آموزشی

کند شدن اندروید راه حل دارد! ۶ راه ساده برای رفع کندی گوشی‌های اندرویدی

کند شدن اندروید
۱۳+

گوشی‌های اندرویدی این روز‌ها حجم وسیعی از کاربران را مشغول خود کرده اند. بازی ها، اپ‌ها تصاویر و ویدئو‌ها و توانایی‌های بسیار عالی توانسته اند به خوبی سطح توقع افراد را بالا برده و تا حدی که دیگر در هیچ شرایطی حتی افراد مسن هم نمی‌توانند به گوشی‌ها ساده تر و غیر هوشمند قبلی برگردند!! این بار در نت‌نوشت با شما هستیم تا بگوییم که مشکل کند شدن اندروید راه حل دارد و با ۶ راه حل آمده ایم تا این معضل همه گیر را برای شما به آسانی حل کنیم.

مشکل کند شدن اندروید

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بعد از ۲ یا ۳ ماه بعد از خرید یک موبایل جدید با مشکل کند شدن اندروید مواجه شوید، با هم به بررسی راه هایی ساده خواهیم پرداخت که گوشی شما را سریعا مثل روز‌های اول سریع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش اندروید: مهمترین ترفندها و نکاتی کاربردی اندروید که باید بدانید!

گوشی ار ریست کنید!

ریست کردن گوشی‌های اندرویدی می‌تواند جان تازه‌ای به آنها بدهد، باز نشانی بسیاری از فایل‌ها و منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها می‌تواند سرعت اجرا و یا پرفورمنس دستگاه شما را تا حد زیادی بهبود بخشد! و احتمالا به سادگی کند شدن اندروید را برای شما حل کند. همین الان دستگاه را ریست کنید، این کار هیچ ضرری نداشته و حتی به احتمال زیاد مصرف باتری دستگاه شما را بسیار کمتر از لحظات قبلی خواهد کرد. انجام عملیات ریست هر ۳ یا ۴ روز یکبار خواهد توانست از کندی دستگاه به میزان بسیار زیادی جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: developer options چیست؟ با منوی مخفی اندروید آشنا شوید!

انتقال فایل‌های حجیم به کارت حافظه و یا کامپیوتر شخصی!

با قدرتمند شدن دوربین‌های گوشی‌ها کنونی حجم تصاویر و ویدئوی‌ها ضبط شده توسط این دستگاه‌ها بسیار بالا تر از قبل رفته و همین نکته باعث پر شدن حافظه‌ها و کند شدن اندروید خواهد شد، پیشنهاد می‌کنیم حتما هر ۲ یا ۳ ماه یکبار با اتصال گوشی به کامپیوتر شخصیتان حتما تصاویر و فابل‌های ثبت شده را بایگانی کنید، این نکته را هم در نظر داشته باشید که هر چقدر تصاویر و ویدئوی‌های شخصی کمتری بر روی گوشی همراه داشته باشید خیالتان از هر جهت آسوده تر خواهد بود.

کند شدن اندروید

کند شدن اندروید

پاک کردن Cache

پاک کردن کش یکی از راه‌های حل مشکل کند شدن اندروید به حساب می‌آید برنامه‌های زیادی هستند که انجام این کار را به آسانی به عهده می‌گیرند، اما خب با توجه به حجیم بودن خود آنها و البته تبلیغات نه چندان جالب و امکانات غیر ضروری و بی فایده ترجیح ما در نت نوشت این است که این برنامه‌ها را نصب نکنید.

برای بهبود سرعت دستگاه کافی است حافظه Cache دستگاه را که مربوط به برنامه‌ها بوده و اپ‌ها حین اجرا فایل‌های مورد نیاز خودشان را در ان اجرا می‌کنند را تمیز کنید، برای این مهم به Setting رفته و در قسمت Storage بدنبال Cached data بگردید، با تپ کردن روی این گزینه خواهید توانست به آسانی کش گوشی را پاک کنید و اجرای برنامه‌ها برای شما از قبل بسیار آسانتر خواهد شد!

بیشتر بخوانید: افزایش سرعت اندروید؛ کنترل همه چیز را بدست بگیرید!

حذف برنامه‌های بلا استفاده

همگی ما وقتی وقت کافی داریم و اینترنت با سرعت خوب در اختیار داریم به مارکت‌ها سری میزنیم، مثلا همین بازار خودمان، کافی است بازار را باز کنیم تا با بی نهایت عنوان جالب برای دانلود روبرو شویم، مسلما یا برنامه‌ها را بروز می‌کنیم و یا نمونه‌های جدید بازی و یا اپ‌های تازه را تست می‌کنیم.

همین نصب برنامه‌های جدید یکی از مهمترین عواملی است که می‌تواند در کندی دستگاه شما مقصر باشد، پیشنهاد می‌کنم همین حالا لیست برنامه‌های نصب شده بر روی روی گوشی‌تان را باز بینی کنید و آنهایی که طی جند ماه پیش استفاده نکرده اید را حذف کنید، شک نکنید برنامه‌ای که جند ماه پیش تاکنون به کارتان نیامده، جند ماه آینده هم کاری برای شما نخواهد کرد و به کارتان نمی‌آید!

کند شدن اندروید

کند شدن اندروید

حذف فایل‌های اضافی در تلگرام

این گزینه تنها اختصاص دارد به ایرانی ها. با همه گیر شده تلگرام و انبوه کانال‌ها و ابزار‌های و صفحات گفتگوی تلگرامی حجم زیادی از گوشی هایی افراد را فایلها و اسناد مربوط به این برنامه می‌گیرد!

توصیه میکنیم اولا از انبوه کانال‌های وقت گیر و بی فایده خارج شوید و تنها به عضویت در کانال تلگرام نت نوشت بسنده کنید 😉 و در ادامه حتما با یک ابزار جستجوگر فایل که با آن توانایی دسترسی به فایل‌ها را دارید تمامی فایل‌های رسانه‌ای دانلود شده در تلگرام را حذف نمایید.

خود تلگرام هم ایده و توانایی جالبی برای حذف فایل‌های مازاد دارد، به تنظیمات اپ تلگرام رفته و از Cache Setting روی keep Media تپ کنید، اکنون می‌توانید مدت زمان نگهداری فایل‌ها را تنظیم کرده و از کند شدن بیش از اندازه گوشی جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: ترفند‌های تلگرام قسمت اول

اندروید دستگاهتان را بروز رسانی کنید!

خیلی‌ها با این گزینه کاملا غریبه هستند، خب حق هم دارند، کند بودن روند بروز کردن دستگاه‌های اندرویدی و نبود ساز و کار دقیق و یکپارچه مثل آیفون یکی از عمده نقطه ضعف‌های گوشی‌های اندرویدی است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر گوشی‌تان را طی یک سال گذشته تهیه کرده اید حتما به تنظیمات دستگاه قسمت بروز رسانی سری بزنید و از بابت بروز بودن گوشی اندرویدی‌تان مطمئن باشید، این مورد بسیار مهم خواهد توانست سرعت دستگاه شما را تا حد بسیار زیاد افزایش داده و توانایی‌های دستگاه را بهبود بخشد!

بیشتر بخوانید: ۶ راه برای افزایش سرعت اینترنت در گوشی‌های اندرویدی

در این مطلب راه حل‌های رفع مشکل کند شدن اندروید را بررسی کردیم، اگر سوالی داشتید در قسمت دیدگاه عنوان بفرمایید، با کمال میل در خدمت شما هستیم.

۹ دیدگاه

9 دیدگاه

  1. محمدحسن آزادگان

    محمدحسن آزادگان

    ۴ مهر ۱۳۹۵ at ۲۳:۰۲

    راهکارهای بسیار خوبیه، من برای پاک کردن کارت حافظه و رم از برنامه POWER CLEAN هم نسخه بدون تبلیغ استفاده می کنم.

    ۲+
  2. Avatar

    محمد جواد محسنی

    ۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۵۰

    با سلام ، ممنون از توضیحات کاملتون فقط یه سوال داشتم اگر موبایل رو ریسک کنیم اطلاعات موجود پاک نمیشه؟

    ۱+
    • علی پوربافرانی

      علی پوربافرانی

      ۴ مرداد ۱۳۹۶ at ۱۷:۵۴

      منظورمون از ریست کردن، خاموش و روشن کردن دستگاه است.
      در صورتی که ریست کلی انجام بدید دستگاه به حالت تحویل از کارخانه برخواهد گشت و تمامی اطلاعاتتون حذف میشه

      ۱+
      • Avatar

        محمد

        ۲۰ آبان ۱۳۹۶ at ۲۳:۳۴

        ما بی سوادها بهش میگیم ریستارت…

        ۱+
        • Avatar

          بردیا زرافشان

          ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۰:۳۵

          درستش هم همونه معادل فارسیش میشه شروع دوباره??

          ۱+
      • Avatar

        حمید

        ۴ دی ۱۳۹۸ at ۱۵:۲۰

        گو خ رد، ری استارت درسته

        ۰
  3. Avatar

    حامد

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ at ۱۲:۲۴

    دوست گرامی، ریسیت کلا فرق میکنه به قول محمد، به این کار ریستارت restart گفته میشود. لطفا اصلاح بفرمایید.

    ۰
  4. Avatar

    Tahangar

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ at ۱۲:۳۶

    سلام خسته نباشید گوشیم سرعتش خیلی کمه چیکارکنم درست بشه .

    ۰
  5. Avatar

    بردیا زرافشان

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ at ۲۰:۳۲

    جالبه، من همه ی اینا رو میدونستم ولی ممنونم بابت یادآوری
    کنجکاوی هم چیز خوبیه??????

    ۲+

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا