تکنولوژی

۵ حقیقت جالب از شرکت SAMSUNG که نمی دانید!

حقایق سامسونگ

سامسونگ این روز ها در حال دست و پنجه نرم کردن با یک اتفاق ناگوار است، برترین محصول این کمپانی، Galaxy Note 7 که چندی پیش توسط این شرکت رونمایی شد دچار سانحه های متعدد شده و به طور کامل از رده تولید خارج شد، این کمپانی تولید این محصول را که میلیارد ها دلار برایش خرج کرده بود را کنار گذاشته و اکنون شهرت این شرکت در تولید دستگاه های تلفن همراه با این اتفاق کمی زیر سوال رفت!

۰

حتما نام این شرکت به گوشتان خورده است، سامسونگ یک شرکت عظیم کره ای است که در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت می کند و بخش تولید تلفن های همراه برای این کمپانی از پر سود ترین قسمت ها به حساب می آید، محصولات تولیدات این کمپانی به تلفن های هوشمند ختم نمی شود و در زمینه های مختلف این کمپانی فعالیت های چشم گیری را انجام می دهد.

اینبار با نت نوشت همراه باشید تا همراه شما به بررسی ۵ مورد حقیقت جالب راجع به این غول کره ای بپردازیم:

سامسونگ این روز ها در حال دست و پنجه نرم کردن با یک اتفاق ناگوار است، برترین محصول این کمپانی، Galaxy Note 7 که چندی پیش توسط این شرکت رونمایی شد دچار سانحه های متعدد شده و به طور کامل از رده تولید خارج شد، این کمپانی تولید این محصول را که میلیارد ها دلار برایش خرج کرده بود را کنار گذاشته و اکنون شهرت این شرکت در تولید دستگاه های تلفن همراه با این اتفاق کمی زیر سوال رفت!

fireshot-screen-capture-010-androidpit-samsung-brand-sign-general-ifa2015-w1220h460_jpg-jpeg-image-1220-x-460-pixels-fscl01_fonpit_de_userfi

سامسونگ از سال ۱۹۳۸ فعالیت خودش را با عنوان “Samsung Sanghoe” در کره جنوبی با تولید محصولات غذایی آغاز کرده است. موفقیت این شرکت در زمینه تولید محصولات مختلف با تجربه ای ۸۰ ساله ابدا اتفاقی به نظر نمی آید و اکنون شرکت Samsung Electronics از محبوب ترین کمپانی های فراملیتی است که در کشور کره جنوبی فعالیتش را آغاز کرده است.

معنی نام شرکت SAMSUNG

حتما خوب میدانید که نام های تجاری با استراتژی های خاصی انتخاب می شوند، برنامه ریزی های حساب شده همراه با بررسی های مختلف و گسترده سرانجام به انتخاب بهترین گزینه ها می انجامد، مثلا نام شرکت امریکایی Nike را حتما شنیده اید، نایکی با مضمون و معنی “الهه پیروزی” به شما در شکست دادن رقیبان کمک خواهد کرد. نام کمپانی سامسونگ از دو قسمت “سام” به معنی سه یا همان ۳ و “سونگ” به معنی ستاره تشکیل شده است.

غربی های ستاره ها را نمادی از موفقیت می دانند، اما برای کره ای ها این نماد بیش از موفقیت معنی و مفهوم دارد و ارجاع داده می شود به سه خدای آسمان چینی ها که از فرهنگ چین به فرهنگ کره ای ها منتقل شده است. این ۳ خدا، به ترتیب، شکوه و عظمت، شانس و طول عمر هستند.

بودجه تبلیغات و بازیابی عظیم در سامسونگ

محبوبیت سامسونگ به عوامل مختلفی بر می گردد، تبلیغات گسترده در سطح دنیا و تمامی شهر های شلوغ به نحوی است که چهره اتوبوس های شهری همراه با بنر های این شرکت به امری عادی برای تمام مردم دنیا در شهر های مختلف بدل شده است.

طبق آمار های منتشر شده این کمپانی در سال ۲۰۱۵ بیش از ۱۴ میلیارد دلار را صرف بازاریابی و تبلیغات در سرتاسر دنیا کرده است. جالب است بدانید این کمپانی در سال ۲۰۱۶ نیز با ۳٫۳ میلیارد خرج بیشتر در زمینه تبلیغات بعد از Nike قرار گرفت و جزو ۲۰ شرکت دنیا با بیشترین هزینه های تبلیغاتی است.

تا فراموش نکرده ایم بگوییم که شرکت سونی که از نام های بزرگ تجاری بوده و در زمنیه فناوری از رقبای سامسونگ به حساب می آید، تنها ۳٫۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ هزینه تبلیغات کرده است.

راه و رسم مدیر عامل سامسونگ!

این شرکت کره ای در آستانه سال ۲۰۰۰ میلادی از جمله شرکت هایی بود که با تولید انبوه محصولات روز و تکنولوژی در مرز کیفیتی نامطلوبی قرار داشت و محبوبیت و شهرتش در زمینه تولید زیاد و قیمت مناسب بود و نه کیفیت مطلوب. در همان سالها بود که مدیر عامل این شرکت Lee Kun-hee جمله معروفی را سرلوحه کاری این کمپانی قرار داد که به گوش بسیاری آشناست!

“همه چیزتان به جز همسر و فرزندانتان را عوض کنید”

این شعار یا جمله انگیزشی یا هر چیزی که اسمش را می توانید بگذارید طی سالیان نزدیک و کنونی بعد از سال ۲۰۰۰ توانست مسیر و سبک این کمپانی را به طور کامل تغییر دهد و محبوبیت، بازار و پول را برای این کمپانی به ارمغان آورد. در همین راستا گفته می شود مدیر عامل این شرکت در سال ۱۹۹۵ چندین هزار دستگاه تلفن همراه بی کیفیت تولید شده توسط کارکنانش را در مقابل آنها به آتش کشید!

burj_dubai_3-11-08-w782

سامسونگ مسئول ساخت بزرگترین بنای ساخته شده در جهان بوده است!

جالب است بدانید که شریک تجاری و پیمانکار عمده بحث تولیدی برج الخلیفه در دبی بر عهده شرکت سامسونگ بوده است، این برج با ارتفاع ۸۲۸ متر در حال حاضر بزرگترین سازه مسکونی جهان می باشد!

شرکت Samsung C&T Corporation که در زمینه تجارت و بیزینس در دنیا ید طولایی دارد این پروزه بزرگ را به سرانجام رسانیده است!

سامسونگ برای اپل هم قطعه تولید می کند!

درست است که شرکت هایی نظیر سامسونگ و اپل هر یک از رقبای سرسخت یکدیگر به حساب می آیند اما قرار نیست در همین بازار به صورت مشترک المنافع قدم برندارند! شرکت سامسونگ سالهاست دز زمینه تولید قطعات و تجهیزات با کمپانی اپل همکاری میکند؛ هارد های SSD برا مک بوک ها و صفحه های نمایشگر برای iPad ها و …

جالب است بدانید که تنها ۳۰ درصد از درآمد سامسونگ از قسمت تلفن های همراه این شرکت کسب می شود، به همین خاطر است که همکاری و رقبات در این زمینه انچنان اختلالی در کسب و کار این کمپانی ایجاد نکرده و نمی کند!

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا