دانستنی‌های سلامتی

خواص انگور سیاه : با این معجزه طبیعت آشنا شوید

خواص انگور سیاه

انگور سیاه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و مطمئن باشید که با این کار، سود بسیاری به بدن خود رسانده‌اید. این انگور، پر خاصیت است و در عین حال قیمت زیادی ندارد. انگورسیاه به نسبت سایر انواع انگور از آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. انگور هر اندازه که پوستی تیره‌تر داشته باشد، از ترکیبات فعال‌تری برخوردار است و این ناشی از آن است که بسیاری از مواد مغذی انگور در پوست آن هستند.در این نوشتار از نت‌نوشت، تمرکزمان بر روی انگور سیاه و خواصِ شگفت‌انگیز آن برای سلامتی است.

۲+

انگور سیاه را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید و مطمئن باشید که با این کار، سود بسیاری به بدن خود رسانده‌اید. این انگور، پر خاصیت است و در عین حال قیمت زیادی ندارد. در این نوشتار از نت‌نوشت، تمرکزمان بر روی خواص انگور سیاه برای سلامتی است.

بیشتر بخوانید: خواص آب انگور : آب این میوه پاییزی شما را از بیماری‌ها نجات می‌دهد!

انگور سیاه چیست؟

خواص انگور سیاه بیشتر از انواع انگور است چرا که انگور سیاه به نسبت سایر انواع انگور از آنتی اکسیدان بیشتری برخوردار است. انگور هر اندازه که پوستی تیره‌تر داشته باشد، از ترکیبات فعال‌تری برخوردار است و این ناشی از آن است که بسیاری از مواد مغذی انگور در پوست آن هستند. به طور کلی انگور سیاه در سراسر جهان و به طور خاص در منطقه‌ی مدیترانه در دسترس است و عموماً برای تهیه دسر و سایر ترکیبات میوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: خواص روغن هسته انگور : این اکسیر زیبایی و سلامتی را فراموش نکنید !

ارزش غذایی انگور سیاه

هر فنجان انگور سیاه، حدود ۹۶ کالری  و ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار، حاوی کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی بوده و فاقد پروتئین است. مقادیر زیادی هم ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن در آن وجود دارد. افزون بر این، هر فنجان انگور سیاه، حدود ۹۶ کالری  و ۱۶ گرم کربوهیدرات دارد. این مقدار، حاوی کمتر از ۱ گرم فیبر و چربی بوده و فاقد پروتئین است. مقادیر زیادی هم ویتامین A، ویتامین C، کلسیم و آهن در آن وجود دارد. افزون بر این، انگور سیاه حاوی مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد.ی از آنتی‌اکسیدان‌ها، همچون آنتی سیونین‌ها، تانن‌ها و رزوراتول، می‌باشد.

خواص انگور سیاه

خواص انگور سیاه

خواص انگور سیاه

۱- مراقبت از پوست

یکی از خواص انگور سیاه مراقبت از پوست است. به دلیل وجود سطح بالای رزوراتول و سایر آنتی اکسیدان‌ها در انگور سیاه، این میوه یکی از بهترین مواد غذایی برای محافظت از پوست است. در واقع، آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه می‌توانند موجب خنثی شدن فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد شوند، سرعت روند پیری پوست را کاهش دهند و همچنین الاسیته‌ی پوست را بهبود بخشند.

۲- تقویت مو:

مطالعات درباره خواص انگور سیاه نشان می‌دهند که انگور سیاه به سبب دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و مواد معدنی در تقویت مو و رفع التهابات سر مفید می‌باشد.

بیشتر بخوانید: با مصرف میوه های مخصوص دیابتی ها ، دیابت را شکست دهید!

۳- درمان دیابت:

انگور سیاه به طور شگفت‌انگیزی از شاخص گلیسمی پایینی برخوردار است و این به معنای آن است که خوردن این میوه تأثیر جدی‌ بر روی سطح قند خون ندارد.

۴- بهبود سلامت قلب:

رزوراتول موجود در انگور سیاه از خواص انگور سیاه است که موجب بهبود سلامت قلب است. ظاهراً رزوراتول مانع از اکسید شدن کلسترول شده و اینگونه سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

بیشتر بخوانید: خواص انار : هر شب انار را به خاطر این فواید شگفت انگیزش بخورید!

۵- درمان بیماری‌های مزمن:

آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور سیاه با فعالیت‌های رادیکال‌های آزاد مقابله می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان شوند.

۶- تقویت سیستم ایمنی بدن:

شاید بهترین خواص انگور سیاه تقویت سیستم ایمنی است. انگور سیاه، به سبب دارا بودن مقادیر زیادی ویتامین C، می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سطح گلبول‌های سفید خون را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: میوه های حاوی آنتی اکسیدان بالا و آنتی اکسیدانهای بسیار قوی که باید هر روز استفاده کنید

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پربازدیدترین‌های این هفته در نت‌نوشت

برو بالا