ارز دیجیتال

تنها ۱% از جمعیت ثروتمند بیت کوین مالک نیمی از کل ثروت این ارز در جهان است!

ارزش بیت کوین

با توجه به آنالیزهای انجام شده توسط Credit Suisse در ماه نوامبر، در یک هم سنجی معلوم می شود که تنها ۱ درصد از جمعیت ثروتمند بیت کوین، مالک نیمی از کل ثروت این ارز در جهان هستند.
این موسسه می گوید که تمرکز ثروت بر بیت کوین، در مقوله استفاده از نگه داری آن به عنوان یک دارایی، مشابه با طلا است.

۱+

موسسه Credit Suisse در بیانیه ایی پیرامون ارزهای دیجیتال و بلاک چین ها، به تمرکز ثروت در بیت کوین اشاره می کند. به گفته این موسسه، ۹۷ درصد از تمام بیت کوین ها، توسط تنها ۴ درصد از آدرس ها نگهداری می شوند.

بیشتر بخوانید: تفاوت بیت کوین و اتریوم چیست؟

مردی در حال عبور از مقابل یک تابلو الکتریکی که میزان مبادله ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین (در گوشه بالای سمت چپ تصویر) در بازار سئول کره جنوبی را نشان می دهد.

مردی در حال عبور از مقابل یک تابلو الکتریکی که میزان مبادله ارزهای دیجیتال مختلف از جمله بیت کوین (در گوشه بالای سمت چپ تصویر) در بازار سئول کره جنوبی را نشان می دهد.

آیا بیت کوین وسیله بازی برای ۱ درصد است؟

این سوال یک تحلیلگر در « Credit Suisse» (موسسه خدمات مالی و بانکی چند ملیتی سوئیسی) در مورد دارایی ارزهای دیجیتال و بلاک چین هاست که روز پنج شنبه به مشتریان ارسال شده است.

این موسسه می گوید: تمرکز ثروت در یک گروه کوچک از آدرسها – چه افراد چه صرافی ها – به این معنی است که، چند مهره اصلی در این بازی وجود دارند که می توانند تاثیر زیادی بر بازار بیت کوین داشته باشند.

بیشتر بخوانید: ارز دیجیتال چیست ؟ آن‌چه که باید در مورد ارز دیجیتال بدانید

94 درصد از کل بیت کوین ها توسط 4 درصد از آدرس ها نگهداری می شوند

۹۴ درصد از کل بیت کوین ها توسط ۴ درصد از آدرس ها نگهداری می شوند

کسانی که با عنوان “hodlers” در دنیای رمزنگاری (ارزهای دیجیتال) از آنها یاد می شود، بیت کوین را برای خودشان نگه داشته اند. به همین ترتیب، ثروت در این سیستم بسیار متمرکز شده است. با توجه به آنالیزهای انجام شده توسط Credit Suisse در ماه نوامبر، در یک هم سنجی معلوم می شود که تنها ۱ درصد از جمعیت ثروتمند بیت کوین، مالک نیمی از کل ثروت این ارز در جهان هستند.

بیشتر بخوانید: مصرف برق استخراج بیت کوین چقدر است؟

این موسسه می گوید که تمرکز ثروت بر بیت کوین، در مقوله استفاده از نگه داری آن به عنوان یک دارایی، مشابه با طلا است. بانک می گوید: “بخش قابل توجهی از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مانند دارایی های گرانبها نگهداری می شوند، که در نتیجه میزان گردش و دسترسی ارزهای دیجیتال را محدود می کند.”

سال ۲۰۱۷ برای سرمایه گذاران بیت کوین یک سال فوق العاده بود. ارزش این ارز دیجیتال پر طرفدار در روندی صعودی در ماه دسامبر، هر لحظه ۲۰ هزار دلار افزایش می یافت. و در پایان سال افزایشی ۱۳۰۰ درصدی داشت. با توجه به اطلاعات موجود در CoinMarketCap.com، میزان سرمایه بازار بیت کوین، از ابتدای سال ۲۰۱۷ در یک روند صعودی تمام وقت از ۱۵٫۶ میلیارد دلار به بیش از ۳۲۰ میلیارد دلار در ماه دسامبر رسید.

بیشتر بخوانید: آلت کوین های پولساز! با بهترین مشتقات بیت کوین جهت سرمایه گذاری آشنا شوید

منبع: businessinsider

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا