گردشگری

اماکن دیدنی اطراف کرج ، مروری بر جاذبه های دیدنی استان البرز

راهنمای گردشگری در کرج

گردشگری در اطراف کرج، مروری بر جاذبه های دیدنی استان البرز. این‌ بار میخواهم در ادامه سفرنامه، مناطق گردشگری اطراف کرج را معرفی کنم و دوستان ساکن البرز را دعوت کنم طی سفر یک روزه سری به این مکانها بزنند و از طبیعت بکر اون لذت ببرند.

۱+

این‌ بار میخواهم در ادامه سفرنامه، مناطق گردشگری اطراف کرج را معرفی کنم و دوستان ساکن استان البرز را دعوت کنم طی سفر یک روزه سری به اماکن دیدنی اطراف کرج بزنند و از طبیعت بکر اون لذت ببرند.

اماکن دیدنی اطراف کرج

روستایی به نام شهرستانک

برای شروع معرفی اماکن دیدنی اطراف کرج به سراغ روستای شهرستانک می رویم که از جمله روستاهای مشهور کشورمان هست که در جاده چالوس و ده کیلومتری پل دواب در شمال غرب شهر کرج قرار داره و در فصول مختلف میزبان گردشگران بسیاری‌ست. این روستا در بهار و تابستان با رنگ سبز درختان منظره خاصی داره  و جلوه گری می کنه و در پاییز با منظره ای هزار رنگ دیده میشود. زیبایی های این روستا و طبیعتش به حدی‌ست که ناصرالدین‌شاه در این مکان کاخی زیبا ساخت، اما متاسفانه در حال حاضر در اثر گذر زمان به ویرانه ای تبدیل شده است. پیشنهاد میکنم برای لمس همه‌ی زیبایی های این روستا، حتما سری به این منطقه بزنید. آنچه تو این سفر میبینید، کوچه باغ هایی خیال انگیز و رویایی هستند که لحظاتی خاطره انگیز رو رقم میزند.

بیشتر بخوانید: امکان دیدنی اطراف تهران ، از پایتخت بیرون بزنید!

روستای واریان

روستای واریان از روستاهای مسیر کرج به چالوس در استان البرز و از اماکن دیدنی اطراف کرج است. بعد از ساخت سد کرج یا امیرکبیر، تنها راه ارتباطی به ده واریان گذشتن از دریاچه سد کرج با قایق است. زیبایی خاص واریان و زیبایی دریاچه باعث شده که این روستا از موقعیت خاصی برخوردار باشد. روستای زیبای واریان یکی از مناطق ییلاقی اطراف کرج برای گشت و گذار در طبیعت به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به تخت سلیمان ؛ زندان سلیمان یا دندان دیو، مکان‌هایی با اسراری مگو

روستای آتشگاه

اگه دوست دارید گردش و تفریحی خارج از شهر کرج داشته باشید پیشنهاد میکنم از روستای آتشگاه حتما دیدن کنید. برای دیدن این مورد از اماکن دیدنی اطراف کرج فقط کافیه ۱۰کیلومتر از شمال گوهردشت دور بشین، بعد از طی کردن یک جاده کوهستانی به آتشگاه میرسید. همچنین از جاده کرج – چالوس و منطقه برغان هم یک راه ساخته شده تا بتونید تو پیچ و خم های کوهستانی و طبیعت زیبای این منطقه رفت و آمد کنید. کوهستانی بودن این منطقه باعث شده تا چشم اندازهای زیبا و همچنین آرام بخشی به وجود بیاد، و البته آب و هوای پاک و داروهای گیاهی هم که از پای کوه جمع آوری میشه بسیار پر آوازست. توی شمالی ترین بخش روستا یک تپه باستانی وجود داره که با نام تپه مهدیخان (تل مهدیخان) معروف است. در ضمن در نزدیکی این روستا یه باغ کوچکی هست که داخلش یه بوته طاقی روییده که در ظاهر عمر زیادی دارد. مردم روستا به این بوته باور دارند و در کنار اون اتاقی برای برپایی نماز و خواندن دعا درست کردند که در بین اهالی روستا این باغ به امامزاده پیر پیران معروف است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ژئوپارک قشم ؛ ناکجایی حیرت انگیز در ایران

 

محل تفریحی توریستی عسل

آدرس این محل  آتشگاه، انتهای باغستان ، کیلومتر ۵ جاده برغان است. یک مجموعه تفریحی به همراه دریاچه مصنوعی و آلاچیق خانوادگی دارای امکانات رستوران، رستوران فضای باز، سالن کنفرانس، کافی شاپ، تالار، اتاق عقد، باغ عرو و کارتینگ و…. بعنوان یکی از اماکن دیدنی اطراف کرج پذیرای مهمانهاست.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به ارواح سنگی در نزدیکی تهران

روستای فرخ آباد

روستای فرخ آباد و زیبادشت در جنوبی‌ترین قسمت و از اماکن دیدنی اطراف کرج ، در مسیر جاده شهر ماهدشت و مرز بین کرج و صفادشت از توابع استان تهران و در حوزه استحفاظی شهرستان فردیس قرار داره. روستای فرخ آباد و زیبادشت از جنوب به روستای یوسف آباد قوام از توابع شهر صفادشت و از شمال به شهر مشکین دشت و محمد شهر از غرب به منطقه عباس آباد از توابع محمد شهر و از شرق به منطقه خوشنام و پایگاه هوایی فتح محدود می شود. با توجه به زمین های زراعی و باغهای اطراف روستا شغل اصلی مردم روستا کشاورزی است و مهمترین محصولات باغات آن گیلاس، زردآلو، گوجه سبز، سیب، گلابی و محصولات صیفی نیز گوجه، خیار، انواع کلم میباشد.

البته در جاده چالوس میتوانم به آبشار هفت چشمه، دشت لاله‌ها، روستای کلوان، آبشار خور اشاره کنم. که اگر در این جاده راه بیفتید با تابلو میتوانید به خروجی و مقصد مورد نظرتان برسید. اگر قصد اقامت دارید در جاده چالوس چند هتل هست که میتوانید برای اقامت انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به جنگل های دوهزار ؛ چشم اندازی بدیع به سواحل مازندران از ارتفاعات البرز

هتل سه ستاره گاجره

هتل بزرگ گاجره در فاصله ۳٫۵ کیلومتری از پیست دیزین قرار دارد و مهمانان در صورت تمایل از این مجموعه تفریحی بهره میبرند. قرارگیری هتل بزرگ گاجره دیزین در کیلومتر ۶۵ جاده کرج به چالوس، موجب افزایش محبوبیت این هتل در بین گردشگران شده است. هتل گاجره جاده چالوس سالن‌هایی جهت برگزاری جلسات کاری و همایش‌ها دارد. در محوطه هتل گاجره نیز فضایی برای سپری کردن اوقات فراغت مهمانان و استفاده از هوای پاک این منطقه تعبیه شده است.

این هتل دارای ۷۵ اتاق  و ۴سوئیت در چهار طبقه میباشد.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به آبشار یخی آبنیک ؛ جایی برای تنفس

هزینه اقامت در این هتل از ۲۱۰ هزار تومان شروع میشود.

 هتل جهانگردی دیزین کرج

این هتل در مجموع دارای ۱۳۹ باب اتاق است. هتل سه ستاره دیزین کرج بعنوان یکی از اماکن دیدنی اطراف کرج و به واسطه همجواری با پیست اسکی دیزین هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. مجتمع جهانگردی دیزین در منطقه ای بکر و زیبا در منطقه ای کوهستانی قرار دارد. در هتل جهانگردی دیزین کرج که در کیلومتر ۷۵ جاده کرج به چالوس بعد از دو راهی گچسر واقع شده ، می توان اقامتی به یاد ماندنی رو تجربه کرد. این هتل دارای کافی‌شاپ و رستوران های لوکسی است.

 

هزینه اقامت در این هتل از شبی۳۰۰هزار تومان میباشد.

هتل مرمر

هتل دو ستاره مرمر در خیابان شهید بهشتی شهر کرج واقع شده. این هتل  ۳۱ باب اتاق، پارکینگ و رستوران دارد و در سال ۱۳۹۴ آخرین بار بازسازی شده است.

 

هزینه اقامت در این هتل از شبی ۱۲۰۰۰۰تومان شروع می‌شود.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا