خودرو

۱۰ سدان برتر کنونی بازار دنیا از لحاظ بکارگیری فناوری و تکنولوژی روز

10 سدان پیشرفته بازار

امروزه ما به یک انقلاب فناوری یا تکنولوژِی در صنعت خودرو نزدیک میشویم، چرا که شرکتهای خودرو سازی، سرمایه گذارهایی قابل توجهی در بخش وسایل الکترونیکی و پیشرفت در این زمینه کرده اند. این روز ها شرکت های خودرو سازی از تکنولوژی روز دنیا در خودروهای موسوم به سدان که ابعادی و ویژگی های مقبول درمیان عموم مشتریان دارند استفاده می کنند.
این ویژگی ها شامل حالت های پیشرفته ی autopilot، صندلی های ماساژور، و برنامه های کاربردی که می تواند از راه دور خودرو را روشن کند و هزاران قابلیت و ویژگی متنوع و اختصاصی دیگر. در این مطلب با شما هستیم با بررسی ۱۰ سدان مطرح و البته پیشرفته موجود در بازار کنونی خودرو های جهان در آستانه سال ۲۰۱۸٫ با نت نوشت در ادامه همراه باشید:

۱+

امروزه ما به یک انقلاب فناوری یا تکنولوژِی در صنعت خودرو نزدیک میشویم، چرا که شرکتهای خودرو سازی، سرمایه گذارهایی قابل توجهی در بخش وسایل الکترونیکی و پیشرفت در این زمینه کرده اند. این روز ها شرکت های خودرو سازی از تکنولوژی روز دنیا در خودروهای موسوم به سدان که ابعادی و ویژگی های مقبول درمیان عموم مشتریان دارند استفاده می کنند.
این ویژگی ها شامل حالت های پیشرفته ی autopilot، صندلی های ماساژور، و برنامه های کاربردی که می تواند از راه دور خودرو را روشن کند و هزاران قابلیت و ویژگی متنوع و اختصاصی دیگر. در این مطلب با شما هستیم با بررسی ۱۰ سدان مطرح و البته پیشرفته موجود در بازار کنونی خودرو های جهان در آستانه سال ۲۰۱۸٫ با نت نوشت در ادامه همراه باشید:

ویژگی Autospeed تسلا مدل S خود را یکی از قابل توجه ترین سدان های پیشرفته در بازار می کند.

با نزدیک شدن به دنیای مدرن وسایل نقلیه الکتریکی و اتومات، شرکت های خودروسازی برای معرفی ویژگی های فنی برجسته  خودروهای خود در حال رقابت هستند.
برخی از سدان های مورد علاقه ما دارای ویژگی هایی هستند که تجربه رانندگی را راحت تر از گذشته می سازند.
مانند فناوری هدایت نیمه خودکار “autopilot”که در بزرگ راه ها کنترل خودرو را در دست بگیرد، و یا صندلی ماساژ و برنامه هایی که می توانند ماشین را از راه دور کنترل کنند.

لیستی از بهترین سدان های موجود در بازار با تکنولوژی پیشرفته که در بالا با آنها اشاره کردیم برای شما آماده کردیم
در ادامه با ما همراه باشید….

۱ –  بی ام و سری ۷ (BMW 7 Series)

لوکس‌ترین و مجهزترین خودروی سدان با طراحی فوق العاده داخلی و خارجی ،استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در این خودرو باعث شده تا مثل برق و باد در جاده ها حرکت کنید.

۱۰ خودروی سدان با تکنولوژی بالا که می توانید خریداری کنید

یکی از جالب ترین ویژگی های سدان، ظرافت خاص آن است ، یک جفت پنجره سقفی که نور را با لطافت خاصی در LED منتقل میکند که یک محیط رویایی و بدون استرس برای راننده فراهم می سازد.

همچنین BMW 7 می تواند یک خودروی رویایی برای مسافران نیز باشد، زیرا با استفاده از فناوری WIFI  بکار برده شده در این خودرو موزیک و ویدیوهای مورد علاقه خودتون را در صفحه ۱۰ اینچی تعبیه شده در پشت صندلی ها دانلود و تماشا کنید.

علاوه بر این، صفحه نمایش لمسی که به شما این اجازه را می دهد تا امکانات داخلی خودرو از جمله کنترل دمای داخلی خودرو ،موقعیت GPS و همچنین بلندگوهای با صدای فراگیر که توسط Bowers & Wilkins ساخته شده اند را کنترل کنید.

 

۲- به رغم هزینه ۵۰۰۰ دلاری فناوری هدایت نیمه خودکار “autopilot”یکی از مهم ترین معیارهای فروش خودرو تسلا(TESLA Model S) به شمار می رود.

این خودرو، در بزرگراه ها، در بین خطوط به صورت اتومات جا به جا شود، سرعت اش را تنظیم می کند و به موقع خودش از بزرگراه خارج می شود


ویژگی autopilot  فقط مختص اتوبان یا بزرگراه ها ها نیست. شما می توانید از این ویژگی در سایر جاده ها با منحنی ها و دیگر اشکال پیچیده اداره کنید.

این خودرو دارای یک صفحه نمایش لمسی ۱۷ اینچی بسیار جالب است که  می توانید نقشه راه را تعیین کنید، موسیقی گوش کنید  یا برای رستوران ها و دیگر مقصد های ممکن جستجو کنید.

 

۳- مرسدس بنزکلاس اس ( (Mercedes-Benz S-Class مجهز به چراغ های LED در داخل و یک سقف کروک شیشه ای رو به آسمان


Benz S-Class حداکثر راحتی و آسایش را برای راننده و سرنشین های خود فراهم آورده است، استفاده از آبشن هایی مانند صندلی های ماساژور و همچنین فناوری تولید رایحه های مختلف در داخل خودرو باعث شده تا شما از بیشترین امکانات موجود بهره ببرید.


بسیاری از عملکرد های داخلی خودرو را می توانید با یک برنامه مرسدس بنز کنترل کنید. قبل از وارد شدن به ماشین، می توانید درجه حرارت را تنظیم کنید و از راه دور ماشین را روشن کنید.

S-Class دارای ویژگی های ایمنی قابل توجه است.
تکنولوژی بکار رفته در این خودرو به گونه ای است که سیستم هوشمند ترمز هنگام نزدیک شدن خودرو به سایر اتومبیل ها یا اشیا نزدیک هشدار میدهد، هنگام خستگی در حین رانندگی یا غافلگیری سریع به راننده این امکان را میدهد که کنترل خودرو را در دست بگیرد.

 

۴- آئودی A8 ،بدون استرس و با آرامش خاطر رانندگی کنید

 

رانندگان به “کابین مجازی” جدید آئودی دسترسی دارند که یک رابط دیجیتالی است که می تواند صفحه نمایش دستگاه را با یک نقشه GPS  سه  بعدی جایگزین کند، بنابراین شما لازم نیست که سر خود را هنگام مسیریابی برگردانید.
برای کنترل داخلی، یک صفحه لمسی در کنار دنده وجود دارد که به شما اجازه می دهد تا با انگشت خود دستورات را تایپ کنید.

همچنین A8 باعث می شود که رانندگی راحت تری را در ترافیک تجربه کنیم،
با یک سیستم کمکی در رانندگی که می تواند بدون دخالت شما تا سرعت ۳۷٫۳ کیلومتر در ساعت حرکت کرده وتوقف کند، و ماشین نیز می تواند بدون کمک راننده، پارک کند.

سرنشین ها نیز دارای یک مجتمع بسیار لوکس هستند. پشت صندلی سمت راست این خودرو مجهز به ماساژور پا است که یک مسافر در صندلی عقب می تواند این قابلیت را به  صندلی عقب سمت راست متصل کند.

۵ –  Cadillac CT6 ، یک میزبان تمام عیاربرای مسافران و راننده با امکانات  ویژه که یک رانندگی دقیق و لذت بخش را تجربه خواهید کرد.

برای رانندگان، این خودرو به گونه ای طراحی شده است  که هنگام ترمز ناگهانی راننده از جای خود  به جلو و یا عقب حرکت نمی کند.
این طراحی فوق العاده می تواند از آسیب رسیدن ناشی از فشار سنگین به  پا و مچ جلوگیری کند.

داشبورد این خودرو اجازه می دهد تا تلفن همراه خودتان را به  آن  وصل کنید و از امکانات بی نظیر آن استفاده کنید.
به عنوان مثال، شما می توانید بدون آنکه از دستان خود استفاده کنید متون را به صورت شفاهی تایپ کنید، یک صفحه لمسی با دست خط خودتان تنظیم می شود، بنابراین بدون آنکه روی صفحه نمایش نگاه کنید، می توانید دستورات را بنویسید.

یکی از ویژگی های فوق العاده این خودرو،وجود یک سیستم کنترل کروز پیشرفته است که می تواند بدون دخالت راننده در بزرگراه رانندگی کند.

همچنین مسافران می توانند محتویات خود را از تلفن همراه خود خود به یک جفت صفحه نمایش ۱۰ اینچی HD متصل کرده و استفاده کنند.

۶- آکورا (Acura RLX Sport Hybrid) مجهز به امکانات هوشمندی است که به کاهش اختلالات و ناراحتی ها می انجامد.


یکی از قابل توجه ترین ویژگی های این خودرو، وجود یک صفحه نمایش دیجیتال در پنجره جلو است که سرعت شما را نشان می دهد و می تواند هشدارهای مربوط به وسیله نقلیه را در صورت لزوم ارائه دهد.

سیستم کنترل آب و هوا با استفاده از تکنولوژی GPS برای تنظیم دمای خودرو براساس شرایط آب و هوایی در بیرون ویا در حالت تابش نور خورشید بر روی ماشین ، استفاده می شود.

۷-  پورشه پانامرا (Porsche Panamera) محصول سال ۲۰۱۷ که ترکیبی از عملکرد و ویژگی های سری کلاس اول است.

همانند بسیاری از خودروهایی که تا الان به شما معرفی کردیم، Panamera نیز با استفاده از صفحه های لمسی و دیگر سطوح پاسخگو لمسی به جای دکمه ها ، تنظیمات داخلی خودرو را برای راننده راحت تر می کند. و صفحه نمایش لمسی اصلی به شما امکان می دهد اخبار، قیمت فرآورده های نفتی، رویدادهای مهم را جستجو کنید و در توییتر بروید.

همچنین سیستم کنترل کروز خودرو می تواند به صورت اتوماتیک با ردیابی خودروهای اطراف آن، سرعت خودرو را در شرایط مختلف تنظیم کند.

 

۸- ولوو اس ۹۰(Volvo S90 T8) دارای جفت موتور قدرتمند و ویژگی های فنی فوق العاده ای است که باعث می شود تا نظر هر مشتری با سلیقه ای را جلب کند.

برای فضاهای پارکینگ، این خودرو مجهز به  دوربینی با محدوده ۳۶۰ درجه می باشد تا یک چشم انداز واطلاعات کلی در مورد آن محوطه در اختیار شما قرار می دهد.

از دیگر ویژگی های فوق العاده وولو اس ۹۰ میتوان به این اشاره کرد،هنگامی که سوئیچ ماشین در جیبتان باشد و به خودرو نزدیک شوید،خودرو می تواند به طور خودکار درب های جلو و عقب و همچنین درب صندوق عقب را باز کند.

ولوو مجهز به یک برنامه جانبی بنام  در تماس (On Call) است، که می توانید دمای داخل خودرو را قبل از اینکه سوار خودرو بشید تنظیم کنید، همچنین در طول سفر فاصله خودتان را ثبت کنید و در صورت خرابی ماشین یا در صورت نیاز درخواست کمک کنید.

۹- لینکلن کانتیننتال ۲۰۱۷ (Lincoln Continental)، برای رسیدن به استانداردی از ” quiet luxury” طراحی شده است.

شرکت لینکلن‌موتور در سال ۱۹۱۷ توسط هنری ام لیلند و پسرش در میشیگان تاسیس و به‌دلیل علاقه‌ او به آبراهام لینکلن این نام را به خود گرفت. پس از ورشکست شدن در دهه ۲۰ قرن گذشته میلادی این خودروسازی به فورد واگذار شد و تاکنون زیر مجموعه آن فعالیت کرده و تنها عرضه کننده خودروهای لوکس است.

اولین تکنولوژی بکار رفته در این خودرو، کنترل نویز است که برای اطمینان از اینکه میزان نفوذ سروصدا به داخل کابین به حداقل برسد، یک سیستم حذف فرکانس‌های مزاحم و صداهای ناخواسته با تولید امواج با فرکانس معکوس آنها درنظر گرفته شده است.

یک دوربین با محدوده ۳۶۰ درجه و صفحه نمایش دیجیتال اجازه می دهد تا شما به محوطه اطراف خود اشراف کامل داشته باشید.

۱۰- سوبارو لگاسی(Subaru Legacy)، یکی از قدیمی ترین خودرو های شرکت سوبارو ، لگاسی ( Legacy )  است که از سال ۱۹۸۹ تولید شده. این خودرو یک سدان سایز متوسط است که در ایران نیز توسط شرکت سیف خودرو عرضه می شود.

رانندگان از تکنولوژی هایی استفاده می کنند که ترافیک را در اطراف خودرو مشاهده می کنند، به شما این امکان را می دهد تا زمانی که شما از خط خود خارج می شوید بتوانید به سرعت توقف نمایید، تا از تصادف جلوگیری شود.

در داخل خودرو، شما می توانید تعدادی از گزینه های سرگرمی و اطلاعات را با داشبورد دیجیتال ماشین، که شامل Apple CarPlay ، Pandora و iHeartRadio است، دسترسی پیدا کنید.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا