاسان و آژانس ها قرار می گیرند تا کنترل بیشتری بر حق مدیریت تصاویر خود داشته باشند. کداک ارز دیجیتال را بر روی یک پلت فرم امن به خاطر یک راه اقتصادی جدید برای عکاسان، برای دریافت وجه و فروش کار خود، ایجاد کرده است.

جف کلارک، مدیر عامل شرکت کداک، در بیانیه مطبوعاتی اظهار کرد: “برای بسیاری که در صنعت تکنولوژی مشغول اند، بلاک چین و ارز دیجیتال ابزار های مفیدی به شمار می آیند، اما برای عکاسانی که مدت ها تلاش کرده اند تا کار خود و نحوه استفاده از آن را کنترل کنند، این ابزار ها، کلید حل معماهایی می شوند که زمانی قابل حل نبودند.” همانطور که قبلا نمونه فروش آثار هنری یا تصاویر از طریق تکنولوژی بلاکچین، در “CryptoKitties” (که توسط “اتریوم” یک ارز مبتنی بر شبکه بلاک چین اداره می شود)، مشاهده شده است. “CryptoKitties” یک کار هنری می باشد که توسط Guilherme Twardowski طراحی شده، که او یک گربه و خصوصیاتش را در یک بازی به تصویر کشیده است.

زمانی که کداک پلت فرم مبتنی بر بلاک چین و سکه مجازی خود را ارائه کرد خبر های خوشی دریافت کرد، اما معلوم نیست که چرا یک شرکت عکاسی نیاز به استفاده از بلاک چین برای دستیابی به اهداف خود دارد، در صورتیکه می توانست به جای آن از یک پلت فرم رسانه اجتماعی استفاده کند. به نظر می رسد که کداک، مانند بعضی از شرکت ها (چای و لوازم زینتی) که در ماه گذشته برای جلب توجه رسانه ها به طرف بلاک چین ها خیز برداشتند، سعی بر جمع آوری سرمایه از طریق علاقه و هیجانی که در بازار فعلی ارزهای دیجیتال هست، دارد.

اولین سکه “KodakCoin” در تاریخ ۳۱ ژانویه تحت دستورالعمل SEC تحت عنوان یک نشان امنیتی به صورت آزاد ارائه شد. و اکنون نشان های کداک در بازارهای آزاد ایالات متحده، انگلیس، کانادا و برای دیگر سرمایه گذاران در نقاط مختلف جهان قابل معامله می باشند.

منبع: THE VERGE

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا