اخبار تکنولوژی

گوگل بدون اجازه اطلاعات موقعیت کاربران را در هر شرایطی رصد می‌کند!

موقعیت کاربران گوگل

این حقیقت دارد، گوگل به آسانی به اطلاعات موقعیت و مکان تک تک کاربران اندروید حتی زمانی که سرویس موقعیت یا همان Location غیرفعال باشد دسترسی دارد!

۱+

این حقیقت دارد، گوگل به آسانی به اطلاعات موقعیت و مکان تک تک کاربران اندروید حتی زمانی که سرویس موقعیت یا همان Location غیرفعال باشد دسترسی دارد!

اوایل سال ۲۰۱۷ بود که Quartz مخابره کرد که گوشی های اندرویدی اطلاعات آنتن های تلفن های همراه را به صورت پیش فرض و بدون اطلاع کاربر برای گوگل ارسال می کنند. نکته مهم این بود که این ارسال اطلاعات و موقعیت حتی زمان هایی که کاربر Location Service را فعال نداشت هم قابل اجرا بود!

طبق اطلاعاتی که در نشریه مذکور منتشر شده دستگاه های اندرویدی اطلاعات موقعیتی را در تمامی لحظات ثبت می کنند و در اولین اتصال به اینترنت تمامی داده های مربوط به مکان و موقعیت را برای گوگل ارسال می کنند. مجله Quarts به صورت قاطع این ادعا را راجع به تمامی گوشی های تلفن هوشمند اندرویدی عنوان می کند.

گویا اطلاعات مربوط به آنتن های تلفن همراه توسط گوگل جمع اوری می شود که هم مدیریت ارسال پیامک ها به درستی صورت بگیرید و هم push notifications ها صحیح انجام شوند. اما سخنگوی Quartz اعتقاد دارد که طی ۱۱ ماه گذشته که این روند آغاز شده گوگل هیچگاه از این اطلاعات هیچ استفاده ای نکرده است!

سخنگوی Google در این رابطه می گوید: “از ابتدای امسال ما قصد داشتیم برای بهبود و توسعه روند ارسال پیامک ها کد های Cell ID را نیز واکشی کنیم” در ادامه می افزاید که “گوگل هیچ استفاده ای غیراز موارد مذکور با اطلاعات Cell ID انجام نداده و تمامی اطلاعات دریافت شده به صورت کامل از بین رفته اند.”

جالب است بدانید اطلاعاتی که توسط واکشی صورت گرفته از موقعیت Cell ID ها در اختیار گوگل قرار گرفته به آسانی موقعیت دقیق هر تلفن همراه را تا فاصله ۴ مایلی از آنتن به صورت دقیق مشخص نماید!

نکته جالب این است که گوگل به صورت مشخص به اطلاعات موقعیت کاربران اشاره می کند اما حرفی از روشن بودن Location Service در دستگاه های مذکور نیست!

When you use Google services, we may collect and process information about your actual location. We use various technologies to determine location, including IP address, GPS, and other sensors that may, for example, provide Google with information on nearby devices, Wi-Fi access points and cell towers.

وقتی شما از سرویس های گوگل استفاده می کنید، ممکن است گوگل اطلاعات موقعیت و مکان شما را به صورت کامل پردازش کند. گوگل از روش های مختلفی برای تعیین موقعیت مکانی شما استفاده می کند، IP آدرس، GPS و سایر سنسور ها که توسط دستگاه شما یا دستگاه های اطراف و حتی WiFi های اطراف و حتی آنتن های موبایل در دسترس گوگل قرار می گیرد.

این بار دومی است که در ماه های اخیر در خبرگزاری های مختلف شاهد اخباری از جمع آوری بدون اجازه اطلاعات از سوی گوگل هستیم.

پیش از این در ماه اکتبر Reddit به کاربران هشدار داده بود که گوگل موقعیت، فعالیت دستگاه همراه با اطلاعاتی دیگر را با کمک API خودش از کاربران حتی در زمان offline بودن ثبت می کند و بلافاصله پس از آنلاین شدن در شبکه ارسال می کند.

خیلی ساده است، اگر خوب دقت کنید متوجه می شوید که کاربران اندروید نمی توانند Play services را در اندروید متوقف کنند و جالبتر اینکه تقریبا تمامی اپ ها مجبور به هماهنگی با این ساختار از پیش طراحی شده هستند.

 

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا