اخبار تکنولوژی

گوگل ۷۰۰،۰۰۰ اپلیکیشن مخرب را در سال ۲۰۱۷ از گوگل پلی حذف کرده است!

گوگل ۷۰۰،۰۰۰ اپلیکیشن مخرب را در سال ۲۰۱۷ از گوگل پلی حذف کرده است!

گوگل وظیفه سخت و سنگینی در قبال مصون نگه داشتن گوگل پلی از اپلیکیشن ها و سازندگان بد و مخرب دارد. این شرکت فناوری، به میلیاردها کاربر اندروید در سراسر جهان سرویس می دهد و همچنان برای بهبود فرآیند خود تلاش می کند.

۰

گوگل وظیفه سخت و سنگینی در قبال مصون نگه داشتن گوگل پلی از اپلیکیشن ها و سازندگان بد و مخرب دارد. این شرکت فناوری، به میلیاردها کاربر اندروید در سراسر جهان سرویس می دهد و همچنان برای بهبود فرآیند خود تلاش می کند. در ادامه اخبار جالبی از حذف اپلیکیشن مخرب از بزرگترین مارکت فروش اپ همراه نت نوشت باشید.

در سال ۲۰۱۷، گوگل بیش از ۷۰۰،۰۰۰ اپلیکیشنی که با سیاست های این شرکت در تضاد بودند و اصطلاحا اپلیکیشن مخرب نامیده می شود را تخریب کرد. این آمار نسبت به سال گذشته افزایش ۷۰ در صدی داشته است و مدیر محصولات گوگل می گوید: “۹۹٪ از همه اپلیکیشن مخرب را شناسایی کرده ایم و  قبل از اینکه کاربران بتوانند نصبشان کنند اقدام به حذف آنها کردیم”

اما این شرکت علاوه بر حذف این تعداد اپلیکیشن مخرب ، بیش از ۱۰۰،۰۰۰ توسعه دهنده بد را نیز طریق تکنیکهای تشخیص برتر شناسایی و حذف کرده است. همچنین مشکلاتی را برای باز کردن اکانت جدید توسط این توسعه دهندگان بوجود آورده است تا حتی نتوانند اپلیکیشن های خود را از طریق اکانت های دیگر انتشار دهند.

انواع اپلیکیشن مخرب حذف شده به چند دسته تقسیم می شوند:

Copycat ها:

تلاش برای فریب کاربران با جعل برنامه های مشهور

محتوای نامناسب:

مانند پورنوگرافی، خشونت شدید، نفرت و فعالیتهای غیرقانونی

برنامه های مخرب خطرناک:

نرم افزارهای مخرب که به افراد یا دستگاه های آنها آسیب می رسانند
در حالیکه سیستم حفاظتی گوگل پلی بسیاری از اپلیکیشن های مخرب را ریشه کن کرده است ولی هنوز توسعه دهندگان و اپلیکیشن هایی وجود دارد که موفق به فرار از لایه های دفاعی گوگل شده اند. گوگل می گوید “ما این موضوع را بسیار جدی میگیریم و همچنان در تلاش برای بهبود توانمندی هایمان جهت شناسایی بهتر و محافظت در برابر اپلیکیشن ها و توسعه دهندگان مخرب هستیم”
در حقیقت، گوگل معمولا نسبت به محتوای نامناسب اپلیکیشن ها بلافاصله پس از شناسایی آنها پاسخ داده است. ولی این را هم باید در نظر گرفت که با توجه به خلاقیت توسعه دهندگان  مخرب و همچنین وجود ۳٫۵ میلیون اپلیکیشن موجود در این فروشگاه اندرویدی، گوگل کار سختی را پیش رو دارد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا