خودرو

با کیا اپتیما هیبریدی آشنا شوید! یک PHEV الکتریکی و دور اندیش!

کیا اپتیما
۰

کیا اپتیما PHEV، یک مدل پلاگین هیبریدی از اپتیما است. خودروهای پلاگین هیبریدی مزایای زیست ‌محیطی و اقتصادی خودروهای برقی را بدون دغدغه های مرتبط با محدوده‌ی حرکتی ارائه می‌کنند.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

این خودرو ۱۵۴ اسب بخار قدرت داشته، دارای موتور ۲ لیتری با ۴ سیلندر بوده و به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک متصل است. کیا برای به حداکثر رساندن کارایی موتور، یک پمپ روغن الکتریکی با ولتاژ بالا را جایگزین پمپ مکانیکی و پمپ الکتری ولتاژ پایین نموده است. همچنین برای سیستم خنک کننده از مبدل حرارتی مایع- هوا بهره جسته است.

یک دینام الکتریکی و یک باتری از نوع لیتیم-یون میتواند قدرت مدل پلاگین را به ۲۰۲ و قدرت مدل هیبریدی معمولی را به ۱۹۲ اسب بخار افزایش دهد.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

محاصره ی الکترون

ترکیب بین سیستم گیربکس و نیروی موتور به طرز خارق العاده ای کابردی بوده و به تصمیم KIA مبنی بر ترکیب گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته با یک موتور الکتریکی برمیگردد که متفاوت از سیستم عمومی به کار رفته در دیگر خودروهای هیبریدی که از ۲ موتور و سیستم گیربکس CVT استفاده میکنند میباشد. سیستم ۶ سرعته این خودرو، رانندگی در شتاب های بالا را بسیار لذت بخش میکند.

مدل PHEV (پلاگین هیبریدی) اپتیما مانند مدل هیبریدی معمولی فاصله سرعت ۰ تا ۹۶ را در ۸ ثانیه طی میکند. علاوه بر این مدل پلاگین از یک قطعه ی کوچک ۰٫۸ گرمی بهره برده که سبب میشود در هنگام ترمز گرفتن با سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت مسافت تقریباً ۵۶ متر را طی کند.

تایرهای این خودرو از مدل Kumho بوده و شما میتوانید هشدارهای مربوط به سلامت آن را قبل از خراب شدن کامل دریافت نمایید.

برای مصرف بهینه انرژی، سیستمی به کار رفته که با ایجاد همکاری تعاملی بین سیستم هیبریدی و سیستم ترمز، باعث کاهش ۱۰ درصدی در مصرف انرژی میشود.

مدل پلاگین حدود ۱۱۳ کیلوگرم سنگین تر از مدل هیبریدی معمولی بوده و ۱۷۶۵ کیلوگرم وزن دارد.

طبق ادعای KIA، باتری خودرو برای مسافت ۴۶ کیلومتر و حداکثر با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت (در استفاده شهری) بهینه سازی شده است. (باید این نکته را بگوییم که در آزمایش انجام شده توانست ۳کیلومتر کمتر از مسافت ادعا شده از جانب KIA را پیموده و ۴۳ کیلومتر قبل از تخلیه کامل باتری را طی کند.)

همچنین تنظیمات به کار رفته، این دسترسی را به راننده میدهد که سیستم تهویه و سیستم گرمایی صندلی ها را در تمام نقاط سرنشینان به جز قسمت راننده خاموش کند.

قیمت پایه مدل هیبریدی ۳۶٫۱۰۵ دلار میباشد که به قیمت این خودرو باید هزینه مالیات و دیگر قیمت ها در نقاط مختلف را اضافه نماییم.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

نگاهی اجمالی به ویژگی ها

علاوه بر پیشرفت های موجود در قسمت داخلی خودرو، در قسمت ظاهری نیز با پیشرفت قابل ملاحظه ای رو به رو هستیم. صفحه نمایش به کار رفته اطلاعات مربوط به سیستم الکتریکی و دیگر اطلاعات ضروری را نمایش میدهد.

یک پورت USB که ۱۲۰ ولت قدرت داشته و میتوانید شارژر باتری را به آن متصل کرده و در حدود ۹ ساعت باتری را شارژ کنید. چنانچه به منبع برق شهری با قدرت ۲۴۰ دسترسی داشته باشید زمان مذکور به کمتر از ۳ ساعت خواهد رسید.

علاوه بر این سیستم UVO سبب شده که بتوانید، گوشی خود را به اتومبیل متصل کرده و از راه دور قادر به تغییر دمای اتاق خودرو، یا باز و بسته کردن درب های آن باشید.

همچنین با استفاده از اپ اختصاصی کیا با نام “Kia’s My Car Zone” قادر به دریافت هشدارهای سرعت و… بوده و به این طریق میتوانید نظارت بیشتری بر روی فرزندتان، هنگامی که در حال رانندگی است داشته باشید.

کسانی که خواستار تکنولوژی های بیشتری هستند، میبایست حدود ۵۰۰۰دلار بیشتر هزینه کرده و مدل ۴۱ هزاردلاری با قابلیت های سیستم کروز کنترل، سیستم هشدار نقاط کور و… را تهیه نمایند.

کیا اپتیما

کیا اپتیما

نکات مثبت:

فضای کافی در قسمت جلو، سواری آرام و بی سر و صدا، تکنولوژی هیبریدی

نکات منفی:

فضای محدود قسمت عقب و صندوق، صرفه جویی نه چندان بالا در انرژی

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا