دانستنی‌های سلامتی

با این روش ها درد دندان درآوردن کودک دلبندتان را کم کنید

درد دندان درآوردن

مرحله دندان درآوردن برای هر کودکی سخت و ناراحت کننده است. کودک در این مرحله از رشد تب کرده و بیمار و بهانه گیر می شود و دیدن این بی قراری ها برای والدین بسیار سخت است. پدر و مادر به هر پیشنهادی عمل کرده و هر روشی را برای تسکین درد کودکشان امتحان می کنند.

۲+

مرحله دندان درآوردن برای هر کودکی سخت و ناراحت کننده است. کودک در این مرحله از رشد تب کرده و بیمار و بهانه گیر می شود و دیدن این بی قراری ها برای والدین بسیار سخت است. پدر و مادر به هر پیشنهادی عمل کرده و هر روشی را برای تسکین درد کودکشان امتحان می کنند. در این مطلب از نت نوشت با چند روش موثر برای کاهش درد دندان درآوردن آشنا می شویم.

۱ – ماساژ لثه

برای این کار نیاز به یک انگشت تمیز دارید، به آرامی و با اندکی فشار انگشتتان را روی لثه کودک بکشید. این نوع ماساژ خارش و درد لثه را کمتر می کند.

۲ – کمپرس حوله سرد

درد دندان درآوردن

یک عدد حوله تمیز را در آب یا شیر مادر و یا چای بابونه (خاصیت آرامبخشی دارد) خیس کرده و سپس حوله مرطوب را در فریزر قرار دهید تا سرد شود .

حوله سرد و مرطوب را در اختیار کودک قرار دهید تا گاز بزند و درد لثه اش کاهش یابد.

۳ – غذاهای سرد

 

اگر کودکتان خوردن غذاهای جامد را شروع کرده می توانید از غذاهای سرد مانند پوره سیب یا ماست برای کم شدن درد لثه اش استفاده کنید.

۴ – مشغول کردن ذهن کودک

درد دندان درآوردن

زمانی که کودک درد دارد و بهانه می گیرد ذهن او را به سمت یک منظره و یا یک فعالیت منحرف کنید، به عنوان مثال او را به حمام برده و با آب بازی و اسباب بازی های غوطه ور در آب مشغول کنید. ئدر زمان های ناراحتی کودک حتما او در آغوش گرفته، ببوسید و نوازش کنید.

۵ – شیر دادن

روند دندان در آوردن از کودکی به کودک دیگر متفاوت است. برخی کودکان با مکیدن سینه مادر درد لثه شان تشدید شده و از این کار امتناع می کنند اما برخی دیگر اینگونه نیستند. واگر کودک در حین مکیدن سینه، تمایل به گاز گرفتن داشت صبور باشید و قبل و بعد از جلسه شیر دهی با انگشت تمیز لثه اش را ماساژ دهید. با این کار کودک دیگر تحریک به گاز گرفتن نمی شود.

۶ – میوه سرد

درد دندان درآوردن

برش هایی از میوه هایی مثل سیب و موز را در محفظه های توری مخصوص غذای کودک (mesh feeder) قرار داده و به کودک بدهید تا گاز زده و بخورد. هم میان وعده ای خوشمزه برای کودک فراهم کرده اید و هم اینکه در کاهش درد لثه اش موثر است.

۷ – ژل دندان درد

به توصیه متخصصین استفاده از ژل های مخصوص درد دندان در آوردن، برای کودکان بی ضرر بوده و در تسکین دردشان موثر است. ترکیبات این ژل ها روند دندان در آوردن را تسهیل کرده،از تورم لثه ها جلو گیری می کند و درد لثه را کاهش می دهد.

۸ – استفاده از نسخه های ( otc)

داروهای مسکن کودک

شما می توانید با مشورت پزشک اطفال برای کاهش درد دندان درآوردن و بی قراری کودکتان از استامینوفن(برای کودکان ۳ ماهه)و ایبوپروفن(برای کودکان ۶ ماهه) استفاده کنید. بنابر این در صورت لزوم می توانید از نسخه های otc (داروهایی که نیاز به نسخه ندارند)استفاده کنید.

علاوه بر موارد نام برده شده برای کاهش درد دندان درآوردن می توانید از اسباب بازی های پولیشی دندانی،و سایر دندان گیر های کودک که عاری از هر گونه مواد سمی و مضر بوده و کاملا بهداشتی و مناسب طراحی و ساخته شده اند. وکودک با گاز زدن این ابزار می تواند از درد و خارش لثه اش بکاهد.

 

 

 

 

 

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا