معرفی اپ

۱۰ جایگزین گوگل ، بهترین موتورهای جستجو در سال ۲۰۱۸ را به خاطر بسپارید!

10 موتور جستجوی جایگزین گوگل

بی تردید، گوگل محبوب ترین موتور جستجو بین کاربران می باشد و ۹۰٪ بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان را تأمین می کند. این غول جستجو از الگوریتم های قدرتمند و هوشمند همراه با پیاده سازی AI که تجربه شخصی سازی و یکپارچه ای را برای کاربران فراهم می کند، استفاده می کند. در این مطلب ۱۰ جایگزین گوگل را به شما معرفی می کنیم، با نت نوشت همراه باشید.

۴+

بی تردید، گوگل محبوب ترین موتور جستجو بین کاربران می باشد و ۹۰٪ بازار موتورهای جستجو در سراسر جهان را تأمین می کند. این غول جستجو از الگوریتم های قدرتمند و هوشمند همراه با پیاده سازی AI که تجربه شخصی سازی و یکپارچه ای را برای کاربران فراهم می کند، استفاده می کند. در این مطلب ۱۰ جایگزین گوگل را به شما معرفی می کنیم، با نت نوشت همراه باشید.

اما همه ما می دانیم که این “تجربه شخصی سازی” به هزینه اشتراک داده های شخصی ما می باشد و به این وسیله اجازه می دهیم گوگل ما را در اینترنت ردیابی کند. در برخی موارد وجود تبلیغات بیش از حد نیز که براساس شخصی سازی ما انجام می شود بسیار آزار دهنده می گردد.

علاوه بر این، بسیاری از موتورهای جستجو غیر از گوگل وجود دارد که نه فقط از لحاظ حفظ حریم خصوصی بلکه از نظر ویژگی های مفید نیز می تواند جایگزین گوگل باشد. در واقع برخی از آنها می توانند تجربه جستجوی بهتر را با توجه به نیازهای شما ارائه دهند. در ادامه لیستی از ۱۰ وب سایت جایگزین گوگل را برای شما شرح خواهیم داد.

۱۰ جایگزین گوگل

۱- Bing

دومین موتور جستجوی محبوب، Bing مایکروسافت است. Bing بیش از یک موتور جستجوی بصری است و ابزارهای مختلفی برای کاربران جهت تجربه بهتر فراهم میکند تا بتوان به عنوان جایگزین گوگل روی آن حساب باز کرد. نتایج جستجوی Bing توسط یاهو ارائه می شود و صفحه اصلی آن یک پس زمینه در حال تغییر دارد.

موتور جستجوی Bing

موتور جستجو Bing


همانند گوگل، Bing نیز دارای تبلیغات و قابلیت هایی مانند تبدیل، ترجمه، امتیاز ورزشی، ردیابی پرواز و غیره است. Bing همچنین دارای اپ تلفن همراه در اندروید و iOS می باشد و یکی از بهترین ها برای نامگذاری به عنوان جایگزین گوگل به حساب می آید.

۲- DuckDuckGo

اگر حریم خصوصی آنلاین برای شما مهم است، به شما پیشنهاد می دهیم DuckDuckGo را امتحان کنید. این موتور جستجو به علت حفظ حریم خصوصی کاربر، محبوبیت زیادی به دست آورده است. DuckDuckGo هرگز شما یا فعالیتهای آنلاین شما را دنبال نمی کند و این بدین معنی است که هیچ آگهی در پی شما وجود ندارد.

علاوه بر این، رابط کاربری خوبی دارد و نتایج جستجو آن از یاهو، یانداکس و سایر موتورهای جستجو می باشد. شما می توانید افزونه DuckDuckGo را به مرورگر خود اضافه کنید تا فعالیت های خود را خصوصی نگه دارید.

موتور جستجو DuckDuckGo

موتور جستجو DuckDuckGo

 

DuckDuckGo همه ویژگی های استاندارد یک موتور جستجو مانند گوگل را ارائه می دهد، اما یکی از ویژگی های شگفت انگیز آن به نام “bangs” به شما امکان می دهد تا به طور مستقیم در سایت های دیگر مانند آمازون، ویکی پدیا، و یوتیوب جستجو کنید. کافی است شروع جستجوی خود را با علامت ! شروع کنید (به عنوان مثال، facebook! یا w! یا…)

۳- Yahoo!

موتور جستجو Yahoo!

موتور جستجو Yahoo!

مدت زمان موتور جستجوی یاهو بیشتر از گوگل بوده است، و تعدادی از کاربران هنوز از یاهو استفاده می کنند. جایگاه سومین موتور جستجوی محبوب متعلق به یاهو است و خیلی از بینگ فاصله ندارد.

به غیر از جستجو کردن ، این موتور جستجوی جایگزین گوگل، امکانات زیادی برای ارائه دارد. سرویس ایمیل، مرکز خرید آنلاین، مرکز بازی، دایرکتوری سفر و غیره از سرویس های آن می باشد. یاهو حدود ۳۸ زبان را پشتیبانی می کند و حتی موتور جستجوی پیش فرض برای مرورگرهایی مانند موزیلا فایرفاکس می باشد.

۴- Qwant

Qwant یکی دیگر از موتور های جستجوی متمایل به حفظ حریم خصوصی است که در فرانسه مستقر است. این موتور جستجو ادعا می کند هرگز جستجوهای کاربران و یا اطلاعات شخصی آنها را برای اهداف تبلیغاتی جمع آوری نکرده است.

به عنوان یک وب سایت جستجوی متمرکز با حریم خصوصی، Qwant  ویژگی هایی مشابه به DuckDuckGo دارد. یکی از این ویژگی ها “Qwick Search Shortcuts” نامیده می شود که درست همانند ویژگی “Bangs” مرورگر DuckDuckGo می باشد.

موتور جستجو Qwant

موتور جستجو Qwant


 هر اصطلاحی که در Qwant جستجو می کنید در سه دسته نمایش داده می شود: وب، اخبار و اجتماعی. این نتیجه جستجو به خوبی طبقه بندی درخواست شما را به شیوه ای کارآمد انجام می دهد. Qwant همچنین به عنوان یک موتور جستجوی موسیقی عمل می کند.

۵- Yandex

Yandex موتور جستجوی بسیار محبوب در روسیه با حدود ۵۵-۶۵٪ سهم در بازار جستجوی این کشور است. همچنین در بخش هایی از اروپا به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان پنجمین موتور جستجوی بزرگ در سراسر جهان محسوب می شود.
یاندکس احتمالادر آینده یکی از بزرگترین رقبای گوگل است؛ زیرا سرویس های مشابهی مانند اپ های تلفن همراه، مرورگر، نقشه، مترجم، تحلیل، ذخیره سازی ابر و حتی سرویس پستی را ارائه می دهد.

موتور جستجو Yandex

موتور جستجو Yandex

این سایت جستجوگر اینترنتی رابط کاربری خوبی دارد و صفحه نتایج جستجوی آن دارای طرح مشابه با گوگل است. همچنین درست مانند گوگل به شما اجازه می دهد تا از طریق آن تصاویر، فیلم ها و اخبار را جستجو کنید.

۶- Search Encrypt

Search Encrypt یک موتور جستجوی متا دیتا ست که حفظ حریم خصوصی الویت اول آن می باشد و تضمین میکند که فعالیتهای آنلاین شما از امنیت بالایی برخوردار است. این وب سایت ادعا می کند که هیچ گونه اطلاعات قابل شناسایی در مورد کاربران را ردیابی نمی کند زیرا برای محافظت از جستجوهای شما از رمزگذاری لوکال استفاده می کند.

موتور جستجو Search Encrypt

موتور جستجو Search Encrypt


مهمترین ویژگی این موتور جستجوی جایگزین این است که سابقه جستجوی شما در صورت ۱۵ دقیقه عدم فعالیت به طور خودکار حذف می شود. بنابراین، حتی اگر کسی به کامپیوتر شما دسترسی داشته باشد، دیگر نباید نگران باشید.

۷- StartPage

موتور جستجو StartPage

موتور جستجو StartPage

 StartPage شامل نتایج جستجو از گوگل بدون ردیابی می باشد. این مرورگر دارای سرویس پروکسی برای مرور وب سایت با خیال راحت و ناشناس می باشد. همچنین دارای ژنراتور URL سفارشی می باشد که نیاز به تنظیم کوکی نمی باشد. از این رو می توانید تنظیمات خود را به شیوه ای سازگار با حریم خصوصی ذخیره کنید.

۸- SearX

یکی دیگر از موتورهای جست و جو که می تواند در لیست جایگزین گوگل قرار گیرد، SearX است. این وب سایت اطلاعات شما را جمع آوری نمی کند و نتایج بسیار خوبی از چندین منبع به شما ارائه می دهد. این منابع شامل گوگل، یاهو، DuckDuckGo، ویکی پدیا و غیره است. SearX منبع باز می باشد.

موتور جستجو SearX

موتور جستجو SearX

 

شما حتی می توانید آن را به عنوان موتور جستجو متاسرچ سفارشی کنید و آن را روی سرور خود نصب کنید. SearX به راحتی قابل تنظیم برای حریم خصوصی می باشد و گزینه های متعددی برای بهبود نتایج جستجو ارائه می دهد.

۹- Ask

بسیاری از مردم Ask را جهت فرمت ساده آن دوست دارند. این موتور جستجوی متوسط می تواند به سوالات شما پاسخ دهد در واقع به جای جستجوی کلمات کلیدی می توانید سوال خود را به انگلیسی جستجو کنید تا Ask پاسخی مرتبط به آن را به شما بدهد. همچنین طرح نتایج جستجوی Ask بسیار شبیه به گوگل است.

موتور جستجو Ask

موتور جستجو Ask

۱۰- Gibiru

Gibiru از سال ۲۰۰۹ نتایج جستجوی ناشناس را رایگان و غیر سانسور ارائه کرده است. همچنین Gibiru ادعا می کند جستجوی کاربران را در سرورهای خود ذخیره نمی کند و سوابق در عرض چند ثانیه بعد از انجام جستجو پاک می شوند.

موتور جستجو Gibiru

موتور جستجو Gibiru

 

در واقع Gibiru محتوای جستجوی غیر سانسور را با حفظ حریم خصوصی بسیار آسان می کند.

شما کدام موتور جستجوگر جایگزین گوگل را بیشتر دوست دارید. در صورتی که احساس می کنید گزینه های دیگری نیز وجود دارد که می توانند جایگزین خوبی برای گوگل باشد حتما در بخش نظرات به ما اطلاع دهید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا