گجت‌ها

کروم‌کست جایگزینی ارزان برای تلویزیونهای هوشمند، پلی‌استیشن و اپل‌تی‌وی

این دانگل ارزان قیمت، جایگزینی مناسب برای اپل‌تی‌وی، پلی‌استیشن و تلویزیونهای هوشمند است. کروم‌کست به سادگی به پورت HDMI متصل شده و از طریق وای‌فای محتوای مورد نیازش را از گوشی شما دریافت میکند.

۰

دانگل جدید گوگل تحت عنوان کروم‌کست (Chromecast) با قیمتی در حدود ۳۵ دلار، جایگزینی ارزان قیمت برای اپل‌تی‌وی ۱۴۹ دلاری، پلی‌استیشن ۲۶۹ دلاری و تلویزیونهای اسمارت گران‌قیمت است. این دانگل ظاهر ساده‌ای دارد، به راحتی به پورت HDMI که بر روی اغلب تلویزیونها وجود دارد متصل شده و از طریق وای‌فای آن را مبدل به یک تلویزیون هوشمند میکند.

کروم‌کست

 

با نصب اپلیکیشن مورد نیاز این دانگل تحت عنوان Chromecast، به سادگی میتوانید موسیقی و ویدیو مورد علاقه خود را از بین صدها برنامه سازگار به تلویزیون بفرستید و از تماشای آن لذت ببرید.

یوتیوب، نت‌فلیکس، BBC’s iPlayer، NBA و … همگی با این وسیله سازگار هستند و میتوانید از محتوای این شبکه‌ها بر روی تلویزیون خود بهره‌مند شوید.

علاوه بر تماشای فیلم و شنیدن موسیقی، امکان نمایش صفحه گوشی شما، تبهای مرورگر(از طریق قابلیت cast) و یا نمایش تصاویر گالری و ویدیوهایی که ذخیره کرده‌اید نیز وجود دارد.

در حقیقت این گجت هر تلویزیونی را به یک Smart TV تبدیل میکند – البته بدون هزینه مازاد و تقریبا بدون هیچ سخت‌افزار اضافی.

شما اکثر کارهای یک کامپیوتر را با اسمارت‌فون خود انجام میدهید، چرا با سرمایه‌گذاری نکردن روی این ظرفیت، سایر هزینه‌ها را کاهش ندهیم؟!

گوشی هوشمند شما تبدیل یه یک ریموت کنترل همه کاره میشود.

استفاده از این گجت مفید تحولی در روش تماشای تلویزیون ایجاد میکند. لازم نیست برای پخش یک فیلم دنبال لپ‌تاپ و کابل HDMI باشید و نگران افت باتری لپ‌تاپتان باشید. هر کسی میتواند تنها با یک کلیک فیلم‌مورد نظر خود را به روی تلویزیون بفرستد.

همچنین در دورهمی‌های دوستانه میتوانید موسیقی و فیلمهای خود را توسط یوتیوب به اشتراک بگذارید تا در کنار هم در تلویزیون تماشا کنید.

این گجت فقط مختص گوشیهای اندرویدی نیست، کروم‌کست با آیفون، تبلت و لپ‌تاپهای iOS نیز کار میکند به این صورت که استریم مورد نظرتان را از طریق مرورگر کروم به روی گجت خود کست کنید تا در تلویزیون نمایش داده شود.

کروم‌کست در دو نسخه معمولی ۳۵ دلاری و پیشرفته ۶۹دلاری عرضه شده است. مدل گرانتر برای استریم کردن ویدیوها به صورت ۴K ارائه شده است. همچنین با Chromecast Audio که ۳۰ دلار قیمت دارد امکان پخش موسیقیهای گوشی‌ بر روی اسپیکر مورد نظرتان را خواهید داشت.

این گجت پرکاربرد برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ به روی کار آمد و در سال ۲۰۱۶ نسخه Ultra آن عرضه شد. کروم‌کست بدون اغراق یکی از گجتهای مفید و ضروری برای سرگرمی محسوب میشود و با وجود آن منطقی نیست خودتان را برای خرید اپل‌تی‌وی و تلویزیونهای هوشمند به زحمت بیندازید. این گجت ۳۵ دلاری تمام آن چیزی است که نیاز دارید.

۱ دیدگاه

یک دیدگاه

  1. Avatar

    حسن

    ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ at ۱۷:۰۷

    سلام خسته نباشید دانگل که به صورت فلش است زود خراب میشه وباید باکنترول جدید خریداری شود هزینه بره این کروم رو از کجا می تونیم خریداری کنیم ؟
    .

    ۰

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا