شبکه‌های اجتماعی

۱۰ سازه عظیم که به دفتر مرکزی شرکت های دنیا تعلق دارند!

سازه های عظیم دفتر مرکزی شرکت های بین المللی

طراحان سازه های عظیم شعبه های مرکزی اعتقاد دارند که “تفوق جهانی” در شیشه و فولاد است. هیچ شکی نیست که بسیاری از شرکت های مگا میل به گسترش، شکوهمندی، و کاملا مستقل کردن سازه عظیم شعبه مرکزی خود دارند. این که چقدر سازه هایشان عظیم، معماری تحریک آمیز و یا امکانات فاخری دارند را مجله “فرچون” نشان می دهد. به این منظور، ما برخی از بزرگترین، و شاید بد و مضحک ترین مراکز شرکت های بزرگ را در این مکان گرد آورده ایم :

۰

طراحان سازه های عظیم شعبه های مرکزی اعتقاد دارند که “تفوق جهانی” در شیشه و فولاد است. هیچ شکی نیست که بسیاری از شرکت های مگا میل به گسترش، شکوهمندی، و کاملا مستقل کردن سازه عظیم شعبه مرکزی خود دارند. این که چقدر سازه هایشان عظیم، معماری تحریک آمیز و یا امکانات فاخری دارند را مجله “فرچون” نشان می دهد. به این منظور، ما برخی از بزرگترین، و شاید بد و مضحک ترین مراکز شرکت های بزرگ را در این مکان گرد آورده ایم :

Bank of China Tower

Hong Kong – ۱٫۴M square feet

 

برج بانک چین

برج بانک چین

برج بانک چین در هنگ کنگ، که بعدها به عنوان BOCHK شناخته شد، سازه عظیم و قابل توجهی است. فولاد و شیشه براق از هر زاویه ایی که به عمارت نگاه کنی تجلی می کند، مردم نام مستعار  “The Cleaver” به معنا ساطور را به ان داده اند. من فکر می کنم این اسم زیاد مناسب چنین غول بانکی نیست.

Hearst Tower

New York City – ۸۶۱K square feet

برج هرست

برج هرست واقع در مرکز منهتن، یک سازه عظیم و به عنوان ساختمان مرکزی شرکت ارتباطی و چند ملیتی “Hearst Communications” شناخته می شود. این شرکت بسیاری از شرکت های انتشاراتی و ارتباطی را اداره می کند که در مجموع یکی از بزرگترین شرکت های رسانه ای در جهان است.

برج هرست، بسیار شبیه به برج BOCHK است. برجی درخشان از جنس شیشه و فولاد. با برخی از عناصر طراحی قابل توجه، چهار گوشه آسمان خراش شبیه مقعر (منحنی) الماس است.

این طراحی باعث بالا گرفتن بحث ها پیرامون این سازه عظیم شد بخصوص مسئله تمیز کردن پنجره های آن زمانی که دو تن از پنجره شوران بیرون از ساختمان در سال ۲۰۱۳ گیر کردند، این قضیه منجر به سه سال تحقیق و صرف هزینه بالغ بر ۳ میلیون دلار، برای شیوه های شستن پنجره های آن شد.

 

Nike World Headquarters

Beaverton, Oregon – ۲٫۲M square feet

شعبه مرکزی نایکی در بیورتون

شعبه مرکزی نایکی در بیورتون

این تصویر شعبه مرکزی نایکی (یا نایک) در شهر بیرتون ایالت اورلان است، که داری امکاناتی نظیر دو زمین فوتبال، یک سالن ورزشی با تمام امکانات، یک زمین تنیس، یک محوطه زیبا و … می باشد.

The Googleplex

Santa Clara, California – ۳٫۱M square feet

“Googleplex”

“Googleplex”

در سال ۲۰۰۳ گوگل بنایی منحصر به فرد به نام “Googleplex” را ساخت – یک محوطه جغرافیایی در جنوب کالیفرنیا پر از ساختمان های زیبا، پیاده روها، حوضچه ها، چشمه ها و پارک ها. داخل این مجتمع با لامپ های زیبا، توپ های لاستیکی بزرگ و دیگر مبلمان های جالب، همراه با رنگ های قابل توجه و نقاشی های دیواری که با لوگوی شاخص گوگل مطابقت دارند، تزئین شده است. کارکنان آن هم از امکان و امتیازات متنوعی بهره می برند.

Amazon Biodomes

Seattle – ۴۰K plants

گنبد آمازون در سیاتل

گنبد آمازون در سیاتل

چیزی که در تصویر می بینید نمی تواند ورودی یک شعبه مرکزی باشد، خب درسته، این یک واحد و بخشی از آن است. این سازه عظیم در فضای باز متعلق به کمپانی تجاری آمازون واقع در سیاتل آمریکا با این ظاهر گنبدی مانندش توجهات را به خود جلب کرده.

در اوایل سال ۲۰۱۶ اعلام شد، این گنبد که قبلا با انواع گیاهان پر شده در حال آماده شدن است. حفظ و نگهداری تمام درختان و بوته ها توسط  Ron Gagliardo (یک متخصص گل و گیاه) صورت می گیرد.

Lloyd’s inside out building

London – ۱٫۲M square feet

مرکز لندن آشیانه سازه های عجیب و خاص است که به ساختمان های “پشت و رو” یا “از داخل به بیرون” مشهورند. سازه عظیم لویدز توسط ریچارد راجرز طراحی و اکنون، خانه ی موسسه بیمه لویدز لندن است. این ساختمان دارای یک سبک جدید از ساخت و ساز به نام Bowellism می باشد،  که در آن مسیرهای رفت و آمد و آسانسور، در خارج از ساختمان قرار دارند. (به منظور گسترش فضای داخلی)

Facebook

Menlo Park, California – ۴۳۰K square feet

سایت فیس بوک

سایت فیس بوک

در ماه مارس ۲۰۱۵، محوطه فیس بوک در منلو پارک کالیفرنیا به بهره برداری رسید. فضایی عظیم به اندازه ۴۳۰،۰۰۰ فوت مربع، دارای بیش از ۲۸۰۰ کارمند، که مارک زاکربرگ بزرگ بر کرسی ریاست آن تکیه داده است.

طراحی این سازه با تمرکز بر ایجاد یک محیط اجتماعی صورت گرفته، که دارای اتاق های گسترده با دیوارهای شیشه ای می باشد. در دفتر مرکزی فیس بوک از نورپردازی و طرح های رنگی استفاده شده، و مسلما یکی از ویژگی های برجسته این ساختمان، ۹ فضای سبزی که سقف ان را آراسته اند، می باشد. هم چنین دارای یک مسیر مارپیچ برای پیاده روی به طول نیم مایل، ۴۰۰ درخت بالغ و ابزارهایی که در پارک برای استفاده کارکنان گذاشته شده، است.

BMW HQ

Munich – ۳٫۷K square feet

ساختمان شعبه مرکزی BMW

ساختمان شعبه مرکزی BMW

ساختمان شعبه مرکزی BMW (ساخته شده بین ۱۹۶۸ و ۱۹۷۲)، از آن دسته از سازه هاییست که هرگز فراموش نمی شود. این سازه شبیه پیستون های موتور ساخته شده، و دفتری منحصر به فرد دارد که هر کسی آرزوی کار در آنجا را می کند. در مجاورت آن، موزه BMW، همراه با آرم BMW و با رنگ های چشم نواز، قرار دارد.

Apple’s Space Ship (Apple Park)

Cupertino, California – ۲٫۸M square feet

محیط کار اپل

محیط کار اپل

اپل بر اینکه، همواره جدید و متفاوت ظاهر شود تمرکز دارد، نه فقط با تلفنهای خود. در سال ۲۰۰۶، استیو جابز برنامه خود را برای “Campus 2 Apple” اعلام کرد. یک سازه حلقوی بزرگ که دفتر کار در مرکز آن قرار می گیرد. به دلیل حجم و شکل آن، “کشتی فضایی” نامگذاری شده، بزودی زمانی که کار ساخت این سازه به پایان می رسد، نزدیک به ۱۲ هزار کارمند در آن مشغول به کار خواهند شد. با تمام امکانات، از جمله هفت کافه، تالار کنفرانسی که به پاس خدمات بنیانگذار اپل یعنی استیو جابز نامگذاری شده و…

Microsoft

Redmond, Washington – ۱۴٫۹M square feet

محیط کار مایکروسافت

محیط کار مایکروسافت

محل کار مایکروسافت از فوریه ۱۹۸۶ در ردموند واشنگتن بنا گشته، از آن زمان مایکروسافت و این مکان همواره در حال رشد بوده اند، حتی این شرکت با همکاری جامعه اطرافش بودجه ساخت یک پل هوایی را به منظور کنترل افزایش ترافیک، را تامین کرده اند.

ما یکروسافت در سال ۲۰۰۹، یک مرکز خرید در مساحتی بزرگ را تکمیل، و به آن چند رستوران، خرده فروشی، بار و حتی یک زمین فوتبال اضافه کرد. سازه ها و باسازی های بزرگی هم در حال انجام شدن است که تخمین زده می شود تا سال ۲۰۲۳ به پایان برسند.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا