تاریخی

۱۷ واقعه عجیب و غریبی که ۱۰۰ سال پیش رخ داده و اکنون غیرقابل باور است! +تصاویر

پرواز یک انسان با عمل خطرناک متعادل کردن خودش برای سرگرم کردن جمعیت

در طی قرن گذشته، بشریت و تکنولوژی تحولات شگرفی را پشت سر گذاشته اند. و جریان سریع این اتفاقات، فراموش کردن آنها را برای بشر آسان کرده است.
شما می توانید گزینه های زیادی را برای پیشرفت سریع تکنولوژی و شیوه ای ساخت وسایل امروزی، در نظر بگیرید. اما با کمی تحقیق، می توانید فرایند پیشرفت ابزار ها و امکانات کنونی را بفهمید.
فقط به ۱۷ نمونه از این سرفصل های دیوانه کننده که بیش از ۱۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است نگاهی بیاندازید. باور نخواهید کرد که مردم در آن زمان چه کرده اند!

۹+

در طی قرن گذشته، بشریت و تکنولوژی تحولات شگرفی را پشت سر گذاشته اند. و جریان سریع این اتفاقات، فراموش کردن آنها را برای بشر آسان کرده است. شما می توانید گزینه های زیادی را برای پیشرفت سریع تکنولوژی و شیوه ای ساخت وسایل امروزی، در نظر بگیرید. اما با کمی تحقیق، می توانید فرایند پیشرفت ابزار ها و امکانات کنونی را بفهمید. فقط به  ۱۷ نمونه از این  سرفصل های دیوانه کننده و عجیب که بیش از ۱۰۰ سال پیش اتفاق افتاده است نگاهی بیاندازید. باور نخواهید کرد که مردم در آن زمان چه کرده اند!

سربازان جنگ جهانی اول تشک های تخت خواب را به عنوان جلیقه نجات می پوشیدند

سربازان جنگ جهانی اول تشک های تخت خواب را به عنوان جلیقه نجات می پوشیدند

۱٫ سربازان جنگ جهانی اول تشک های تخت خواب را به عنوان جلیقه نجات می پوشیدند: متأسفانه آنچه  نمی دانستند این بود که تشک ها خودشان از مواد جذب کننده ساخته شده بودند. بنابراین برعکس عمل می کردند و ملوانان را به زیر آب می کشیدند.

استتار بسیار متفاوت بود

استتار بسیار متفاوت بود

۲٫ استتار بسیار متفاوت بود: مدتها پیش قبل از اینکه استتار مانند شکل امروزی اش پیشرفته باشد، سربازان جنگ جهانی اول بجای آنکه خود را شبیه محیط اطراف کنند، این لباس های سیاه و سفید را می پوشیدند تا به سختی مورد هدف قرار گیرند.

در روز ۷ ژوئن ۱۹۱۷، در طی یک انفجار توسط ارتش بریتانیا، ده ها هزار سرباز آلمانی کشته شدند

در روز ۷ ژوئن ۱۹۱۷، در طی یک انفجار توسط ارتش بریتانیا، ده ها هزار سرباز آلمانی کشته شدند

۳٫ در روز ۷ ژوئن ۱۹۱۷، در طی یک انفجار توسط ارتش بریتانیا، ده ها هزار سرباز آلمانی کشته شدند: انفجار در داخل تونل ها زیر سر سربازان آلمانی مستقر در روستای لابوسل (La Boisselle) در فرانسه رخ داد. ظاهرا صدای انفجار آنقدر مهیب بوده که مردم در دوبلین و لندن می توانستند آن را بشنوند. این انفجار همچنین گوادل بزرگی شبیه قارچ با عمق ۲۰۰ فوت ( ۶۰ متر) و عرض ۴۵۰ فوت (۱۳۷متر) که از ارتفاع هزار متری قابل دیدن است به وجود می آورد.

شکایت یک زن از شوهرش بخاطر حمام نکردن

شکایت یک زن از شوهرش بخاطر حمام نکردن

۴٫ شکایت یک زن از شوهرش بخاطر حمام نکردن: بله، شما این عنوان روزنامه را به درستی خوانده اید: پس از تحقیقات معلوم شد، مردی که متهم به امتناع از شستن خودش است ادعا می کند که خیلی چاق است تا بتواند در وان قرار بگیرد. برای این جرم او محکوم به این شد که اگر نتواند حمام کند، به زندان منتقل خواهد شد.

پرواز یک انسان با عمل خطرناک متعادل کردن خودش برای سرگرم کردن جمعیت

پرواز یک انسان با عمل خطرناک متعادل کردن خودش برای سرگرم کردن جمعیت

۵٫ پرواز یک انسان با عمل خطرناک متعادل کردن خودش برای سرگرم کردن جمعیت: حدودا یک قرن پیش بندباز معروف «جان رینولدز» مرزهای متعادل ماندن در هوا را درنوردید. انتظار می رود در آن روز جمعیتی بالغ بر ۱۵۰۰ نفر او را تماشا می کردند.

پرسنل ارتشی قصد داشتند که صدای هواپیماهای دشمن را با شیپورهای غول پیکر گوش کنند

پرسنل ارتشی قصد داشتند که صدای هواپیماهای دشمن را با شیپورهای غول پیکر گوش کنند

۶٫ پرسنل ارتشی قصد داشتند که صدای هواپیماهای دشمن را با شیپورهای غول پیکر گوش کنند: البته این پیش از اختراع رادارهای جدید بود. متاسفانه، اختراع بزرگ آنها خیلی خوب کار نمی کرد.

۷٫ R.B. Armitage، یک دکتر مرد، یک کتاب مشاوره جنسی برای زنان نوشت و منتشر کرد: البته  «کتاب مشاوره جنسی خصوصی برای زنان » محتوای خوبی نداشت و تاحدودی کار اشتباهی بود. Armitage ادعا می کرد که احساس درد در هنگام قاعدگی عادی نیست و مردم در طول بارداری نباید رابطه جنسی داشته باشند. هدف نهایی او “آگاه کردن زنانی بود که قصد ازدواج داشتند”.

بزرگترین بالن (کشتی هوایی) المان در فرانسه سقوط کرد

بزرگترین بالن (کشتی هوایی) المان در فرانسه سقوط کرد

۸٫ بزرگترین بالن (کشتی هوایی) المان در فرانسه سقوط کرد: این بالن غول پیکر پس از اصابت گلوله توسط یک هواپیمای جنگی فرانسه در ارتفاع ۱۶۰۰۰ هزار پایی در یک دره سقوط کرد. این کشتی هوایی ۵۵۰ فوت (۱۶۷ متر) طول و ۷۰ فوت (۲۱ متر) عرض داشت.

کبوتران توسط ارتش آلمان برای حمل دوربین آموزش می دیدند

کبوتران توسط ارتش آلمان برای حمل دوربین آموزش می دیدند

۹٫ کبوتران توسط ارتش آلمان برای حمل دوربین آموزش می دیدند: دوربین در یک مهار قرار می گرفت و به کبوتر وصل می شد، افسران یک تایمر را تنظیم می کردند تا دوربین ها به طور خودکار تصاویر را در فواصل معین و خاص بگیرند.

۱۰٫ خدمات مهاجرت ایالات متحده یک کودک را پست کرد: یک کودک پس از گذراندن ۷۰۰۰ مایل مسافرت از طریق پست، به ایالات متحده رسید. خدمات مهاجرتی امریکا یک آدرس بازگشتی به او چسپاند و او را در اداره پست گذاشت.

 استفاده افراد از شیافت های رادیو اکتیو

استفاده افراد از شیافت های رادیو اکتیو

۱۱٫ استفاده افراد از شیافت های رادیو اکتیو: متأسفانه، در سال ۱۹۱۷ زمانی که این اتفاق افتاد، مردم هنوز از آثار جانبی این اشعه آگاهی نداشتند. در عوض، آنها اعتقاد داشتند که “اندام های بدن را با اتمهای الکتریکی سلامت بمب گذاری می کنند”.

یک کتاب آشپزی با عنوان "هزاران راه برای راضی نگه داشتن شوهر با بهترین دستور العمل های بتینا"

یک کتاب آشپزی با عنوان “هزاران راه برای راضی نگه داشتن شوهر با بهترین دستور العمل های بتینا”

۱۲٫ یک کتاب آشپزی با عنوان “هزاران راه برای راضی نگه داشتن شوهر با بهترین دستور العمل های بتینا” (A Thousand Ways to Please a Husband with Bettina’s Best Recipes) منتشر شد: نه تنها این کتاب واقعی بود، بلکه بسیار محبوب نیز بود. این کتاب داستان یک زن و شوهر با نام های باب و بتینا را دنبال می کرد که زنان را به نحوه تهیه غذاهایی مانند ماهی تن با نان برشته و گوشت گاو آشنا می کرد.

۱۳٫ مسمومیت مادری با پنکیک: در سال ۱۹۱۷، آرسنیک در خانه های مردم به عنوان یک ماده کنترل آفات یافت می شد. متاسفانه یک مادر بخاطر شباهت زیاد آن با آرد از آن برای درست کردن پنکیک برای خانواده اش استفاده کرد و مسموم شد.

مزرعه شترمرغی که یک جاذبه توریستی پررونق بود

مزرعه شترمرغی که یک جاذبه توریستی پررونق بود

۱۴٫ مزرعه شترمرغی که یک جاذبه توریستی پررونق بود: هیچ کس نظری نداشت وقتی که کارآفرین ادوین کاستون ۵۰ عدد از شترمرغ های جنوب آفریقا را به کالیفرنیا اورد، او نه تنها اولین مزرعه شترمرغ در این کشور را تاسیس کرد، بلکه یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی را بوجود اورد.

۱۵٫ اولین عمل جراحی پلاستیک در انگلستان انجام شد: در سال ۱۹۱۷ هارولد گلیز پس از کشف راهی برای ایجاد انعطاف پذیری کافی بدن در برابر پیوند پوست این عمل را انجام داد.

۱۶٫ ماتا هاری، رقصنده عجیب و غریب هلندی، در سال ۱۹۱۷ پس از متهم شدن به جاسوسی برای آلمان به اعدام محکوم شد: اجراهای ماتا اغلب برای افراد بسیار ثروتمند بود. یکبار هم برای یک افسر آلمانی اجرا می کند. در نتیجه یک دادگاه فرانسویی به این نتیجه رسید که او یک جاسوس و عامل دوگانه است.

دو دختر جوان همه را با عکس فانتزی پری فریب دادند

دو دختر جوان همه را با عکس فانتزی پری فریب دادند

۱۷٫ دو دختر جوان همه را با عکس فانتزی پری فریب دادند: در سال ۱۹۱۷، فرانسیس گریفیت ۹ ساله و دختر عموی او السی که  ۱۶ سال داشت، ادعا کردند که در باغ پریچه دیده اند. فرانسیس دوربین پدرش را بر می دارد و السی از او عکس می گیرد و می گویند که این یک پری است. کمی بعد در حالی که مردم علاقه مند به عکس حاصل شده بودند، اثبات شد که آن دروغی بیشتر نبوده است.

اتفاقات مطمئنا نسبت به  ۱۰۰ سال گذشته تغییر کرده اند. این باعث می شود که شما از اینکه جهان در صد سال  اینده چگونه خواهد بود در شگفت بمانید…

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا