اخبار تکنولوژی

کشف keylogger در ۴۷۵ مدل از لپ تاپ های HP برای این شرکت دردسر‌ساز شد!

کشف keylogger در 475 مدل از لپ تاپ های HP

طبق خبری که به تازگی منتشر شده است، لپتاپ‌های HP برای دومین بار در سال جاری میلادی با مشکل بدافزاری keylogger مواجه شده‌اند.

۰

طبق خبری که به تازگی منتشر شده است، لپتاپ‌های HP برای دومین بار در سال جاری میلادی با مشکل بدافزاری keylogger مواجه شده‌اند.

چندی پیش HP یک پچ را جهت حل مشکلی مشابه که در صدها لپتاپ HP مشاهده شده بود منتشر کرد. مشکل جدید توسط آقای مایکل میانگ محقق امنیتی کشف شد. او در هنگام کار با لپتاپ خود متوجه نوری در پس زمینه کیبورد خود شد و به وجود Keylogger شک کرد.

او در پستی که در وبلاگ خود منتشر کرد در رابطه با این موضوع این گونه نوشت: “keylogger که کدهای اسکن شده را در قسمتی از سیستم ذخیره میکند در یکی از درایورها شناسایی شد.” Keylogger شرایطی را مهیا میکند که با استفاده از بدافزارهایی همچون تروجان و… بتوان از سیستم کاربران جاسوسی کرد.

منک میگوید که او خیلی زود HP را از این مشکل بزرگ آگاه کرده و البته HP نیز خیلی سریع برای حل این مشکل به روز رسانی را منتشر کرد.

HP این موضوع را تأیید کرده است. همچنین یک مشاور امنیتی HP اظهار میکند که:

“یک آسیب پذیری امنیتی بالقوه در نسخه‌های خاصی از درایورهای لمسی ارائه شده توسط شرکت Synaptics شناسایی شده است. با این حال HP میگوید که علی رغم وجود این باگ، نه این شرکت و نه شرکت Synaptics به هیچ یک از اطلاعات کاربران دسترسی پیدا نکرده‌اند.”

با این حال ۴۷۵ مدل از محصولات مختلف این شرکت همچون نوت بوک‌های HP G2، تبلت‌های HP Elite x2 1011 G1، HP EliteBooks، HP ProBooks و HP ZBook models گزینه‌هایی هستند که شامل این باگ نرم افزاری بوده‌اند.

در ماه می شرکت امنیتی Modzero، کِیلاگر را در درایور مربوط به کارت صدای Conexant HD موجود در لپتاپ‌های HP کشف کرد. در آن هنگام نیز HP خیلی زود آپدیتی را جهت حل آن بدافزار که می‌توانست اطلاع مختلف کاربران چون رمزهای عبور، آدرس وبسایت‌ها و پیام‌های آنها را به سرقت ببرد منتشر کرد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا