شبکه‌های اجتماعی

گربه دو رنگ Quimera؛ ستاره اینستاگرامی، یک روح در دو جسم!!

گربه دو رنگ Quimera

با نگاهی به عکس این متوجه می‌شویم که با گربه ای خاص مواجه هستیم! گربه ای که دو نیم رخ کاملا متفاوت دارد و بدون شک شما را به اشتباه خواهد انداخت.

۱+

اگر نگاهی به تصویر زیر بیاندازید شما هم مثل ما متعجب خواهید شد، نظر میرسد که بدن این گربه ترکیبی از دو جسم مختلف باشد!

سمت راست بدن این گربه پرتقالی رنگ و با چشمان کهربائی است. در مقابل سمت چپ بدن مشکی رنگ با چشمان آبی است.

نام این گربه Quimera میباشد. معادل Quimera در انگلیسی ” chimera” بوده و در زبان فارسی به هر سازواره یا اندامی میگویند که از دو یا چند یاخته غیرمتشابه (از نظر ژنتیک) تشکیل شده باشد. با این حال، به درستی مشخص نیست که آیا این گربه از یاخته‌هایی غیرمتشابه به‌وجود آمده یا فقط گربه‌ای معمولی است که علامت‌هایی غیر معمول را نشان میدهد.

این روزها اکانت اینستاگرام صاحب این گربه با استقبال جالبی از سوی کاربران مواجه شده و تمامی تصاویر منتشر شده از این گربه لایک های بین المللی خوبی را به خود اختصاص داده اند!

 

 

Quimera ممکن است یک گربه دیگر که تصاویر آن چند سال پیش در سطح اینترنت منتشر شد را در ذهن شما زنده کند. آن گربه که ونوس نام داشت، را میتوانیم نقطه مقابل Quimera بدانیم. نیمی از بدن ونوس سیاه رنگ با چشمان سبز و نیمی دیگر نارنجی رنگ با چشمان آبی بود.

خانم ویرجینیا پاپایوآنو ژنتیک‌دان فعال در این زمینه میگوید: “به احتمال زیاد این گربه یک chimera واقعی نیست، بلکه به سادگی یک نمونه قابل توجه از نژاد calico میباشد.”

با این حال، مسائل مربوط به ژنتیک این گربه برای ما چندان مهم نمیباشد. تنها باید به این مخلوق زیبا نگاه کرد و محو شگفتی خلقت او شد.

گربه دو رنگ Quimera

گربه دو رنگ Quimera

گربه دو رنگ Quimera

گربه دو رنگ Quimera

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا