تلفن همراه

چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند ؟

چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند

با نت نوشت همراه باشید تا با هم به بررسی دلایل این موضوع بپردازیم، شاید برای شما هم مانند ما دانستن این مهم جالب باشد.

۰

وقتی شرکت کالیفرنیایی گوگل اقدام به خرید ایده استارتاپی سیستم عامل اندروید کرد اصلا قابل پیش بینی نبود که این سیستم عامل بتواند به محبوب ترین سیستم عامل در میان کاربران سراسر دنیا بدل شود. اکنون این سیستم عامل آمریکایی بر روی تمامی گوشی های هوشمند موجود در بازار به چشم می خورد و در مقابل نمی توانید گوشی هوشمند اندرویدیی بیابید که ساخت کشور های آسیایی نباشد! در ادامه با هم بررسی می کنیم که چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند ؟ با نت نوشت همراه باشید.

بیشتر بخوانید: دلیل ارزان بودن گوشی های چینی در بازار تلفن های هوشمند

به نظر شما چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند ؟ چرا علی رغم زمینه این تکنولوژی که در کشور های غربی بوده اکنون در شرق کره زمین تنها محصولات و ابزار های این سیستم به تولید می رسد؟

در پاسخ به سوال چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند ، جالب است بدانید تمامی شرکت های آمریکایی هم اکنون به تولید محصولاتشان در آسیا تن داده اند، شرکتی مانند موتورولا هم که سخت گیزی بسیاری راجع به تولید محصولاتش در خود ایالات متحده داشت اکنون ناگزیر به تولید در کشورهای آسیا شرقی است.

بیشتر بخوانید: بررسی Mate 9 ؛ در نبود Note 7 هواوی رو به جلو می تازد!

به نظر شما چرا هیچ گوشی هوشمندی در امریکا و حتی کشور های اروپایی تولید نمی شود و در نهایت چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند ؟

هزینه کارگر!

برای تولید کردن و حتی فروش یک محصول، شما نیاز به پول دارید، هم پروسه تولید زمان بر و هزینه بر است و هم پروسه فروش. شرکت های تولید کننده با بازاری روبرو هستند که هر روز بزرگ و بزرگتر می شود، هنر نمایی هر چه بیشتر شرکت های تولیدی زمانی به چشم می آید که بتوانند علی رغم هزینه های بازاریابی فراوانی که دارند هزینه های تولید را کمترین مقدار نگهدارند. این مورد یکی از پاسخ های سوال چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند می باشد!

کشور چین با جمعیتی بیش از ۱ میلیارد نفر از بزرگترین بازار های تولید و فروش محسوب می شود!

بیشتر بخوانید: بررسی Mi Max ؛ با زیباترین گوشی معرفی شده در سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

اگر دقت کرده باشید و پیگیر اخبار و منابع موثق، می دانید که حتی شرکت های LG و Samsung هم که در همان آسیا هستند برای پایین آوردن هزینه های تولید به چین آمده اند و تولید عمده محصولات خودشان را به چینی ها سپرده اند! در همین رابطه پیشنهاد می کنم مطالب قبلی که در نت نوشت نگاشته شد را با عنوان دلیل ارزان بودن گوشی های چینی در بازار تلفن های همراه مطالعه کنید.

پایین آوردن هزینه های تولید و حمل و نقل تجهیزات حین پروسه تولید از مهمترین دلایلی است که شرکت های بزرگ تولید کننده را به سمت بازار کار چین راهنمایی می کند. که نباید در پاسخ به سوال چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند این مورد را نا دیده گرفت!

androidpit-galaxy-s6-edge-plus-and-other-android-smartphones-w782

استراتژی قیمت!

همانطور که پیش از این هم بارها شنیده اید و گفته ایم، شرکت های چینی گوشی هایی را تولید می کنند که با قیمت های اندک و بسیار پایین دارای مشخصات و امکانات انبوهی هستند. تنها دلیل این پایین بودن قیمت بقاء در بازار است، به این می گویند ماندن و ادامه مسیر به هر قیمتی!

آیا این روش جواب می دهد؟ در نگاه اول شاید بله! نمونه های خوبی هم قابل مشاهده است، مثلا Honor 8 یک گوشی با مشخصاتی بسیار عالی و در میان رده بالا های بازار قرار دارد اما قیمتی بسیار اندک! این یک رقابت بسیار عادی است برای فروش بیشتر و در نتیجه سود بیشتر اما خب قسمت دوم در بسیاری از موارد جواب گو نبوده و شرکت ها ناگزیر هستند علی رغم مشخصات و اعداد و ارقام بالا از کیفیت محصولات بکاهند تا توانایی رقابت و ماندن در بازار را داشته باشند!

بیشتر بخوانید: ۵ ویژگی Huawei Mate 9 که شما را وادار به خرید می کند!

مزایای ویژه تولید در آسیا!

نکته ای که نباید از آن گذشت، مزایایی است که اصلا قابل چشم پوشی نیست. در کشور های آسیایی قوانین اقتصادی و تولیدی با دست و پا گیری کمتری برای تولید کنندگان لحاظ می شوند. مثلا همین کپی رایت در کشور های چینی هم مثل ایران به راحتی نقض شده و حق نشر و تولید و ایده نادیده گرفته می شود. در بسیاری از موارد هم راه های بسیار ساده تری برای حل این مشکل وجود دارد، این مهم در پاسخ به سوال چرا همه گوشی های هوشمند ساخت آسیا هستند از مهمترین نکات به نظر می رسد!

پرداخت غرامت و یا اشتراک در منافع از راه های پیش پا افتاده است که می توان در بازار های آسیایی این روند را به آسانی طی کرد و شرکت های ابداع کننده با دریافت حق و حقوق خودشان ناچارند که با شما کنار بیاییند!

بیشتر بخوانید: مقایسه ویدیویی سرعت شارژ S7 Edge و Pixel و iPhone 7 ؛ نتیجه عجیب و غریب

از نکات مهمی که نباید از قلم بیافتد اینکه در ایالات متحده با توجه به فروش تعرفه ای گوشی های تلفن همراه پایین بودن قیمت برای شرکت های تولید کننده بسیار مهم است، هرچند که این جریان تعرفه ای در کشور های اروپایی چندان طرفداری نداشته و ندارد.

mi Max

حرکت در مسیر آرامش

در حالی که شرکت های غربی با هزینه های هنگفت تبلیغاتی روبرو هستند و ار هیچ چیزی فروگذار نیستند، در آسیا به آسانی رقابت تنها در نوآوری و در اکثر موارد همراه با کپی کاری همراه است و تبلیغات با حداقل هزینه در حال انجام است! (حتما بارها شاهد تیتر های دعوا و دادگاه های اپل و سامسونگ در رسانه ها بوده اید)

کاهش هزینه های تولید با بالا بردن میزان و تعداد محصولات رابطه مساوی دارد، هر چه تعداد محصولات تولیدی بیشتر باشد هزینه های تولید هم در مقابل با کاهش برای هر واحد محصول همراه خواهد بود. به عنوان مثال شرکت شیائومی برای جلب نظر شرکت های تولیدی دیگر مدت زمان ۶ ماه در پرداخت را به ۱۸ ماه کاهش داده که خود این مورد تنها از استراتژی دقیق مدیریت این شرکت خبر می دهد!

آیا آینده گوشی های هوشمند در اختیار کشور های آسیایی است؟

پاسخ ۱۰۰ درصدی به این سوال غیر ممکن است، اما با نگاهی به وضعیت کنونی می توانیم پاسخ چون “بله” را داشته باشیم. (هرچند از نظر موقعیت جغرافیایی نمی توان این غفلت از بازار هند را نادیده گرفت) از عمده دلایلی که شرکت های آسیایی توان رقابت در بازار امریکا را نداشته و ندارند مشکلات و پتننت های نرم افزاری است که در اکثر موارد لزومی به رعایت آن ها در آسیا نیست!

کشور هند می تواند یکی از آینده های تولید گوشی های هوشمند به شمار بیاید، تحلیلگر های زیادی مسیر رو به جلوی بازار را در این کشور را خوش بینانه قلمداد کرده و هند را از رقبای اصلی آینده چین به شمار می آورند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا