خودرو

جاه طلبی گوگل در صنعت خودرو با Waymo و اتومبیل های خودران شکل خواهد گرفت!

اتومبیل خودران گوگل Waymo

از این پس گوگل تحت عنوان و برند Waymo اتومبیل هایش را توسعه خواهد داد.

۰

تا پیش از این و در حاشیه هایی که تحت عنوان پروژه اتومبیل های خودران یا همان self-driving از گوگل، شاهد عناوینی نظیر Google X و یا نام کدی Chauffeur بودیم. اما اکنون و از این پس قرار است یک شرکت تازه تاسیس و تخصصی به نام Waymo به این پروزه پرداخته و در زمینه تولید و توسعه خودرو های خودران زیر نظر شرکت آلفابت شروع به فعالیت کند!

آقای Jon Krafcik به عنوان مدیر عامل این شرکت امروز از رویداد آغاز به کار این کمپانی در کالیفرنیا توییت کرده است:

به گزارش TechCrunch این کمپانی و تیم توسعه دهنده مربوطه از جایگاه های مختلفی گرد هم آمده اند و هر یک سابقه فعالیت و کار در زمینه توسعه اتومبیل و صنایع وابسته به این محصول را دارا می باشند. مثلا تیم Krafcik که تا پیش از این با Hyundai فعالیت می کرد و یا مدیران پیشین ex-Airbnb و TripAdviser به تازگی به این تیم پیوسته اند.

این اتفاق نظرات متفاوتی از سوی منتقدان را در پی داشته است. جاه طلبی های لری پیچ و شرکت قدرتمندش پایانی ندارد، هر روز این کمپانی مسیری جدید را در پیش رویش باز می کند. تا همین ۵ ۶ سال پیش هیچ کس باور نمی کرد که سیستم عاملی که گوگل برای تلفن های همراه توسعه می دهد بتواند اینگونه ریشه در تمامی تجهیزات بدواند.

ما در نت نوشت پیش بینی می کنیم، که کمی بعد تر حتما شاهد قرار گرفتن سیستم های خودران گوگل با برند Waymo در تمامی اتومبیل ها و برند های مختلف باشیم، شک نکنید، اصلا این اتفاق بعید نیست! مسیر و سمت و سوی توسعه و ایجاد آلفابت برای گوگل نشان از پیشبرد پروژه های اینچنینی داشته و دارد!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا