علمی

کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله در چین +ویدیو

کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله

قبرستانها همیشه مکانهای پر رعب و وحشت هستند به خصوص اینکه متعلق به انسان های غول نما باشند همچنین قبرستانی در یکی از شهرهای دور افتاده چین کشف شده است که غول های بزرگی در آن مدفون هستند.

۰

انسان های اولیه از لحاظ جثه بسیار بزرگتر و دارای تفاوت هایی با انسان های قرن حاضر بودند. اما اینکه بگوییم آنها نوعی غول بودند شاید کمی اغراق کرده ایم. در ادامه با جزییاتت جالبی از کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: ماجرای آماده‌سازی قلب نهنگ به وزن ۲۰۰ کیلوگرم برای نمایش در موزه!

کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله

در شرق چین باستان شناسان یک قبرستان عجیب پیدا کرده اند کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله. این قبرستان علاوه بر اینکه قدمتی بسیار طولانی دارد انسان های عجیبی نیز در آن مشاهده شده است.

مردمان روستان جیاجیا در نزدیکی استان شاندوگ چین این قبرستان را کشف و به باستان شناسان اطلاع دادند. در این قبرستان ۱۰۴ خانه ویران شده و ۲۰۵ قبر با اجساد غول پیکر مشاهده شد. البته تعدادی نزدیک به ۲۰ چاه عمیق نیز کشف کرده اند.

بیشتر بخوانید: اختراعات عجیب و غریب در تاریخ بشر که اکنون خنده دار به نظر می رسند!

غول های عجیب در قبرستان

TELEMMGLPICT000133771237-large_trans_NvBQzQNjv4BqF17Eb5QVe68VMN2NfamVAPDy9lJzxU_BOE7MxjWMO3Y

طبق اطلاعاتی که از این کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله بدست آمده کشف و ضبط باستان شناسان بسیاری از مردانی که در این قبرستان وجود دارند قدی بالای ۱۸۰ سانتی متر داشته اند. یکی از مردان این قبرستان نیز در حدود ۱۹۰ سانتی متر بوده که این محاسبات در زمان پنج هزار سال پیش کمی عجیب است. فنگ هوئی رئیس دانشکده تاریخ و فرهنگ چین می گوید : “این افراد اگر در قرن حاضر زنده بودند قدی بالای ۱۹۰ سانتی متر داشتند.”

بیشتر بخوانید: تغییرات عجیب یک پارک با تغییر فصل ؛ این پارک با تغییر فصل تبدیل به یک دریاچه می شود

تغذیه غول ها

TELEMMGLPICT000133771239-large_trans_NvBQzQNjv4BqNJjoeBT78QIaYdkJdEY4CnGTJFJS74MYhNY6w3GNbO8

باستان شناسان بر این باورند که احتمالا افرادی که در درجه بالاتری از رفاه زندگی می کردند مواد غذایی بهتر و بیشتری در اختیار داشتند. تغذیه بهتر رشد قدی انسان ها تا حد قابل توجهی افزایش خواهد داد. این اجساد که به نوعی غول زمان خود به حساب می آمدند تغذیه های مناسبی داشته اند که این چنین رشد قدی داشته اند.

بیشتر بخوانید: مجموعه کامل آرشیو تصاویر NASA اینجا در دسترس است!

نکته جالب راجع به این کشف قبرستان غول های ۵۰۰۰ ساله این است که کشاورزی در آن زمان تنوع و گستردگی اکنون را نداشته، پس چگونه این غول ها از بهترین مواد غذایی تغذیه می کردند؟ محققین در زمینه قدمت و اجساد عجیب و بزرگ این قبرستان در حال کاوش و بررسی هستند. انسان ها در قرن حاضر متوسط قد ۱۷۰ سانتی متر دارند که با توجه به دوران شیرخوارگی و وراثت و البته تغذیه در دوران نوجوانی این میزان کم یا زیاد می شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا