دانستنی‌های سلامتی

۵ واقعیت درباره‌ی مدفوع و عمل دفع در انسان که باید بدانید!

مدفوع و عمل دفع در انسان

برخی واقعیت‌ها درباره مدفوع و عمل دفع در انسان وجود دارند که تمرکز این نوشتار در نت‌ نوشت بر روی آن‌هاست. با ما همراه باشید تا مروری بر این واقعیات داشته باشیم.

۱+

برخی واقعیت‌ها درباره‌‌ی مدفوع و عمل دفع در انسان وجود دارند که تمرکز این نوشتار در نت‌نوشت بر روی آن‌هاست. با ما همراه باشید تا مروری بر این واقعیات داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: علت تغییر رنگ مدفوع و روش های درمان طبیعی

واقعیت هایی درباره مدفوع و عمل دفع در انسان

۱- لازم نیست که صرفاً روزی یک بار به دستشویی بروید

بسیاری از مردم یک بار در طول روز برای دفع مدفوع به دستشویی می‌روند، اما برخی دیگر حتی تا سه بار هم این فرآیند را انجام می‌دهند. لذا اگر در طول روز حتی سه بار به دستشویی می‌روید و عملیات دفع دشواری ندارید! نیازی به هیچگونه نگرانی نیست.

بیشتر بخوانید: درمان طبیعی هموروئید و راه های پیشگیری از بواسیر

۲- لازم نیست که حتماً سر ساعتی مشخصی به دستشویی بروید

البته که در سر ساعت مشخصی به دستشویی رفتن از نشانه‌های یک سیستم گوارش سالم است. اما با این حال اگر این قضیه برای شما صادق نیست نباید نگران باشید. شما هر زمان که بخواهید می‌توانید عملیات دفع را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: مدفوع زرد رنگ نشانه چیست؟ علت ها و درمان

۳- قهوه موجب تحریک روده می‌شود

کافئین موجود در قهوه موجب افزایش حرکات روده می‌شود. لذا این امری عجیب نیست که صبح‌ها قهوه بنوشید و سپس احساس نیاز به دستشویی داشته باشید.

۴- عادت ماهیانه ممکن است موجب افزایش نیاز شما به دفع مدفوع باشد

به هنگام به سر بردن در عادت ماهیانه ممکن است نفخ زیادی را تجربه کنید. این امر با افزایش نیاز به دفع همراه است. این اتفاق به سبب آن است که به هنگام آغاز عادت ماهیانه، هورمون‌هایی که با نام پروستاگلادین‌ها می‌شناسندشان موجب انقباض رحم می‌شوند و گاه این انقباض به روده‌ها نیز می‌رسد.

بیشتر بخوانید:  نفخ شکم در زنان که غیر عادی است

۵- یبوست به هنگام مسافرت امری عجیب نیست

بسیاری از ما ممکن است به هنگام مسافرت دچار یبوست شویم. این اتفاق امری طبیعی است و عموماً آن را با نام یبوست مسافرت می‌شناسند. این امر به سبب خشک شدن روده اتفاق می‌افتد و خشک شدن روده نیز ممکن است ناشی از عوامل مختلفی، از جمله کم آبی، تغییر فشار هوا به علت مسافرت با هواپیما، خوردن غذاهای چرب یا سرخ شده و یا حتی به سر بردن در منطقه‌ای با ساعتِ متفاوت، باشد.

منبع: curejoy

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا