علمی

ژنهای کروکدیل مومیایی شده ؛ یک فرضیه باستانی مصری را تأیید می کنند!

ژنهای کروکدیل مومیایی شده ؛ یک فرضیه باستانی مصری را تأیید می کنند!

Evon Hekkala، پژوهشگر حیات وحش و دکتری تاریخ طبیعی آمریکا، در مصر کروکدیل مومیایی شده را کشف کرده است که یک فرضیه باستانی مصری را تأیید می کند. این فرضیه باستانی به وجود دو گونه متفاوت از کروکدیل ها در کنار رودخانه نیل اشاره می کند، در حالی که دانشمندان پیش از این گمان می کردند که تنها یک گونه تمساح وجود داشته است. تا پایان با نت نوشت همراه باشید.

۳+

Evon Hekkala، پژوهشگر حیات وحش و دکتری تاریخ طبیعی آمریکا، در مصر کروکدیل مومیایی شده را کشف کرده است که یک فرضیه باستانی مصری را تأیید می کند. این فرضیه باستانی به وجود دو گونه متفاوت از کروکدیل ها در کنار رودخانه نیل اشاره می کند، در حالی که دانشمندان پیش از این گمان می کردند که تنها یک گونه تمساح وجود داشته است. تا پایان با جزییات جالبی از ژنهای کروکدیل مومیایی شده همراه نت نوشت باشید.

ژنهای کروکدیل مومیایی شده و فرضیه های باستانی

Hekkala، استادیار دانشگاه فوردهام، معتقد است که مصری های باستانی که هزاران سال پیش زندگی می کردند، می توانستند این کروکدیل ها را از هم تشخیص دهند. در واقع این گونه از کروکدیل ها برای مصریان مقدس بودند و از آنها مانند نوعی گربه خانگی فلس دار مراقبت می کردند و آنها را به عنوان نماد Sobek و یا Sucho (پدر ماه، در کیهان شناسی مصری) مومیایی می کردند. به باور مصریان باستان، Sobek خدای باروری، با کهکشان راه شیری ازدواج کرده و فرزند حاصل از این ازدواج، ماه می باشد. این تنها گوشه ای اطلاعات ما راجع به ژنهای کروکدیل مومیایی شده است!

بیشتر بخوانید: ویدیو: بازسازی چهره زن مومیایی ۲۰۰۰ ساله مصری در ملبورن

ژنهای کروکودیل مومیایی شده یک فرضیه باستانی مصری را تأیید می کنند!

کروکدیل مومیایی شده اطلاعات جالبی با خود از مصر باستان به همراه دارند

خانم Hekkala در همایشی مرتبط با ماه گرفتگی که در روز چهارشنبه در نیویورک برگزار شد، گفت: “من عاشق این موضوع هستم که کیهان شناسی در فرهنگ های گوناگون می تواند منجر به اثبات فرضیه هایی شود که ممکن است هرگز متوجه آن نشویم.

“مصری ها  ۲،۰۰۰ سال پیش بر اساس اعتقادات خود گونه ای جداگانه از تمساح ها را که متفاوت از گونه های کنونی بودند در معابد نگهداری می کردند. دو هزار سال بعد، DNA این کروکدیل مومیایی شده را آزمایش کرده ایم و به این نتیجه رسیدیم که فرضیه آنها در متفاوت بودن این دوگونه، کاملا درست می باشد.

بیشتر بخوانید: این مومیایی ۴۵۰ ساله حاوی قدیمی ترین بیمار هپاتیت B است!

ژنهای کروکودیل مومیایی شده یک فرضیه باستانی مصری را تأیید می کنند!

کروکدیل مومیایی شده

محبوبیت این گونه تازه کشف شده که کروکودیلوس نامگذاری شده است، احتمالا به خاطر شباهت آن به خدای Sobek در یونان باستان که شبیه کروکدیل می باشد. در مصر باستان، سلاطین و مردم به طور یکسان با یک عدد کروکودیلوس یا کروکدیل مومیایی شده دفن می شدند، زیرا اعتقاد بر این بود که این موجودات امکان باروری آنها را در زندگی بعدی تضمین می کنند.

Hekkala در این باره می گوید: “به باور آنها، همه باید مومیایی تمساح را می داشتند، تا به کمک آن قدرت عبور از رودخانه های زندگی پس از مرگ را داشته باشند؛ زیرا آنها می خواستند اطمینان حاصل کنند که حتی در زندگی پس از مرگ نیز زایا هستند.” ” Hekkala برای اولین بار یافته های خود را در مجله مولکولی Ecology در سال ۲۰۱۱ منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: این مومیایی برای ۱۵۱ سال داخل تابوت سنگیِ در موزه بود و کسی از آن خبر نداشت!

بیشتر بخوانید: ماجرای ۱۱۱ مومیایی طبیعی که در Guanajuato گرد هم آمده اند!

منبع: inverse

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا